مدیرکل حوزه ریاست روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: رسانه‌های جمعی و متولیان امور رسانه‌ها، به لحاظ دینی و ملی وقف را به عنوان یک سرمایه ملی دوباره احیاء کنند.

حسن ربیعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن بیان این مطلب گفت: وقف سرمایه ملی است که توسط مردم ایجاد و برای مردم هزینه می‌شود، از دیرباز بخشی از اداره کشور با موقوفات بوده و می‌باشد و نمونه آن حوزه‌های علمیه و مساجد است که از طریق موقوفات مدیریت می‌شوند.

وی ادامه داد: وقف از طریق خود موقوفات به مردم خدمات می‌دهد و بسیاری از بزرگان و دانشمندانی که امروز به آن‌ها می‌بالیم، در مدارس وقفی رشد یافتند.

ربیعی تصریح کرد: وقف سرمایه ملی و نیازمند عزم ملی برای احیای مجدد است. چون وقف سرمایه ملی و سرمایه اقتصادی است باید دغدغه ملی باشد و مسئولان و تصمیم‌گیران باید در حوزه اقتصاد به این سنت به صورت جدی و ویژه توجه کنند.

مدیرکل حوزه ریاست روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: اگر موقوفات احیا شوند و به بهره‌وری اقتصادی برسند با حمایت و کمک رسانه‌ها و مسئولان می‌تواند در کاهش کسری بودجه و در اقتصاد بدون نفت، تعدیل مشکلات اقتصادی دولت، ایجاد عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت گردشگری مذهبی و جذب توریست نقش‌آفرین باشد.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: اوقاف ، خیریه ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار