در مراسم پاسداشت "اکبر شریعت" عنوان شد

پایان سکوت سی ساله خالق "کربلا کربلا ما داریم می‌آییم" / آرزوی مداح حماسه ساز دفاع مقدس دیدار با رهبر معظم انقلاب است

شب گذشته از مداح رزمنده حماسه ساز و خالق شعر کربلا کربلا ما داریم می‌آییم تقدیر شد و او به سکوت 30 ساله خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، شب گذشته مراسم پاسداشت رزمنده حماسه ساز و خالق مداحی ماندگار "کربلا کربلا ما داریم می‌آییم" در کافه نخلستان سازمان هنری رسانه "اوج" برگزار شد.   
 
بنابراین گزارش "حبیب والی‌نژاد"، مدیر گروه حماسه و دفاع شبکه یک سیما، حاج سعید قاسمی، وحید جلیلی، محمد حسین جعفریان، مصطفی دالایی، علی طلایی، محمد صدری،‌ مستند سازان جنگ، کامران شرف‌شاهی، غلامرضا آقاسی، احسان محمد حسنی، سردار مینایی‌فرد و نیز خانواده "اکبر شریعت" خالق "کربلا کربلا ما داریم می‌آییم" و برخی از مدعوین برای تجلیل از این رزمنده حماسه ساز و خالق مداحی ماندگار در مراسم حاضر شدند.   
 
بنابراین گزارش در ابتدای این مراسم بعد از  تلاوت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری ایران، "حسین قرائی" دبیر این مراسم ضمن خوش‌آمد گویی به حاضران به خصوص "اکبر شریعت" گفت: همه ما فکر می‌کردیم که خالق "کربلا کربلا ما داریم می‌آییم" شهید شده و یا فوت کرده است ولی امروز که 30 سال از این موضوع می‌گذرد خوشحالیم که این شاعر حماسه ساز  و انقلابی را می‌بینیم و او را زیارت می‌کنیم.  

این اثر قابلیت ثبت ملی دارد   

 
بنابراین گزارش دبیر مراسم پاسداشت از "اکبر شریعت" از محمد حسین جعفریان نویسنده مستند‌ساز و شاعر کشورمان دعوت کرد تا سخنان خود را که در باب این مراسم و وصف "اکبر شریعت" است را جاری کند و "جعفریان" ضمن ابراز خرسندی و خوشحالی از اینکه مرد انقلاب و دوران جنگ را می‌بیند گفت: خیلی خوشحالم که مرد انقلاب را می‌بینم چرا که او ما را به یاد روزهای عجیب و غریبی می‌اندازد و بی‌تردید او  با خواندن این شعر هم نسل جنگ و نیز نسل جدید را با وقایع خاص آشنا کردند که شاید ده‌ها مستند جنگی نیز نمی‌توانست آن کار را انجام دهد این اثر به عقیده من قابلیت ثبت ملی را دارد و نسلهای بعد از ما که جنگ را در کتاب ها خواندند خوشبختانه توانستند از این شعر به خوبی بهره‌مند شوند و از وقایع دوران جنگ آگاه شده تا آن دوران را بتوانند بهتر درک کنند.   
 
در ادامه این مراسم "محمد حسین جعفریان" با خواندن مثنوی با نام "شرمساری" به سخنان خود خاتمه داد.   
 
بنابر این گزارش مصطفی دارایی محمد صدری، غلامعلی طلایی، مستند سازان جنگ به روی سن آمدند تا درباره "اکبر شریعت" صحبت کنند. اما قبل از شروع صحبت، حسین قرائی، دبیر این مراسم ضمن بازگویی خاطره‌ای گفت: زمانی فرزند یکی از دوستانم را دیدم که بسیار کوچک بود و او تنها می‌توانست چند کلمه را زمزمه کند که آن کلمات "کربلا کربلا ما داریم می‌آییم" بود و باید بگویم که این امر و این تاثیر گزاری به شعر به یاد ماندنی مرد بزرگ انقلاب اکبر شریعت برمی‌گردد.   
 
در ادامه این مراسم بعد از خاطره دبیر، پاسداشت "غلامعلی طلایی" با یادی از "نادر طالب زاده" که به دلیل اجرای زنده تلویزیونی نتوانستند در این جمع حاضر شود، گفت: ما با هم در منطقه جنگی بودیم و اولین بار که "طالب زاده" را دیدم او جزء ستاد نجف بود و در دفتر شهید "ساجدی" بودند که بعدها به سمت گروههای تلویزیونی جهاد آمدند که جای او بسیار در این مراسم خالی است.   
 
 پخش کلیپ "کربلا کربلا ما داریم می‌آییم"   
 
بنابراین گزارش پس از صحبتهای کوتاه "طلایی" کلیپ "کربلا کربلا ما داریم می‌آییم" که حاصل زحمت این مستندسازان بزرگ جنگ بود، پخش شد که در آن "اکبر شریعت" تنها یک جمله گفت: آرزوی سلامتی برای امام خامنه‌ای مدظله العالی دارم  تا این انقلاب را به سرانجام برساند.
 
