روسیه حکم بازداشت بین‌المللی "دیمیتری یاروش" رهبر جنبش رادیکالی دست راستی اوکراین را صادر نموده است. ‎

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  "روسیا الیوم" ، این شبکه در خبری فوری ، اعلام کرد : روسیه حکم بازداشت بین‌المللی "دیمیتری یاروش" رهبر جنبش رادیکالی دست راستی اوکراین را صادر نموده است.

رئیس کمیته تحقیقات دادستانی کل روسیه "ولادیمیر مارکین " اعلام کرد : حکم بازداشت بین‌المللی رهبر جنبش رادیکالی دست راستی اوکراین "دیمیتری یاروش" صادر شده است.

مارکین توضیح داد : پس از اینکه دادستانی پرونده جنایی وی به اتهام دعوت به فعالیت های تروریستی را اعلام نمود ، وی غیابی تفهیم اتهام شد.

یاروش از رهبر جدائی طلبان چچن "دوکو عمروف" در 2 مارس خواسته بود تا کمک‌ مسلحانه به نیروهای اوکراینی متخاصم با روسیه و انجام حملات تروریستی جدید ضد روسیه انجام دهد .

شایان ذکر است که جنبش " دست راست" از پیشتازان گروه های مسلح می‌باشد که اعتراضات خشونت‌باری را در پایتخت اوکراین در نیمه ماه گذشته تا برکناری رئیس جمهور مخلوع اوکراین ویکتور یانوکوویچ رهبری کردند و پس از مسلط شدن نیروهای مخالف بر قدرت ، وزارت کشور اوکراین تصویب کرد که افراد این گروه و گروه‌های مسلح دیگر به نیروهای حافظ امنیت در کییف و شهرهای دیگر بپیوندند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار