بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با یک هیئت اردنی بر اهمیت هیئتهای مردمی متشکل از طیف های مختلف نخبگان فکری و اقشار اجتماعی برای به وجود آوردن جنبش مردمی در کشورهای عربی تاکید کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه ، بشار اسد در دیدار با هیئتی از «مجلس اردنی در امور خارجی برای سازماندهی دیپلماسی مردمی» به ریاست ناهض حتر افزود : ایجاد جنبش مردمی یک تحول مهم در مقابله با طرحهایی است که ملتهای منطقه با آن مواجهند.

بشار اسد تأکید کرد ملت سوریه با وجود جنگ خصمانه ای که علیه این کشور به راه افتاده است همواره در کنار کشور برادر خود یعنی اردن خواهد ایستاد و از مبارزه اش برای حفظ هویت ملی و کشور حمایت خواهد کرد.

بشار اسد بار دیگر مخالفت اردن را برای تثبیت اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی اعلام کرد و گفت بر اساس طرح جان کری وزیر خارجه آمریکا تلاش می شود اسرائیل به عنوان یک کشور یهودی تثبیت و فلسطین از ساکنان عربش خالی شود و مسئله فلسطین به ضرر فلسطینیان و اردنی ها حل وفصل شود.

اعضای هیئت اردنی نیز تأکید کردند پایداری سوریه پایه و اساس خنثی سازی توطئه علیه کشورهای عربی است و آنچه ملت سوریه با آن روبروست مقدمه ای برای اجرای طرحهای غربی ها در منطقه است که طرح « سرزمین بدیل برای فلسطینیان و پایان دادن به حق بازگشت آوارگان فلسطینیان » از جمله این طرحهاست.

هیئت اردنی افزود یکی از اهدافش بسیج افکار عمومی جهانیان علیه تروریسم نه تنها در سوریه بلکه در سراسر منطقه است. این هیات تاکید کرد ملت اردن با تعرض به سوریه و خط مشی آن مخالف است.


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، بسار ، اسد ، سوریه ، اردن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار