فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: از این پس آمادگاه ناوگان جنوب و مرکز آموزش دریایی سیرجان می تواند از طریق طرح مخابراتی و ارتباطی به مناطق عملیاتی جنوب متصل شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، دریادار حبیب الله سیاری ، با حضور در مرکز آموزش شهدای دریایی و آمادگاه ناوگان جنوب سیرجان ، مرکز مجتمع مسکونی 108 واحدی این مرکز را با زیربنای 11 هزار و 800 مترمربع ، در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع افتتاح کرد.

برای ساخت این واحدها 160 میلیارد ریال از اعتبارات نیروی دریایی هزینه شده است.

طرح مخابراتی و ارتباطی دریایی سیرجان به همراه 6 واحد تجاری مرکز آموزش دریایی با زیربنای 240 متر مربع و هزینه 14 میلیارد ریال از طرح های دیگری بود که با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری رسید.

دریادار سیاری در حاشیه بهره برداری از این طرح ها گفت : با بهره برداری از این طرح مخابراتی و ارتباطی ، آمادگاه ناوگان جنوب و مرکز آموزش دریایی سیرجان به مناطق عملیاتی جنوب متصل می شود.

وی اولویت کاری نیروی دریایی را عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور در دریاهای آزاد به معنای پیام صلح و دوستی و تأمین امنیت و اقتصاد کشور عنوان کرد.

دریادار سیاری با تأکید بر اینکه اجرایی کردن تدابیر فرمانده معظم کل قوا در عرصه دریا ، امنیت را برای دریاها تامین کرد ، افزود: هم اکنون دیپلماسی دفاعی ما هم در زمان جنگ و هم صلح فعال است .

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه براساس فرمایشات فرمانده معظم کل قوا، نیروی دریایی یک نیروی علمی , سیاسی , نظامی و بین المللی است ، تصریح کرد: نیروی دریایی با سیاسی و بین المللی عمل کردن در آب های آزاد ، پیام صلح و دوستی را به کشورهای منطقه منتقل می کند.

دریادار سیاری در بخش دیگری از سخنانش به افتخارات کسب شده توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران طی چند روز گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: ناو گروه 29 نیروی دریایی که در دریای سرخ حضور دارد ، در چند روز گذشته ، در درگیری با 2 گروه از دزدان دریایی در تنگه باب المندب که به نفت کش جمهوری اسلامی حمله کرده بودند ، آنها را ناکام گذاشت./س


برچسب ها: ناوگان ، مخابرات ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.