نخستین جشنواره کتابخانه های خانگی ، با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی و همچنین امکان دسترسی آسان به کتاب،همزمان با مناطق بیست و دو گانه در منطقه ده برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، نقی قلی زاده سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه ضمن اعلام این خبر با بیان مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره گفت: نخستین جشنواره کتابخانه های خانگی برای ایجاد انگیزه به مطالعه در میان شهروندان، معرفی فعالان بخش کتاب، تشویق کسانی که در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه گام بر می دارند همزمان در مناطق بیست ودوگانه تهران برگزار می شود.

وی در ادامه درباره ویژگی ها و شرایط یک کتابخانه خانگی افزود: کتابخانه خانگی به مجموعه ای از کتاب هایی اطلاق می شود که در بخشی از فضای خانه با حداقل موجودی 50 نسخه کتاب غیر درسی به صورت اختصاصی توسط صاحب کتابخانه خریداری شده باشد.

قلی زاده با اشاره به معیارهای سنجش انتخاب بهترین کتابخانه خاطرنشان کرد: برترین های نخستین جشنواره کتابخانه های خانگی از لحاظ دارا بودن بیشترین عنوان کتاب، بیشترین تنوع موضوعی، ترتیب و ساماندهی کتاب ها، بهرمند بودن از قدیمی ترین نسخه چاپی، اختصاص فضای داخلی منزل و طراحی سازه کتابخانه، در دسترس بودن کتابخانه برای دیگران و قدمت و بهره مندی از نسخ ارزشمند خطی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

گقتنی است وی در ادامه در خصوص مهلت ارائه آثار ادامه داد: مهلت ارائه آثارتا پایان سال جاریست و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز در اردیبهشت 93 همزمان با بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزارخواهد شد.

شایان ذکر است ؛ سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه، درپایان درباره نحوه شرکت علاقمندان به شرکت در این جشنواره گفت: شهروندان تا پایان سال 92 فرصت دارند با ارسال عدد 33 از طریق پیام کوتاه 3000470430 ، تارنمای اینترنتی جشنواره به نشانی  www.mahaleh_ketab.comو ثبت نام حضوری با مراجعه به کتابخانه های مستقر در منطقه و محلات در این جشنواره شرکت کنند.  

انتهای‌پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار