افزایش حفاظت از پارک ملی بمو توسط محیط‌بانان از اصلی ترین دلایل فراهم شدن محیطی مناسب برای زادآوری بیشتر حیوانات شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: نخستین مساله مهم در پارک ملی بمو حفظ امنیت حیات وحش و زیستگاه حیوانات است.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: از جمله اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست فارس برای حفاظت از اراضی پارک ملی تحدید و تثبیت مرز‌های پارک ملی بمو از طریق کانال و پنس کشی بمو است.

وی ادامه داد: محیط‌بانان با حفاظت فیزیکی بیشتر در پارک ملی بمو محیطی آرام و مناسب را برای تجدید حیات و زادآوری حیوانات فراهم کرده اند.

این مقام مسوول گفت: در اکو سیستم حیات وحش حفظ علف‌خوران باعث ادامه حیات گوشت‌خوران می‌شود، و در پارک ملی بمو با کنترل حضور دام و حضور انسان در زیستگاه حیوانات، محیطی امن برای علف‌خوران فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در صورت کمبود غذا علاوه بر اینکه بیشتر جانواران از زیستگاه خود خارج می‌شوند احتمال تعرض به حیات وحش نیز وجود دارد ادامه داد: حفظ امنیت و آرامش حیات وحش، تامین غذا و آب را از مهم‌ترین مولفه‌های تجدید حیات جانوری دانست به گونه ای که در پارک ملی بمو با ایجاد آبشخور مصنوعی، مخازن ذخیره آب و حتی انجام آب‌رسانی دستی عملیات آب‌رسانی به جانوران انجام شده است.

وی به تامین علوفه مورد نیاز جانوران پارک ملی بمو در شرایط سخت آب و هوایی اشاره کرد و افزود: در زمستان امسال با توجه به بارش برف شدید اقدام به علوفه‌رسانی به حیوانات در پارک ملی بمو کرده‌ایم.

وی یکی از عوامل تهدید کننده زیستگاه حیوانات و حیات وحش را تصرف دانست و بیان کرد: با ساخت جاده شیراز مرودشت 48 هزار هکتار از اراضی پارک ملی بمو از بین رفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: وجود حیوانات علف خوار و گوشت خوار در کنار یکدیگر در یک زیستگاه سبب تنوع زیستی و جانوری و پایداری جمعیت حیوانات می‌شود./س

 

برچسب ها: افزایش ، حفاظت ، پارک ، بمو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.