آیفون 5Sو تبلت‌های جدیدی اپل که در تراشه‌ی موجود در آن‌ها پردازنده‌ی جانبی M7 موجود است، تا 4 روز پس از اتمام باتری دستگاه تمامی حرکات کاربر را حفظ کنند.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛تکنولوژی های جدید این روزها مرزهای حریم خصوصی را در هم شکسته اند و با داشتن این گجت های هوشمند همیشه و همه حرکات انگار ضبط می شوند و این اطلاعات برای صاحبان قدرت قابل دسترسی اند. هرچند کمپانی های معروف سعی دارند که مخاطبان خود را قانع کنند که گجت های آنها قصد جاسوسی و ثبت اطلاعات شخصی زندگی آنها را ندارند اما هراز چند گاهی مطالبی رو می شود که این ادعا را کاملا رد می کند و مهر تائید دیگری بر جاسوسی گسترده آمریکا توسط این تکنولوژی ها می زند.

براساس گزارشی که اخبرا منتشر شده است،آیفون 5Sو تبلت‌های جدیدی اپل که در تراشه‌ی موجود در آن‌ها پردازنده‌ی جانبی M7 موجود است، تا 4 روز پس از اتمام باتری دستگاه تمامی حرکات کاربر را حفظ کنند.

این ادعا هنوز تایید نشده است. براساس تجربه‌ی کاربری یک کاربر با نام گلازناک، این ابزار‌ها دارای چنین قابلیتی هستند. این فرد مدعی است که در سفری که به اروپا داشته، باتری تلفن‌هوشمند آیفون 5S تمام شده و به‌دلیل اینکه کابل مورد نیاز برای شارژر این تلفن‌هوشمند خراب بوده، قادر به شارژ آیفون خود نشده است. از‌این‌رو وی تصمیم به ادامه سفر خود با آیفون خاموش گرفته است. لازم به ذکر است که این فرد از جمله‌ی کاربرانی بوده که از اپلیکیشن Argus برای شمارش قدم‌های خود استفاده می‌کرده است. پس از یافتن یک شارژر مناسب و روشن کردن آیفون، وی به این نتیجه رسیده است که تلفن‌هوشمند وی در چهار روزی که گوشی خاموش بوده، تمامی داده‌های حرکتی وی را ثبت نموده است.

درصورتی که چنین امری واقعیت داشته باشد، شاید بتوان از آن پیشگیری کرد. برای مثال کاربران قادرند تا با غیرفعال کردن ویژگی مربوط به شمارش قدم‌ها و وضعیت حرکتی، چنین قابلیتی را غیر فعال کنند. همچنین در مورد سایر کمپانی‌ها همچون گوگل نیز دریافت و ثبت اطلاعات کاربران یک معامله‌ی یک طرفه نیست، بلکه کاربران در قبال این موضوع که داده‌های آن‌ها ثبت می‌شود خدماتی را که مبتنی بر این داده‌ها است و به تسهیل زندگی مجازی آن ها کمک می‌کند، دریافت می‌کنند. اپل نیز با اطلاع از این موضوع به این نکته‌ اشاره کرده است که در صورت وجود چنین قابلیتی، کاربرد خاصی برای آن تعریف نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
واقعا باید مراقب باشیم
آخرین اخبار