آیت الله مکارم شیرازی گفت: کتب مشکوک باید برچیده شود و اصلا از سوی مسؤولان و ارشاد اجازه چاپ و انتشار آنها داده نشود چراکه باعث بدبینی مردم به دین و مذهب می شود.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "آیت الله مکارم شیرازی" صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم به مسائل روز اشاره کرد و اظهار داشت: برخی هنوز گویا ماهیت امریکا و غرب را نشناخته اند و شیفته آنها هستند در حالی اگر به پرونده و عملکرد آنان نگاه کنند دست از شیفتگی برمی دارند.
 
وی با بیان این که آنها حیات خود را در نا امنی می‌دانند تا بتوانند سلاح‌های خود را بفروشند و سرمایه ملت‌ها را غارت کنند، تصریح کرد: آنها منطقه ما را نا امن کرده اند، در سوریه، مصر، عراق، پاکستان، بحرین و یمن جنگ و درگیری ایجاد کرده اند و حالا به اوکراین رسیده اند و ممکن است این کشمکش به یک جنگ جهانی تبدیل شود.
 
معظم له با تاکید بر این که آنها در آمریکای جنوبی و قاره آفریقا نیز نا امنی درست کرده‌اند، گفت: مسلمانان بیگناه در مقابل چشم افسران و سربازان غربی و فرانسوی از سوی مسیحیان متعصب کشته و آواره می شوند و آنها هم تماشا می کنند و صدایی از آنها در نمی آید.
 
وی افزود: ما یک قاچاقچی مواد مخدر را اعدام می کنیم داد کنگره و مقامات آمریکا به آسمان می‌رود و می‌گویند حقوق بشر در ایران نقض شد، اما این همه کشتار با چراغ سبز آنها انجام می‌شود.
 
آیت الله مکارم شیرازی افزود: متاسفانه با این کارنامه و پرونده سیاه هنوز برخی اینها را نمی‌شناسند؛ هر کجا نا امنی است غربی‌ها به ویژه آمریکایی‌ها حضور دارند.
 
وی در ادامه از ترویج خرافات در برخی کتاب‌ها انتقاد کرد و فرمود: اخیرا یک مشت کتاب‌هایی برای برآمدن حاجات منتشر و از فروش آنها درآمدی کسب می‌کنند، مردم مراقب باشند بسیاری از این کتاب‌ها مملو از خرافات است.
 
معظم له افزود: در یکی از این کتاب‌ها که در نامه‌ای به ما منتقل کرده بودند آمده است که هر کس هفت روز روزه بگیرد و فلان آیه قرآن را فلان مقدار تکرار کند و فلان اذکار را بگوید روز هفتم فردی از در وارد می‌شود و کیسه‌ای در دست دارد که 15 سکه در آن است که هرچه مصرف کند تمام نمی‌شود.
 
آیت الله مکارم شیرازی بر ضرورت هوشیاری و مراقبت مسؤولان و مردم در برابر این گونه خرافات تاکید و تصریح کرد: باید مردم را توجه داد اگر دعا و توسل می خواهند به مفاتیح الجنان، مفاتیح نوین، زاد المعاد مرحوم علامه مجلسی و دیگر کتب معتبر مراجعه کنند، نه یک مشت کتب مملو از خرافات.
 
وی با بیان این که جلوی خرافات باید گرفته شود، خاطرنشان کرد: کتب مشکوک باید برچیده شود و اصلا از سوی مسؤولان و ارشاد اجازه چاپ و انتشار آنها داده نشود چراکه باعث بدبینی مردم به دین و مذهب می شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ماهیت ، آمریکا ، غرب ، کتب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۳:۰۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
به نظر من آمریکا و اروپاخوی چپاول ملت ها در خونشان است و این سران کشورها هستن که باید هوشیار باشند
آخرین اخبار