در ادامه این مراسم گروه سرود "راهیان ولایت" از قم با اجرای چند سرود با یاد و خاطره شهدای 8 سال دفاع مقدس را زنده کردند.
 
بعد از پایان این سرود حاج "سعید قاسمی" ضمن تشکر از موسسه اوج برای پاسداشت این مرد بزرگ انقلاب گفت: از موسسه "اوج" به دلیل پیدا کردن زیر خاکی‌ها تشکر می‌کنم چرا که عده‌ای به دلایل سیاسی و اجتماعی این عزیزان را حذف کردند ولی شما به دنبال کسانی رفتید که روزی روزگاری حرفی برای گفتن داشتند.
 
وی ادامه داد: اثرهای خاص در زمان و مکان و شرایط خاص اتفاق می‌افتند و اکنون باید بپرسیم که آن نفس حق برای چه شرایطی بوده ‌است. "کربلا کربلا ما داریم می‌آییم" در ظهر عاشورا و با سینه زنی خاص آن رزمندگان اجرا شد که شور آن غیر قابل وصف است و توفیقی بود که آن زمان اتفاق افتاد و به عقیده من ثبت تاریخی شد و عده‌ای با این صحنه‌ها و شعرها انس می‌گیرند و عده‌ای دیگر با شنیدنش اذیت می‌شوند. "کربلا کربلا ما داریم می‌آییم" با ضرب‌آ‌هنگی خاص و عاشورایی اجرا شد و در آن دوران به خاطره‌ها پیوست .   
 
قاسمی تصریح کرد : وقتی شنیدم که "اکبر شریعت" زنده است گفتم که او باید هفت کفن را پوسانده باشد ولی اکنون می‌گویم که این لحظه باید به عنوان برگی در تاریخ کشورمان ثبت شود .

وی اظهار داشت: دو چیز از خداوند بزرگ می‌خواهم اول آنکه سرنوشتمان به گونه‌ای باشد که بتوانیم هر کدام از ما یک اثر عاشورایی خلق کنیم که مورد رضای حق باشد و دوم آنکه مشت محکمی باشد بر دهان سرمایه‌داران مدرن و کمونیسم خون‌آشام که فکر می‌کردند می‌توانند ذهن مردم را درگیر کنند.
 
بنابراین گزارش "وحید جلیلی" مسئول جبهه فرهنگی گفت: این اثر شاید به تعابیر ادبیاتی یک اثر سهل و ممتنع محسوب شود ولی پس رمز ماندگاری آن در چیست؟ به عقیده من "کربلا کربلا ما داریم می‌آییم" دارای هویت دینی – اسلامی و هویت انقلاب دفاع مقدس و سیاسی است. خیلی‌ها این روزها در تلاش هستند در فیلم‌هایی که می‌سازند که به نام جنگ هم است کوچکترین نشانه سیاسی آن دوران و شهدا را حذف کند و متاسفانه به دنبال باطل کردن نشانه‌های انقلابی-سیاسی شهدا نیز هستند ولی با کمی دقت می‌بینیم که این شعر زمانی که می‌گوید "کربلا کربلا ما داریم می‌آییم" با نگاهی خاص و به دور از حس نوستالژی نشان می‌دهد که کربلا پیش روی ماست نه پشت سر و عاطفه‌، آرمان و اسلام ناب محمدی(ص) بیش از پیش در آن جلوه‌گر می‌شود.
 
 با کمک "118"، اکبر شریعت را پیدا کردم

بنابراین گزارش "سیاوش نقیبی" از فعالان عرصه دفاع مقدس، پژوهشگر و مستند ساز کشورمان گفت: دل نوشته‌ای دارم که بزودی در اختیار رسانه‌ها قرار می گیرد ولی آنچه که باید درباره "اکبر شریعت" بگویم این است که فکر می‌کردم که او فوت کرده و یا شهید شده است و بعدها با شنیدن حرف‌هایی درباره زنده بودن "اکبر شریعت" پیگیر این مسئله شدم که او را پیدا کنم و اولین کاری که کردم با 118 تماس گرفتم و آنها چند تلفن با نام "اکبر شریعت" را در اختیار من گذاشتند. جالب این است که بگویم اولین شماره را که گرفتم خانمی شماره را برداشت. دومی را که گرفتم اشتباه بود سومی را که گرفتم واگذار شده بود و در تماس آخر خود "اکبر شریعت" گوشی را برداشت که با شنیدن صدای او تنم به لرزه افتاد و بعد از صحبت کردن با "اکبر شریعت" به دیدار او رفتم.   
 
وی ادامه داد: باید بگویم که این مرد حماسه ساز سه دفتر شعر دارد که بسیار دوست‌داشتنی ودل‌نشین است و امروز هم یکی از آنها را با خود به همراه دارد و او را از نزدیک می‌بینم.   
 
در ادامه این مراسم از "اکبر شریعت" دعوت شد تا به روی سن بیاید که به محض ورود و با در نظر گرفتن سن بالای ایشان او همان طور که میکروفن را در دست گرفته بود شروع به خواندن شعر "کربلا کربلا ما داریم می‌آییم" کرد که همه حاضران در سالن به احترام امام حسین (ع)، شهدا و این مرد بزرگ ایستادند و سینه زدند.   
 
در پایان این شعر "شریعت" یادی از برادر خود کرد و گفت: برادری داشتم که در سن 17 سالگی به شهادت رسید و در شیراز که بودم دو آرزو داشتم که یکی از آن زیارت حرم امام خمینی (ره‌) بود و دیگری دیدار با امام خامنه‌ای مدظله العالی است.  

بنابراین گزارش "شریعت" با اشاره به سه دفتر شعر خود گفت: دو دفترم مفقود شده است و فقط یکی را با خود به همراه آورده‌ام و باید بگویم که این شعر را در35 سالگی سروده‌ام و خوشحالم که به خاطره‌ها پیوست .   
 
در پایان این پاسداشت "اکبر شریعت" سه لوح تقدیر از سوی موسسه "اوج"، خبر‌گزاری فارس و کنگره سرداران و چهارده هزار و 600شهید فارس دریافت کردند که بعد از اهدای این لوح هواداران ایشان در کنار خواهر و فرزند دوم "شریعت" به روی سن رفتند تا با او عکس یادگاری بگیرند.   
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رسانه ، اوج ، تجلیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Amin
۱۵:۵۹ ۳۰ آبان ۱۳۹۶
لطفا مشخصات یا ادرسی هست از ایشون بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۰۹:۲۵ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
دم "اوج" و احسان محمدحسنی عزیز گرم...
هروقت توفیق میشه برم کربلا، این شعر ورد زبونمه...

به قول آقامرتضی که تو همون قسمت روایت فتح، بعد از مداحی حاج اکبر شریعت میگه: و کربلا را تو مپندار که شهری است درمیان شهرها و نامی است درمیان نامها...نه!
کربلا "حرم حق" است و هیچکس را جز باران امام حسین(ع) راهی به سوی حقیقت نیست.
کربلا ما را در خِیل کربلائیان بپذیر. ما می‌آییم تا بر خاک تو بوسه زنیم و آنگاه روانه دیار قدس شویم...
Iran (Islamic Republic of)
خواهرشریعت
۲۲:۲۷ ۲۹ آذر ۱۳۹۳
سپاس فراوان از کسانی که اینقدر به یادگارا ن 8سال دفاع مقدس ارج می نهندچه مردم فهیم وبا غیرتی داریم دست خدا همراه همه ی شما درود بردانایی وغیرت شما از تک تک افراد که ارادت خاص به آقای شریعت داشته اندسپاس گزارم
-
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۷ فروردين ۱۳۹۳
با سپاس از کسانی که زحمت کشیدند و ناشناسان غریبی که می پنداشتیم شهید شده اند دوباره به یادمان آوردند که آنها هیچگاه از یاد رفتنی نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۲
واقعا که بعد30سال یادش کردین تاحالا کجا بودین
-
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
ایکاش عکس این شاعر عزیز را در سایت می زدید
-
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
کربلا کربلا ما داریم می آییم
اکبر شریعت اکبر شریعت ما داشتیم مثل خیلی چیزها توراهم فراموش میکردیم.
امضاء فقط با اشک
Iran (Islamic Republic of)
خواهر شریعت
۲۲:۲۱ ۲۹ آذر ۱۳۹۳
سلام به شما برادر محترم اکبرشریعت توی این جامعه مادی فراموش شده ولی نزد خدا که فراموش نشده اوتا ابد یادش ماندگار واجرش محفوظ است
-
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
کربلا کربلا ماداریم می اییم
اکبر شریعت اکبر شریعت ما داشتیم فراموشت میکردیم
Iran (Islamic Republic of)
شمشاد کشتکار
۱۰:۵۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
سلام چقدر خوشحالم از خوشحالی اشکهایم جاریست که یادی از این بسیجی دوران دفاع مقدس کردید بیاد این نوای کربلایی که می افتم تنم میلرزد و اشکم بی اختیار جاری میشود واقعا اثری حماسی ، مانا و ماندگار است به اندازه دهها فیلم اثر گذار است و شور انقلابی اسلامی و حسینی می آفریند.ممنون: معلم ساده دل
-
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
دم شما گرم
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۰:۳۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲
واقعا جای تاسف داره که بعد از 30 سال باید دنبال همچین مردی بگردید تازه خوشحالم هستید ؟ باید گریه کنید که بعد از 30 سال تازه یادش افتادید همچین شخصی هم هست. از این افراد گمنام و بی ریا زیاد داریم !!!
آخرین اخبار