مسئول امور موزه هاي اداره كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي وگردشگري استان كرمان گفت : موزه هاي استان در حال تجهیز است و از 25 اسفند آماده پذيرايي از مسافران نوروزي هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان و بنا به اعلام روابط عمومی میراث فرهنگی استان " سيدحميد رضا تهامي " افزود : هرساله قبل از فرارسيدن ايام نوروز موزه هاي سراسر استان ساماندهي و آماده پذيرايي از مسافران نوروزي مي شوند.

وي تصریح کرد : با توجه به وجود تعداد زیاد محوطه ها و تپه هاي باستاني و كاوشهايي كه در اين مناطق انجام شده ،موزه هاي باستان شناسي استان مانند موزه هرندي و موزه جيرفت بسيار مورد توجه مسافران و گردشگران هستند.

تهامي خاطرنشان کرد : موزه هاي یادشده داراي اشيايي از ادوار مختلف تاريخ هستند كه به معرفی تمدن‌های کهن منطقه جنوب‌شرق ایران و ارتباط آنان با تمدن‌های همجوار مي پردازند.

وي با اشاره به باغ موزه هرندي كرمان ، گفت : ساختمان مرکزی اين مجموعه در دو طبقه و در میان باغ بنا شده است.

تهامي افزود : در حال حاضر در طبقه همکف این ساختمان موزه سازهای سنتی و در طبقه فوقانی آن موزه باستان‌‌شناسی قرار دارد.

وي با اشاره به موزه مردم شناسي گنجعليخان ، تصریح کرد : اين موزه هرساله بيشترين تعداد بازديد كننده را به خود اختصاص داده است و به عنوان بنايي از دوره صفوي صحنه هايي از استحمام به شيوه سنتي را به نمايش مي گذارد.

مسئول امور موزه هاي اداره كل ميراث فرهنگي،صنايع دستي وگردشگري استان كرمان به موزه هاي مشاركتي كرمان اشاره و تصريح كرد: موزه ذوالفقار ارتش و موزه زرتشتيان به عنوان موزه هاي مشاركتي هرساله ميزبان تعداد زيادي از مسافران نوروزي هستند .

وي خاطرنشان کرد: موزه سكه كه در گذشته محل ضرب سكه بوده نيز امروزه به عنوان يكي از موزه هاي مهم استان ،سكه هاي ادوار مختلف را به نمايش مي گذارد.

تهامي به موزه گنبد جبليه كه به موزه سنگ نيز معروف است ، اشاره کرد و یادآور شد : اين موزه در حاضر در دست تعمير و بازدید از آن در ايام نوروز 93 رایگان است./س

برچسب ها: موزه ، تمدن ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.