رئیس جمهوری لبنان که سفرش را به پاریس با گفتگوهایی در مقر سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد( یونسکو) آغاز کرد ، در این سفر سه هدف عمده را دنبال می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانسوی "لوریان لوژور"، رئیس جمهوری لبنان که سفرش را به پاریس با گفتگوهایی در مقر سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد( یونسکو) آغاز کرد ، در این سفر سه هدف عمده را دنبال می‌کند.

این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود در این خصوص نوشت: میشل سلیمان رئیس جمهوری  لبنان که دیروز برای شرکت در کنفرانس بین المللی حمایت از لبنان وارد پاریس شد  دیشب به طور رسمی از مقر یونسکو دیدن کرد و در آنجا با استقبال"ایرینا بوکووا" رئیس این سازمان و مقامات عالی رتبه و سفیران کشورها در یونسکو  روبرو شد.

 آخرین دیدار یک رئیس جمهور لبنان از یونسکو به سال 1984 در زمان ریاست جمهوری "امین جمیل " باز می‌گشت.

میشل سلیمان و وزیران و مشاوران همراهش  ابتدا با رئیس یونسکو و همکارانش دیدار و گفتگو کردند . رئیس جمهور لبنان در این دیدار از تلاشهای آموزشی یونسکو در لبنان قدردانی کرد و خواستار آن شد که با توجه به هجوم موج آوارگان سوری به لبنان یونسکو فعالیت خود را افزایش دهد.

 وی همچنین خواستار آن شد که لبنان، یونسکو و پلیس بین الملل برای  شناسایی و بازگرداندن اموال فرهنگی لبنان که در مناقشه‌های منطقه‌ای به سرقت رفته‌اند بیشتر همکاری کنند. دو طرف همچنین درباره  موضوعات دیگر مورد علاقه تبادل نظر کردند.

میشل سلیمان سپس شب گذشته با "نبیل العربی" دبیر کل اتحادیه عرب  و "اخضر ابراهیمی" فرستاده بین المللی و عربی در خصوص بحران سوریه و سفیر ایتالیا در فرانسه دیدار و گفتگو کرد. سلیمان  با اخضر ابراهیمی و رئیس یونسکو درباره موضوع کنفرانس ژنو 2 و احتمال از سر گیری این کنفرانس گفتگو کرد.

اعلام شده است که در کنفرانس حمایت از لبنان "جفری فلتمن" به نمایندگی از "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل حضور خواهد یافت.

قرار است این کنفرانس در کاخ الیزه با حضور روسای جمهور فرانسه و لبنان  برگزار شود و مهمترین موضوعات آن کمک بشر دوستانه بین المللی به لبنان برای  پاسخ گویی به نیازهای موج عظیم آوارگان سوری ، کمک اقتصادی و کمک نظامی به لبنان خواهد بود. 

البته اینها موضوعاتی است که آشکارا مطرح خواهد شد اما در پشت پرده در دیدارهای فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه با میشل سلیمان و در دیدار های دو جانبه با نمایندگان سازمان های بین المللی از جمله بانک جهانی و برنامه توسعه سازمان ملل به موضوعات دیگری مانند مسائل سیاسی لبنان پرداخته خواهد شد.

در این سفر وزیر خارجه لبنان نیز با همتای فرانسوی خود دیدار و در باره دستور کار کنفرانس امروز  گفتگو کرد. وزیر خارجه لبنان گفت دو طرف در خصوص موضوعات" ثبات لبنان، بنا نهادن ارتشی قدرتمند و مبارزه با تروریسم" اتفاق نظر دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار