گزيده‌اي از اخبار فضاي مجازي در سال 92؛

کارگردانان فیلم‌های انتخاباتی رؤسای‌جمهور چه دستمزدی گرفتند؟/ سوارکاری حاج قاسم سلیمانی/ شاکیان خصوصی احمدی‌نژاد چه کسانی هستند

واکنش مرتضوی به افشاگری احمدی‌مقدم، عدم بازگشت خانواده یکی از وزرا به کشور، سوارکاری حاج قاسم سلیمانی، زن و شوهر شدن بازیگران با بازی در فیلم!، شاکیان خصوصی احمدی‌نژاد چه کسانی هستند، نظرسنجی از تهرانی‌ها درباره عملکرد دولت، انتشار کلیپ "نوسفر" برای حسن روحانی، روئیت شئ‌ نورانی برفراز پتروشیمی عسلویه! و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبري 28 آبان تا 5 آذر 92 است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران؛ هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي سال 92 را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

فروش اقامتگاه چند میلیون دلاری سفیر احمدی‌نژاد در بلاروس

اقامتگاه سفیر احمدی‌نژاد در بلاروس که چند سال پیش با پول هنگفتی از بیت‌المال در کشور بلاروس جهت رفاه حال سفیر و خانواده وی خریداری شده است و صدها هزار دلار صرف مرمت و بازسانی آن در حد کاخ‌های اشرافی شده است، اینک با تغییر دولت برای فروش به مزایده گذاشته شده است.

به گزارش بولتن‌ نیوز، در این ملک تمامی امکانات رفاهی از جمله استخر، سونا، جکوزی، سیستم‌های پیشرفته صوتی و تصویری و آکواریمی با ماهی‌های چند هزار دلاری تعبیه شده است. این اقامتگاه در حالی خریداری شد که همزمان سفارت ایران اقامتگاه دیگری‌ به ارزش یک میلیون دلار دارد که در شهر مینسک بلااستفاده مانده است.





خرید این ملک در زمانی صورت گرفت که دولت وقت شعار سازده‌زیستی و صرفه‌جویی سر می‌داد و همواره تلاش داشت تا مدیران و مقامات دولتی زندگی ساده و بی‌آلایشی داشته باشد اما سوال اینجاست که چرا باید از پول بیت‌المال برای خرید چنین ملکی هزینه شود؟

مسافران احتمالی پرواز مستقیم به آمریکا مشخص شد

آرمان در مطلبی طنز نوشت: این روزها در اخبار می‌خوانیم که به احتمال زیاد در آینده نزدیک خط هوایی مستقیم از ایران به آمریکا راه‌اندازی خواهد شد. هرچند خود این موضوع به خودی خود طنز است اما طبق معمول ما فرضیاتی را در مورد مسافران احتمالی این پروازها پیش‌بینی کردیم:

هیات دیپلماتیک دولت یازدهم: محمدجواد ظریف در حالی که پتو را روی سرش می‌کشد خطاب به مهماندار می‌گوید، ببین اگه زیر کتری روشنه، یه کیسه آب گرم بردار و زود بیار این کمره باز گرفت! سپس رو به عراقچی می‌کند و می‌گوید: حال کن، استاتوس آخرمو توی 5 دقیقه 400 نفر لایک زدن؛ سپس پتو را روی سرش می‌کشد.

محمد علی‌آبادی: به فرودگاه می‌رود و چون انگلیسی می‌داند به طور اشتباهی به جای بلیط آمریکا، بلیط سوماترا را تهیه می‌کند و عازم سوماترا می‌شود.

غلامحسین الهام: پس از تهیه بلیط توسط ایشان، جوانان و شاغلان آمریکا از ترس بیکاری تظاهرات گسترده‌ای را ترتیب می‌دهند و بلیط ایشان کنسل و مبلغ پرداختی عودت داده می‌شود.

حمید بقایی: ایشان به همراه هیاتی متشکل از عتیقه‌فروشان منوچهری و با در دست داشتن قولنامه مجسمه آزادی عازم آمریکا می‌شود تا پای معامله نشسته و کمکی در راه جبران کسری بودجه و حل بحران اقتصادی آمریکا کرده باشد!

حمید بهبهانی: ایشان به همراه یک تیم مجرب و کارکشته در زمینه سقوط تضمینی هواپیما در این پرواز حضور پیدا می‌کنند تا به صورت عملی نحوه سقوط نکردن هواپیما را بررسی کرده و کاری کنند که این آبروریزی تمام شده و هواپیما در آینده حتما سقوط کند.

بقیه اعضای هیات دولت سابق: به علت زیاد بودن تعداد مدعوین و وزن بیش از حد بارهایشان، کارت پرواز نمی‌گیرند، بنابراین به ترمینال غرب می‌روند، آنجا هم صندلی خالی گیر نمی‌آید، در راستای ساده‌زیستی توی بوفه می‌نشینند و با اتوبوس راهی آمریکا می‌شوند.

صادق محصولی: ایشان قرار بود با بقیه اعضای هیات دولت به آمریکا برود که در حال پارک کردن خودروی شخصی خود در پارکینگ فرودگاه متوجه می‌شود که از این سفر، جا مانده است.

عربستان، مهمترین مشتری تسلیحات آلمانی

شبکه خبری ARD در گزارشی با اشاره به اینکه اگرچه فروش تانک‌های "لئوپارد 2" به عربستان قطعی نشده است، اما در مجموع دولت ریاض بهترین مشتری شرکت‌های تسلیحاتی آلمانی بوده است، ارزش صادرات تسلیحات 1.2 میلیارد یورو در سال 2012 در کشورهای حوزه خلیج‌ فارس شامل دستگاه‌های هدف‌گیری سلاح، تجهیزات برای تامین امنیت مرزها و نرم‌افزار برای کنترل موشک است که رسما، در ابتدا تایید نشده است.



به گزارش فارس، به طور کلی، مجوز صادرات صادر شده دولت فدرال آلمان از 5.4 در سال گذشته به4.7  میلیارد یورو رسید، اما صادرات واقعی از 1.3 میلیارد به 946 میلیون یورو کاهش یافت. 59 درصد از صادرات به کشورهایی است که نه عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هستند و نه اتحادیه اروپا، این در حالی است که صادرات تسلیحات به عربستان سعودی به دلیل نقض حقوق ‌بشر در این به شدت انتقاد منابع داخلی این کشور را به دنبال داشته است.

مرد عدالت در دادگاه!

پارسینه/ پوستر هوارداران احمدی‌نژاد در نکوهش دادگاهی شدن وی



ادعای مذاکره مشاور شیرازی اوباما با ایران از یکسال گذشته

تلویزیون 10 اسراییل با انتشار یک گزارش مدعی شد، گفتگوهای ایران و گروه 1+5 تنها پوششی برای گفتگوهای محرمانه بین ایران و آمریکا است که در یک سال گذشته در جریان بوده است، این کانال تلویزیونی اسراییل به نقل از برخی مقامات ارشد رژیم صهیونیستی که نامی از آن‌ها نبرده نوشته است دولت اوباما به مدت قریب یک سال است که با ایران به طور محرمانه و زیر نظر شخص اوباما گفتگو و مذاکره می‌کند.

به گزارش عصرایران، بر اساس این گزارش مسئول تیم مذاکره محرمانه آمریکا با ایران خانم " والری جارت" یکی از مشاوران اوباما است و در یک سال گذشته چند دور گفتگوی محرمانه بین ایران و آمریکا در کشورهای مختلف منطقه در جریان بوده است و با ادعای اینکه دولت اوباما، تل‌آویو را از نتایج این گفتگوها مطلع نکرده است یکی از دلایل مخالفت‌های شدید اسراییل با توافق احتمالی ایران و آمریکا را به توافقاتی مربوط می‌داند که اسراییل از روند مذاکرات محرمانه دو طرف مطلع شده است.




در این گزارش مسئولیت اصلی گفتگو با ایران به سرپرستی خانم جارت با شخص اوباما است و جان کری وزیر خارجه آمریکا نقش چندانی در آن ندارد و گفتنی است والری جارت 57 ساله یکی از نزدیک ترین مشاوران اوباما است که به دلیل اینکه پدر وی یکی از پزشکان آمریکایی بیمارستان نمازی شیراز بوده است، وی در سال 1956 در شیراز به دنیا آمده است و تا 9 سالگی در شیراز زندگی کرده است و سپس به همراه خانواده خود به آمریکا بازگشته است.

 آنچه واقعاً در ژنو گذشت
 







سرگرمی جالب جرج بوش در این روزها

کمیته "چیکلوت" مسئول بررسی جنگ عراق از برخی تلاش‌ها برای جلوگیری از دست یافتن بر 25 یادداشت محرمانه مربوط به جنگ عراق خبر داد، این کمیته خاطرنشان کرده است که "تونی بلر" نخست‌وزیر انگلستان قبل از جنگ عراق در سال 2003 و حمله به این کشور، 25 یادداشت محرمانه برای همپیمانش "جرج دبلیو بوش" رئیس‌جمهور وقت آمریکا، ارسال کرد که همگی مربوط به آمادگی و مقدمه‌چینی برای جنگ بود.

به گزارش جام‌نیوز، همچنین 130 سند حاوی مذاکرات بین این دو نفر و بیش از ده‌ها سخنرانی جلسات شورای وزیران انگلستان به این امر اختصاص داشته است و به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، جرج بوش پسر (جرج دبلیو بوش) نیز بر اساس گزارش ائتلاف ضدجنگ از سخن گفتن درباره جنگ عراق خودداری کرده است. هم‌اکنون به سرگرمی خود یعنی کشیدن تصاویر سگ‌ها و توله سگ‌ها مشغول است و به جمعیت "دعوت از یهودیان برای گرویدن به مسیحیت"، کمک مالی می‌کند و تاکید دارد که هرگز پشیمان نیست و بلر نیز همان کارهای قبلی را دنبال می‌کند و هم‌اکنون مشغول مال‌اندوزی است و به ازای ایراد یک سخنرانی به مدت 60 دقیقه، 300 هزار دلار دریافت می‌کند.

امروز فیسبوک، فردا یوتیوپ، پس فردا ... !

عصرایران در مطلبی نوشت: از دولتی‌ها خواست اینقدر گیر ندهند که فیس‌بوک چرا فیلتر است؟! چونکه از کل نفر تصمیم‌گیرنده برای فیلتر بودن یا نبودن سایت‌ها، نصف‌شان دولتی هستند و می‌توانند فیسبوک را رفع فیلتر کنند. با این وجود، به نظر شما چرا تا به حال فیسبوک رفع فیلتر نشده است؟!

احتمال اول: با رفع فیلتر شدن فیسبوک، خیلی از وی پی ان فروش‌ها نانشان آجر می‌شود! دولت تدبیر و امید آمده است آمار بیکاری را کاهش دهد، نه اینکه به تعداد بیکارها بیفزاید!

احتمال دوم: خود دولتی‌ها هم نمی‌دانستند که این همه عضو در "کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه" دارند! و یحتمل بعد از خواند آن یادداشت جعفرخان، با خودشان گفتند: "ای بابا! دمت گرم جعفر! کاش زودتر می‌گفتی!" بعد هم با خودشان فکر کرده‌اند که چه کارهای دیگری هم می‌توانند بکنند اما چون نمی‌دانند، نمی‌کنند!

احتمال سوم: اینطوری سطح توقعات بالا می‌رود و جوانان پررو می‌شوند! امروز فیسبوک، فردا یوتیوپ، حتما پس فردا هم توقع دارند آن سایت‌های اسمش را نبر رفع فیلتر شود

احتمال چهارم: با فیلتر ماندن فیسبوک، دولتی‌ها می‌توانند نشان دهند که چقدر آدم‌های باحالی هستند! به نظر شما اگر فیسبوک فیلتر نباشد، آن موقع جنتی می‌تواند با بیان عضو بودن در فیسبوک جلوی خبرنگاران پُز دهد؟

2 سال زندانی شدن یک اماراتی برای انتشار یک مطلب در توئیتر


دستگاه قضایی امارات متحده عربی، یک فعال سیاسی این کشور را به جرم چیزهایی که در توئیتر و درباره یک دادگاه نوشته بود، برای دو سال روانه زندان کرد. این فرد ولید الشحی نام دارد. او از امارت عجمان است که همچنین به پرداخت ۱۳۷ هزار دلار جریمه محکوم شده است و متهم به "آسیب رساندن به امنیت ملی کشور" است و شش ماه پیش (در ماه مه میلادی) دستگیر شد.

به گزارش جام‌نیوز، با جرایم اینترنتی در امارات سختگیرانه برخورد می‌شود،  آقای شحی در ماه مه میلادی دستگیر شده و او را در ۱۰ روز اول در زندانی سری نگه می‌داشتند، بعد او را به زندانی در ابوظبی منتقل می‌کنند. آقای شحی در توئیتر خود درباره دادگاه ۹۴ نفر از بازداشت‌کنندگان امنیتی نوشته بود و گفته بود که آن‌ها تنها به خاطر آنکه حامی "تغییرات دموکراتیک" هستند، دادگاهی شدند.

کارگردانان فیلم‌های انتخاباتی رؤسای‌جمهور چه دستمزدی گرفتند؟

 تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری هفتم در سال ۷۶ خبری از حضور کارگردانان سینما در کنار نامزد‌های ریاست‌جمهوری نبود اما از دوره هفتم به بعد، این رویه به یکی از بخش‌های جذاب و جدایی‌ناپذیر انتخابات ریاست جمهوری در ایران تبدیل شد. مرحوم "سیف‌الله داد" از کارگردانان موفق دهه هفتاد بود که ساخت مستند سید محمد خاتمی در سال ۷۶ را به عهده گرفت و پس از پیروز شدن خاتمی توانست بر کرسی معاونت سینمایی وزارت ارشاد جلوس کند و هدایت‌کننده سیاست‌های سینمایی دولت هفتم باشد.

به گزارش جهان، خاتمی در سال ۸۰ به سراغ "احمدرضا درویش" شانس خود را برای تولید یک مستند انتخاباتی امتحان کند. فرصتی که این بار هم در فرستادن خاتمی به پاستور بی‌تاثیر نبود اما درویش شاید تنها مستندساز انتخاباتی باشد که هیچ پستی از دولت نگرفت؛ هر چند در همان زمان شائبه‌هایی بوجود آمد مبنی بر اینکه بودجه میلیاردی فیلم "دوئل" که از گران‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران است هدیه دست اندرکاران سینمای دولت هشتم به وی بوده که البته بخشی از آن توسط بخش خصوصی تامین شد.

"جواد شمقدری" مستندساز کاندیدای پیروز دولت نهم از پرحاشیه‌ترین‌ها بود و در دولت نهم تنها به عنوان مشاور محمود احمدی‌نژاد انتخاب شد. پستی که چندان به مذاق وی خوش نیامد تا طی ۴ سال وی فقط منتقد سیاست‌های سینمایی دولت نهم باشد. انتقادهایی که باعث شد وی در دولت دهم به عنوان معاون سینمایی انتخاب شود و دومین مستندسازی باشد که پس از سیف‌الله داد بر این کرسی تکیه می‌زند.

سرنوشت مستندساز کاندیدای پیروز انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری شاید از جالب‌ترین اتفاقات باشد. "حسین دهباشی" از مستندسازانی بود که زندگی سیاسی پر‌فراز و نشیبی را طی چند سال گذشته تجربه کرد و در یادداشتی در شبکه‌های اجتماعی بعد از پیروزی در انتخابات یازدهم نوشت: مسئولِ کوچکترین منصبی در دولتِ جدید ندارم  و ... رفیق‌تان تا آخرش همینجا در کنارتان هست اما چند وقت بعد خبر انتصاب وی منتشر شد.






پوتین به تحریف کتاب‌های تاریخ متهم شد

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در ماه فوریه از مورخان خواست تا کتاب‌های تاریخ مدارس این کشور را به گونه‌ای تدوین کنند که نسخه‌ای یکپارچه از همه حوادث سخت در تاریخ روسیه و شوروی ارائه دهند. در کتاب‌های جدیدی که توسط کارشناسان منتخب شخص پوتین تدوین می‌شوند، هیچ اثری از انتقاد نسبت به رئیس‌جمهور، اشاره به اعتراضات سال‌های 2011 و 2012  علیه او و یا ذکر نام میخائیل خودوروفسکی، دشمن محبوس کرملین دیده نمی‌شود.

به گزارش بهارنیوز، منتقدان هدف از این اقدام را بالا بردن وجهه سیاسی پوتین پس از اعتراضات اخیر می‌دانند. برخی نیز به شباهت‌های آن با اقدامات شوروی سابق اشاره می‌کنند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی پوتین با رد اتهاماتی مبنی بر تغییر تاریخ برای مطابقت با دستور کار سیاسی حاضر گفت: کسی نمی‌تواند تاریخ را بازنویسی کند و ما به شدت با چنین تلاش‌هایی مقابله می‌کنیم. موضوعات سخت و مورد بحث در این کتاب‌ها شامل تغییر حکومت استالین، دومین رهبر بلشویک شوروی، هزینه سنگین پیروزی در جنگ جهانی دوم، جنبش‌های تحت رهبری لئونید برژنف، یکی دیگر از رهبران حزب کمونیست شوروی و فروپاشی شوروی است.

آیت‌الله حائری شیرازی در نمایی دیگر

عکسی دیدنی از آیت‌الله حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری که در حال تیراندازی است و گفته می‌شود ایشان عضو هیات رییسه فدراسیون تیراندازی نیز هستند.





چگونه فعال سیاسی شویم؟

مشرق در مطلبی طنز نوشت: 1_ از چپ تند تا راست افراطی، حتی با کسانی که تحت هر شرایطی پایداری می‌کنند، عکس دونفره لاولی (Asheghaneh) می‌اندازیم. اگر نشد عکس گروهی می‌اندازیم و درست در لحظه‌ای که عکاس می‌خواهد تلقی عکس بردارد، ما می‌پریم هوا تا توی عکس با دیگران متمایز باشیم.

2- همه 60 و چند عکسی را که با سیاستمداران و قدرتمداران گرفته‌ایم، توی جیبمان حمل می‌کنیم. با رسیدن به مناطق حساس کنونی، عکس‌های حساسیت برانگیز را برمی‌داریم و می‌گذاریم پشت عکس‌های بی‌حساسیت.

3- این عکس‌ها به عنوان گذرنامه استفاده می‌شود و شما را به میهمانی‌ها، افطاری‌ها، عروسی‌ها و دست آخر به روابط عمومی‌ها سوق می‌دهد.

4- ممکن است شما بپرسید مگر می‌شود هم عکس با خاتمی داشت هم رفسنجانی و هم با احمدی‌نژاد و مشایی و... و توی همه این عکس‌ها هم لبخند انبساط ظاهر ما زد. بله، می‌شود. مثلا کارآگاه علوی.

5- یک راه فعالیت سیاسی این است که عقدتان را خاتمی بخواند، زیرلفظی‌تان را مشایی بدهد، چشم روشنی ختنه‌سوران پسرتان را فلان بازاری بدهد و شیرینی شغل جدیدتان در شهرداری را قالیباف بدهد.

6- داروین روحش خبر نداشت و گرنه اصلا ابراز فضل نمی‌کرد که بعد از دوزیست‌ها، سیر تکاملی به سمت چهار زیست و حتی پنج زیست می‌رود.

7- علاوه بر عکس با سران سیاسی، شما باید [...] عکس لازم شوید.

8- اصولا عکس یادگاری مثل دیپلم گلسازی و خیاطی برای بانوان محترم است. یعنی تا موقع خواستگاری به کارشان نمی‌آید و به کسی نشانشان نمی‌دهند. اما وقتی خواستگار بله را داد، طرف نه آشپزی می‌کند، نه خیاطی و تقصیر را هم می‌اندازد گردن زمین که کج است. بله. مهم این است که خر خواستگارتان از پل بگذرد.

9- اما آس ماجرا کدام است؟ بله. شما هنوز آس رو نکرده‌اید. همه این کله معلق زدن‌های بالا پای شما را در تخورپخور سیاسی و اقتصادی و سمت و منصب سفت می‌کند. اما شما هنوز محبوبیت مردمی ندارید. درست است؟ غصه نخورید. عکس با آدم‌های ممنوع‌العکس راهکار شماست. خیلی باید تیز باشید. چون زندگی ادامه دارد و به قول هانیکو حرکتی است بر چرخه دوار، پس شما همه را باید دور بزنید.

10- با توجه به اینکه این هفته با چه کسی قرار دارید و قرار است پول از کجا برسد، عکس سردر کتاب صورتی و فیس‌بوکتان را تغییر دهید. ممکن است هفته پیش از مشایی وام گرفته باشید، هفته قبلش با احمدی‌نژاد دیدار کرده باشید و در حال حاضر چون در همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد شما دوباره عکستان با خاتمی را گذاشته باشید سردر دیوارتان. نگران نباشید. الان موج تغییر کرده، سریع بپرید سر کوچه و عکس با نسرین ستوده بگیرید. آفرین. شما خیلی فرز هستی. تا داغ است باید چسباند. شما هم خوب می چسبانی. فقط اینقدر نانت را از این تنور می‌کشی بیرون می‌کنی توی تنور یکی دیگر، بپا عزیزم نسوزی.

11- بعد از انجام مراحل ده‌گانه آموزش تبدیل شدن به فعال سیاسی، شما می‌توانید بدون اینکه هزینه داده باشید، پزش را بدهید و بدون اینکه باری از روی دوش کسی برداشته باشید بارتان را ببندید و البته به این حرف‌ها هم توجه نکنید که بار کج به منزل نمی‌رسد. تجربه ثابت کرده نه تنها به منزل می‌رسد، به روابط عمومی سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها هم می‌رسد.

نکته کنکوری، الان عکس یادگاری داشتن با روحانی خیلی کاربرد ندارد، اما ثابت کرده‌اید که آینده نگرید. همین الان دست به کار شوید و بروید عکس بگیرید. اگر بهانه ندارید بگویید دوباره برای شما و همسرتان خطبه عقد بخواند. تعلل نکنید.

تصویری از همسر صدراعظم ایران

نامه‌نیوز، تصویری از عزت‌الدوله دختر محمد شاه قاجار و همسر امیرکبیر صدراعظم فقید ایران منتشر کرد.



درگیری خونین میان سناتور آمریکایی و پسرش

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان گزارش داد، کری دیدز، سناتور ایالت ویرجینیای آمریکا بر اثر ضربات چاقو در شرایط وخیمی قرار دارد و پسر وی نیز به ضرب گلوله کشته شده است.

به گزارش ایسنا، مقامات امنیتی می‌گویند، این حادثه بر اثر درگیری میان پدر و پسر روی داده است و پلیس به دنبال هیچ مظنونی نیست، البته پلیس هنوز درباره جزئیات این درگیری اطلاعاتی منتشر نکرده است اما یو.اس.ای. تودی در این باره گزارش داد که پسر این سناتور آمریکایی پس از درگیری با پدرش اقدام به خودکشی به ضرب گلوله کرده است.

ملکه جهان همسر محمدعلی شاه

به گزارش نواندیش، این تصویر ملکه جهان همسر محمدعلي شاه قاجار را به همراه فرزندانش هنگام اقامت در بندر اودساي روسيه نشان می‌دهد.



دختر رئیس‌جمهور مقتول، سفیر آمریکا در ژاپن  

عصرایران نوشت: کارولین کندی دختر جان‌اف کندی رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به عنوان سفیر جدید این کشور در ژاپن منصوب شده است و در این تصویر در حال پیاده شدن از کالسکه مخصوص سلطنتی در مقابل کاخ امپراتوری در توکیو برای تسلیم استوارنامه‌اش به امپراتور ژاپن است.



جیمی کارتر رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در نقش ناظر انتخابات نپال



 بازدید دمیتری مدودف نخست‌وزیر روسیه از یک کارخانه اسلحه‌سازی



 تظاهرات انقلابیون مصری در میدان تحریر قاهره



 آزادی حجاب زنان پلیس در کشوری با بیشترین مسلمان

پلیس زن مسلمان در اندونزی از امروز (چهارشنبه) مجاز به داشتن حجاب در هنگام ماموریت‌های اداری شده است. این گروه از نیروهای پلیس از هشت سال پیش براساس قانونی مجبور به کشف حجاب هنگام فعالیت‌های حرفه‌ای شده بودند، گروه‌های اسلامی و حقوق بشری مدت‌هاست از اداره ملی پلیس اندونزی درخواست کرده‌اند قانون ممنوعیت استفاده حجاب از سوی نیروهای پلیس زن این کشور را لغو کند.
 
به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رسمی اندونزی (آنترا)، ژنرال سوتارمان رئیس پلیس جدید اندونزی گفت که زنان پلیسی که مایل به پوشیدن روسری هستند می‌توانند هنگام ماموریت از حجاب استفاده کنند و آن را حق انسانی افراد دانست اما اعلان کرد که پلیس بودجه‌ای برای خرید روسری پلیس این کشور ندارد و زنان پلیس می‌توانند خود برای خرید روسری اقدام کنند.
 


تصمیم ممنوعیت استفاده از حجاب از سوی نیروهای پلیس اندونزی در سال2005  میلادی توسط ژنرال "دای بچتیار" رئیس وقت اداره ملی پلیس اندونزی اتخاذ شد در صورتی که بیشترین جمعیت مسلمانان جهان در این کشور قرار گرفته‌اند.

واکنش مرتضوی به افشاگری احمدی‌مقدم

سعید مرتضوی دادستان سابق تهران، در واکنش به اظهارات فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر این که با اصرار مرتضوی دستگیرشدگان سال 88 به بازداشتگاه کهریزک اعزام شدند، گفت: اظهارات احمدی‌مقدم درباره حادثه کهریزک صحت ندارد.

"سعید مرتضوی" در گفتگو با ایرنا افزود: به طور قطع به اظهارات آقای احمدی‌مقدم درباره حادثه بازداشتگاه کهریزک به صورت کامل پاسخ خواهم داد و در موضوع حادثه بازداشتگاه کهریزک واقعیت را می‌گویم و کاری به بحث‌های خاص ندارم و مدعی شد که در اعزام دستگیرشدگان به بازداشتگاه کهریزک، گزارش نیروی انتظامی را قرائت کردم و در صحنه نبودم که ببینم آن‌ها چکار می‌کنند، همچنین درباره خبر برخی رسانه‌ها مبنی بر انعقاد قرار داد 4 میلیارد یورویی بین سازمان تامین اجتماعی و بابک زنجانی گفت که این را همه می‌دانند و قرار‌داد آن همه‌جا هست و مساله روشنی است.

عکسی منتشر نشده از ژنرال‌های کوه‌نورد

مشرق نوشت: تصویری که پیش‌ رو دارید، جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی را در حال و هوای کوه‌نوردی ثبت کرده است. در کانون تصویر، "محمدعلی جعفری"، فرمانده فعلی "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" حضور دارد. سومین نفر از سمت راست هم، شهید "حسن طهرانی مقدم" پدر صنایع موشکی ایران دیده می‌شود.





نامه‌نیوز/ لباس‌های عجیب و غریب نظامی در جهان









تجمع ایرانیان یهودی در حمایت از تیم ایران در مذاکرات 1+5


جمعی از ایرانیان یهودی با تجمع مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران، حمایت خود را از تیم مذاکره کننده ایرانی با گروه 5+1 اعلام کردند.

به گزارش عصر ایران، تجمع‌کنندگان دست نوشته‌هایی را در حمایت از راهبرد هسته‌ای ایران در مذاکرات 1+5 به زبان‌های فارسی، انگلیسی و عبری در دست داشتند.






اوبامای مغلوب شده نباید برای توافق با تهران عجله کند

شاهزاده الولیدبن طلال، عضو خاندان سلطنتی آل‌سعود، در مصاحبه اخیر خود با پایگاه خبری بلومبرگ مدعی شد که واشنگتن نباید برای توافق با تهران عجله کند اما به نظر می‌رسد رئیس‌جمهور آمریکا مغلوب جمهوری اسلامی ایران شده است و هیچ اعتمادی به دولت اوباما وجود ندارد که بتواند کار درست را درباره ایران انجام دهد و اسرائیل، عربستان و کشورهای خاورمیانه واقعاً نگران این مسئله هستند.

به گزارش تسنیم، الولید مانند نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، مدعی است که ایران در مذاکرات خود با قدرت‌های بزرگ جهان، تنها به دنبال کاهش تحریم‌ها است و متعهد به پایان دادن برنامه هسته‌ای خود نمی‌باشد و به کشورهای عضو 1+5 گفت که "به فشارها ادامه دهید. تحریم‌ها چیزی است که موجب شروع مذاکرات شده است. چرا به فشار نباید ادامه داد؟"

اوج صمیمیت با ظریف/لاوروف بدون کراوات آمد

دیروز لاوروف، وزیر خارجه روسیه اولین وزیر خارجه ای بود که با ظریف دیدار دوجانبه کرد.



هویت دومین عامل تروریستی حمله به سفارت ایران در لبنان مشخص شد

شبکه خبری او تی وی (otv ) لبنان در خبری با اشاره به ادامه تحقیقات پیرامون حملات تروریستی منطقه بئرالحسن از شناسایی دومین عامل انتحاری در حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت خبر داد و گفت: دومین عامل انتحاری حمله به سفارت ایران در بیروت، "عمر صبحه" از اهالی شهر "عکار" در شمال لبنان است.



به گزارش ایرنا، "فایز غصن" وزیر دفاع لبنان در مصاحبه با شبکه خبری "المنار" با ابراز تاسف از وجود عناصر القاعده درلبنان، از وجود خودروهای بمب‌گذاری شده در کشورش خبرداد.

کلید بهشت در گردن عامل انتحاری انفجار سفارت ایران!

هویت یکی از دو مهاجم انتحاری به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت مشخص شده و حتی با مشاهده فیس‌بوکش دیده شده که وی عکسی با کلید در گردن خود منتشر کرده و بشارت رفتن به بهشت داده است!

این گزارش افزوده است که از خانواده این شخص خواسته شده در انجام آزمایش دی ان ای همکاری کنند تا از هویت او اطمینان حاصل کرده و بقایای جسدش را تحویل بگیرند و سایت روزنامه لبنانی النهار هم نوشته است که پس از انتشار تصاویر ثبت شده در دوربین‌های مدار بسته از دو مهاجم انتحاری توسط ارتش، فردی به نام عدنان ابوظهر که می‌گفت پدر یکی از این دو مهاجم است و تصویر فرزند خود "معین" را شناسایی کرده، خود را به وزارت دفاع معرفی کرده است.



به گزارش آینده‌آنلاین ، پدر این مهاجم انتحاری گفته است که فرزندش با گروه "شیخ احمدالاسیر" روحانی اسلامگرای تندرویی که به همراه هوادارانش حدود سه ماه پیش با نیروهای ارتش لبنان در منطقه صیدا درگیر شد، همراه بود و ابوظهر در صفحه فیس‌بوکش خود را "سابق به سوی خدا" نامیده و در آخرین پستی خود نوشته است "شما را به خدا می‌سپارم" که می‌تواند نشانه‌ای از عزم او برای انجام حمله انتحاری باشد. این مهاجم انتحاری تصویری از خود در صفحه فیس‌بوکش منتشر کرده که یک کلید به گردن خود آویخته است. این کلید  که نشان از "کلید بهشت" دارد، به نوشته رسانه‌های محلی لبنان و همچنین روزنامه الحیات، معمولا مهاجمان انتحاری به گردن خود می‌آویزند.

دکتر شریعتی در کنار اهرام ثلاثه

نواندیش نوشت، در مرداد ۱۳۵۰ دکتر شریعتی از طرف حسينيه ارشاد با يك نفر راهنما براى تحقيقات تاريخى اسلامى به آفريقا رفته است و در كنار اهرام ثلاثه مصر عکس گرفته است.



چرا خانواده فرجی دانا به کشور باز نمی گردند؟

رضا فرجی‌دانا مدرک کارشناسی خود را در سال ۱۳۶۵ در رشته مهندسی برق از دانشگاه تهران دریافت کرد و سپس برای ادامه تحصیل در دانشگاه واترلو عازم کشور کانادا شد. به این ‌ترتیب او تحصیلات خود را در این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد (۱۳۶۸) و دکترا (۱۳۷۲) در رشته مهندسی برق به انجام رسانده است.

به گزارش جهان، شنیده‌ها حاکی از آن است که تعدادی از اعضاء خانواده فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خارج از کشور به سر می‌برند و تلاش‌های فرجی دانا برای بازگرداندن آن‌ها به ایران موفقیت‌آمیز نبوده است و این در حالی است که اگر این خانواده به صورت مقیم در خارج از کشور باشند، علت اصلی آن باید بررسی شود و چرایی اقامت دائم خانواده یک وزیر در خارج از کشور مشخص شود. اما اگر اقامت خانواده فرجی دانا به صورت موقت است بازهم این سوال پیش می‌آید که چرا خانواده یک وزیر باید اقامت در خارج از کشور را به اقامت در داخل کشور ترجیح بدهند؟

صراط/ تلاش برای غلبه بر قدرت



یکی دیگر از اعضای حلقه انحرافی ممنوع‌الخروج شد
 
رئيس پیشین سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري که به تازگی قصد خروج از كشور را داشته متوجه شد که ممنوع‌الخروج شده است. به گزارش جهان، جلوگیری از خروج رئيس پیشین سازمان ميراث فرهنگي و گردشگری و یکی از فعالان حلقه انحرافی دولت دهم، به دلیل وجود موارد اتهامی تازه‌ای است که در دستگاه قضایی علیه وی مطرح شده است و به احتمال زیاد در آینده نزدیک بازداشت خواهد شد، وی پیش از این به دلیل اتهاماتي در حوزه مسائل مالی و موضوعات دیگر، بازداشت شده بود كه با واسطه‌هايي مورد عفو قرار گرفت.

از سویی اکنون روشن شده‌ است كه وي در آن مقطع با بازپرس خود تباني كرده است. اعلام نظر بازپرس در خصوص اينكه اتهامات وارده متوجه وي نيست، احمدي‌نژاد را بر آن داشته بود تا با مراجعه به رئيس قوه قضائيه وقت و استناد به نظر بازپرس اینگونه القا نماید که براي فشار بر دولت، ملک‌زاده را متهم كرده‌اند.

نخستین شهردار مسلمان آمریکا انتخاب شد

انتخاب اولین شهردار مسلمان در "ویندسور جنوبی" در ایالت کانکتیکات آمریکا نقطه عطفی برای جامعه اسلامی این ایالت به شمار می‌آید، انتخاب دکتر انوار به عنوان اولین شهردار مسلمان در ایالت کانکتیکات اگرچه یک انتخاب تاریخی بود اما مورد بی‌توجهی بیشتر رسانه‌های آمریکایی قرار گرفت، البته رهبران جامعه اسلامی، این پوشش ضعیف را نشانه پذیرش بیشتر مسلمانان در امور سیاسی آمریکا دانستند.



به گزارش شبستان، انوار که اهل پاکستان و تحصیل‌کرده دانشگاه "ییل" آمریکا است در این‌باره می‌گوید: جامعه اسلامی جامعه‌ای بسیار قابل قبول از نظر بسیاری از شهروندان کانکتیکات بوده است. انوار یکی از شرکت‌کنندگان در گروه پزشکان محلی است که از سال 2010 با وقوع زلزله هائیتی تا‌کنون هر سال برای درمان قربانیان این حادثه و کمک به بازسازی هائیتی به این کشور سفر کرده است.

بر اساس آمار غیر رسمی، حدود شش تا هشت میلیون مسلمان در ایالات متحده آمریکا زندگی می‌کنند.
 
حمید رسایی در فلسطین

صراط نوشت، حمید رسایی در مراسم اکران فیلم "سر به مهر" در سینما فلسطین حاضر شد.



اعدام؛ حکم افشاگر محل اختفای بن‌لادن


پاکستان، روز جمعه، پزشکی را که در دستگیری "اسامه بن لادن" سرکرده القاعده به آمریکا کمک کرده بود، به اعدام محکوم کرد؛ به گزارش اسکای نیوز، "شکیل افریدی" پزشک پاکستانی که مقامات آمریکایی از وی به عنوان یک قهرمان یاد می‌کنند، در پی کشته شدن بن لادن توسط سربازان آمریکایی در ماه می 2011، بازداشت شد. قتل این سرکرده القاعده به بحران دیپلماتیکی بین دو کشور منجر شد.

آفتاب نوشت، پاکستان افریدی را به جرم ارتباط با گروه مسلح "لشکر طیبه" به 33 سال زندان محکوم کرد اما وی این اتهام را رد کرد. اسلام‌آباد این حکم را ماه آگوست لغو و  محاکمه مجدد وی را اعلام کرد. محکومیت شکیل افریدی به مرگ که به مرگ یکی از بیمارانش در هشت سال مربوط می‌شود، روابط بین اسلام‌آباد و واشنگتن را بسیار خدشه‌دار خواهد کرد.



یک مقام آگاه به شرط افشا نشدن نامش گفت: یک زن این پزشک را به قتل پسرش متهم کرده و گفته است افریدی بدون آنکه جراح باشد پسر او را در بیمارستانی در منطقه خیبر عمل کرده است و همین امر سبب مرگ فرزندش شده است و به رغم اینکه نام خانوادگی هر دو نفر (مقتول و پزشک) یکی است، اما افریدی از نزدیکان پزشک نبود.

سی‌ان‌ان: عربستان و اسراییل از توافق ژنو ناراضی هستند

سی.ان.ان در ابتدای گزارش خود با بیان اینکه ایران و گروه 1+5 سرانجام پس از یک دهه به توافقی تاریخی دست یافتند، نظر "ایان‌لی" خبرنگار این شبکه تلویزیونی در بیت‌المقدس را درباره دیدگاه‌های اسراییل جویا شد و ایان‌لی با اشاره به این که تنها چند ساعت از این توافق می‌گذرد، گفت که مقامات اسراییل آن را توافقی بد و تهدیدی برای امنیت بین‌الملل توصیف کرده‌اند و تل‌آویو نگران است که این توافق موقت به یک توافق دایم تبدیل شود.

به گزارش ایرنا،‌ کریم سجادپور تحلیل‌گر سیاسی اندیشکده کارنگی هم در گفتگو با سی.ان.ان، عربستان سعودی را به عنوان طرف ناراضی دوم از توافق گروه 1+5 با ایران خواند و دلیل آن را درگیری ریاض با تهران در یک جنگ نیابتی درعراق، سوریه و لبنان دانست و همچنین افزود که مناسبات ایران و آمریکا یک شبه بهبود نخواهد یافت اما دولت اوباما با آزمودن دیپلماسی، روش صحیحی را در این‌باره در پیش گرفته است.

نقل مکان احمدی‌نژاد و همراهان به دفتر جدید

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان و همراهان وی پس از تخلیه ساختمان لادن در حوالی میدان ونک به ساختمانی در جنت‌آباد نقل مکان کردند. به گزارش فارس، پس از اینکه نهاد ریاست‌جمهوری، ساختمان لادن را متعلق به وزارت دادگستری اعلام کرد و در نامه‌ای خواستار تخلیه این ساختمان شد، هیئت دولت سابق با تخلیه ساختمان لادن، فعالیت‌های خود را در ساختمانی در خیابان جنت‌آباد واقع در منطقه غرب تهران، پیگیری خواهد کرد.

حبس خانگی دختران پادشاه عربستان

همسر سابق پادشاه عربستان مي‌گويد 12 سال است دختران پادشاه در اقامتگاه اجباري حبس هستند. وي با وكالت دادن به يك وكيل فرانسوي خواهان آزادي دخترانش از چنگال پدرشان شد، كه اين مسأله باعث جلب توجه و تعجب همگان شد. به گزارش "مرأه الجزيره" الغاير افزود: حدود 12 سال است كه پادشاه به انتقام دادن تقاضاي طلاق از سوي مادر، دخترانش را در درون كاخ حبس کرده است.

به گزارش انتخاب، الغاير، "لوران ديوما" وزير خارجه سابق فرانسه را وكيل پرونده آزادي دخترانش كرد و اعلام کرد كه درصدد است اين پرونده را در رسانه‌هاي گروهي منتشر كرده و جزئيات آن را بيان نمايد. وي گفت که مشكل دختران يك مسأله شخصي نيست، بلكه عمومي بوده و در ليست حقوق بشر قرار مي‌گيرد؛ زيرا حال 4 دختر در اقامتگاه اجباري روز به روز بدتر مي‌شود و دو تن از آن‌ها به شدت بيمار هستند و درحالي كه ولايت زن در جامعه عربستان بر خودش ممنوع است، هيچ ولي و سرپرستي براي آن‌ها تعيين نشده است.

لاوروف توافق ایران و 1+5 را ابتکار روسیه خواند

سرگئی لاوروف امروز در سخنانی گفت: مذاکرات سخت و طولانی درخصوص برنامه هسته‌‌ایی ایران به پایان رسید و بعد از چند سال، توافقی حاصل شد. بنابر گزارش روسیا‌الیوم، وی بیان کرد که بعد از روی کار آمدن رییس‌جمهور جدید ایران احساس کردیم که اعلام تمایل برای حل این مساله، نشان دهنده جدیت است.

به گزارش ایسنا، لاوروف در ادامه مدعی شده است، توافقی که حاصل شد، بر اساس طرحی بود که در زمان خود از سوی ولادیمر پوتین ارائه شد و سیاست خارجه ما بر آن استوار شد، همچنین با ابراز اطمینان از اینکه ایران با شفافیت با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری خواهد کرد، گفت: در حال حاضر فرار از حقایقی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح خواهد کرد، دشوار است اما ما اطمینان داریم که ایران با آژانس به شکل شفاف همکاری خواهد داشد.

خبرنگارانی که شکار تصویر شدند









مداحی انتخاباتی برای سعید جلیلی

این مداحی سیاسی-انتخاباتی قطعا را می توان از پدیده‌های خاص انتخابات یازدهم ریاست جمهوری ایران دانست. به گزارش پارسینه، اخیرا در فضای مجازی قطعه نوحه‌ای از سیدرضا نریمانی ، یکی از مداحان پایتخت درباره انتخابات ریاست جمهوری در حمایت از سعید جلیلی پخش شده است و ظاهرا این قطعه مداحی سیاسی ـ انتخاباتی دو روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم 24 خرداد 1392 اجرا شده است.

سوارکاری حاج قاسم سلیمانی

جام، تصویری جالب از فرمانده سپاه قدس را منتشر کرد.




حراج نقاشی "جورج بوش" به قیمت 29 دلار

یکی از تابلوهای نقاشی‌ "جورج. دبلیو بوش"، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به فروش گذاشته می‌شود، وی که به کار نقاشی می‌پردازد، یکی از آثار هنری‌اش را به قیمت 29 دلار و 98 سنت به معرض فروش گذاشته است.



به گزارش انتخاب، این نقاشی که "43" نام دارد،‌ در مرکز ریاست‌جمهوری جورج بوش چوب حراج می‌خورد. بوش در این تابلو یک کاردینال را به تصویر کشیده است و نقاشی سیاستمدار پیشین آمریکا، توجه همسرش را جلب کرد و موجب شد آن را به عنوان نخستین نقاشی بوش به حراج بگذارد. در حالی که هیچ یک از کارهای بوش در گالری ملی هنرها یا موزه‌ هنرهای دالاس به نمایش در نیامده‌اند، اولین نقاشی او در نمایشگاهی کوچک به مناسبت کریسمس به فروش می‌رسد.

مذاکرات هسته‌ای از سعدآباد تا ژنو 3


از مذاکرات هسته‌ای سعدآباد تا مذاکرات هسته‌ای ژنو 3 و به روایتی دیگر ژنو 6 چیزی نزدیک به 10 سال راه است. از سالی که حسن روحانی در قامت دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در سعدآباد به مذاکره با وزرای خارجه فرانسه، انگلیس و آلمان نشست تا سالی که محمدجواد ظریف وزیرخارجه دولت حسن روحانی در ژنو با وزیران خارجه فرانسه، انگلیس، آلمان، امریکا، چین و روسیه پای مذاکره نشست و در این ده سال بالاخره غرب به حق ایران در دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای اذعان کرد.

به گزارش مهر، در این راه گاه حسن روحانی، گاهی علی لاریجانی و در مقطعی سعید جلیلی هدایت مذاکرات هسته‌ای را برعهده گرفته‌اند، ایران زیر فشار تحریم‌ها قرار گرفت، شهید هسته‌ای تقدیم کرد و به اتکای تلاش دانشمندانش سانتریفوژها را سرپا نگه داشت.











رضایت اکثریت شهروندان از سیاست خارجه دولت


طی نظرسنجی که ایرنا در میان شهروندان تهرانی انجام داده 72.7 درصد پاسخگویان با تعیین طیف "خیلی زیاد" ، "زیاد" و "تا حدی"، نظر داده‌اند که دولت یازدهم در ایجاد ذهنیت ایران دوستی در جهان موفق بوده است و یافته‌های این نظرسنجی نشان می‌دهد که قریب به 80 درصد شهروندان تهرانی معتقدند دولت یازدهم در 100 روز گذشته بیش از همه در زمینه سیاست خارجی موفق عمل کرده است.

در خصوص رابطه با کشورهای منطقه نیز نزدیک به نیمی ( 48.4) از آنان دولت را در برقراری این رابطه خیلی زیاد و زیاد موفق ارزیابی کرده‌اند. 44 درصد پاسخگویان گفته‌اند که دولت "تا حدی" در عمل به وعده‌هایش موفق بوده است. 19.2 درصد این موفقیت را  کم و 18.5 درصد هم زیاد دانسته‌اند.
این نظرسنجی، توسط گروه نظرسنجی دفتر پژوهش های خبری ایرنا انجام گرفته است.

فتوای عجیب و غریب درباره ازدواج بازیگران!

مفتی وهابی کویتی با صدور فتوایی جنجالی اعلام کرد: ازدواج هنرپیشه‌ها در فیلم و سریال‌ها کاملا صحیح است. مبارک البذالی مفتی سر‌شناس و تندرو کویتی با صدور فتوای جدید خود مبنی بر اینکه زن و مردهای هنرپیشه‌ای که در فیلم‌ها نقش زن و شوهر را بازی می‌کنند، حکم ازدواج بر آن‌ها مصداق پیدا می‌کند، جنجال بزرگی را در میان هنرپیشگان کشورهای خلیج فارس به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، البذالی با استناد به یک حدیث از پیامبر خدا (ص) که فرموده سه موضوع است که جدی یا شوخی آن‌ها جدی است و یکی از آن‌ها ازدواج است، گفته مفهوم این حدیث نشان می‌دهد نیت نقش اساسی در این امور سه‌گانه ندارد. زن بازیگر که در فیلم ازدواج می‌کند در حضور دیگر بازیگران که شاهد به شمار می‌روند ازدواج می‌کند و ولی امر یا قیم وی از موضوع مطلع است و آن زن هم در فیلم یا سریال به آن مرد می‌گوید همسرم. همه این‌ها یعنی اقرار به زوجیت آن دو هنرپیشه!

البته این مفتی وهابی گفته است در صورتی که زن هنرپیشه، واقعا شوهردار باشد، با ازدواج دومش در فیلم مرتکب گناه کبیره شده است.

استقبال آرمیتا از ظریف



گفتگوی محرمانه اوباما و نتانیاهو بعد از توافقنامه ژنو

بولتن در مطلب طنزی نوشت: گفتگوی محرمانه زیر بعد از توافقنامه ژنو، بین اوباما و نتانیاهو صورت گرفت و خبرنگار ما توانست به سرعت به آن دست پیدا کند. متن کامل این گفتگو به شرح زیر است:



- اوباما ... قطع نکن ...

* ببخشید شما؟!

- بعله دیگه! ما رو نمی شناسی! نو که اومد به بازار، کهنه میشه دل آزار!

* نتان یابو! تویی؟!

- دو روزه ما رو ندیدی! اسم ما رو هم فراموش کردی! نتانیاهو هستم!

* شماره‌ات رو عوض کردی؟! شماره جدید افتاده بود روی گوشی‌ام "سیو" نداشتم.

- شماره‌ام رو عوض نکردم! تو که به تماس‌هام جواب نمیدی! با موبایل عمه‌ام بهت زنگ زدم شاید گوشی رو برداری و هی رد تماس بهم ندی!

* حالا چی می‌خوای؟! ... چی میگی؟! ... مگه نمی‌دونی سر کارم! ... چرا اینقدر زنگ میزنی؟!

- می‌خواستم ازت بپرسم اوباما! تو با کی هستی؟! با اونا یا با ما؟!

* اَه! بازم حرف‌های تکراری! همین حرف‌ها رو میزنی که هی رد تماس می‌دم بهت!

- مگه ما با هم قرار نذاشتیم؟! پس چرا مذاکره‌ها اینطوری شد؟!

* مگه چطوری شد؟! خیالت راحت باشه! ایران بمب اتم نمی‌سازه!

- آخه IQ! مگه آلزایمر گرفتی؟! این رو که من و تو و همه اعضای 5+1 از همون اول می‌دونستیم!

* آره آلزایمرم دوباره شدت گرفته! هزینه داروهام بالا رفته! خودت هم می‌دونی دولت آمریکا چقدر با مشکل مالی روبرو هست! پول نداریم برم قرص‌هام رو بخرم!

- تو چطور یادت نیست مشکل ما بمب اتم نبود، مشکل پیشرفت ایران و استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ایش بود!

* اوه! راست میگی‌ها! یادم رفته بود کلا!

- سرمون کلاه گذاشتن ...

* الان زنگ می‌زنم کری بهش می‌گم بزنه زیر توافقنامه! اصلا بگه امضاش رو جعل کردن! اصلا بگه اونی که رفته سویس شبیه بوده بهش، خودش نبوده!

- قبل از تو به کری زنگ زدم، فکر کرده بچه گیر آورده؛ بهم میگه حق غنی‌سازی ایران رو به رسمیت نشناختن! در حالی که توافقنامه چیز دیگه‌ای می‌گه و بقیه اعضای 5+1 حق غنی‌سازی ایران رو به
رسمیت شناختن.

* از کری زیاد شاکی نباش؛ اون بیچاره هم مثل من آلزایمر داره! حتما متن توافقنامه‌ای که امضا کردن رو یادش رفته! ... راستی هنوزم شلوار لی می‌پوشی؟!

- بحث رو عوض نکن ... ما رو ببین روی دیوار کی یادگاری می‌نویسیم! ... دیگه دوسِت ندارم ... تق!!

* الو ... الو ... همین کارها رو می‌کنی که به تلفن‌هات جواب نمی‌دم!

اولین شاکی خصوصی احمدی‌نژاد کیست؟

اولین شاکی خصوصی رئیس‌جمهور سابق فردی به ‌نام "یعقوب خلیل‌نژاد" است که نام وی در احضاریه ارسالی به پاستور، در کنار نام رئیس مجلس قرار دارد. شکایت خلیل‌نژاد البته هیچ ارتباط و تشابهی با موضوع شکایت مجلسی‌ها ندارد و ظاهراً او به دلیل به ‌کار بردن برخی الفاظ و تعابیر توسط احمدی‌نژاد در یک سخنرانی عمومی شکایت کرده است.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور در سفر استانی به کاشان شرط ارتقای یکی از شهرها به شهرستان در تقسیمات جغرافیایی را "افزایش جمعیت" آن منطقه عنوان کرده بود. شاکی دیگر احمدی‌نژاد یک شهروند تهرانی به نام "خسرو شاهین" است که خود را از جانبازان دفاع مقدس معرفی کرده و از رئیس‌جمهور سابق به دلیل بالا بودن تلفات جاده‌ای در کشور به دستگاه قضایی شکایت کرده است.
دیگر شاکی رئیس‌جمهور سابق شخصی به نام "قبّه" است که البته از دلیل شکایت وی اطلاعی کسب نشد اما بر اساس اطلاعات واصله، او نیز از شهروندان عادی است، در عین حال اطلاعات دیگری از دیگر شکات خصوصی احمدی نژاد تاکنون به دست نیامده است.

قربانی‌شدن 11 هزار کودک در سوریه

از آغاز درگیری‌ها و جنگ داخلیِ حدوداً سه ساله در سوریه، بیش از ۱۰۰ هزار نفر جان باخته‌اند، از این تعداد ۱۱ هزار نفر کودک و نوجوان بوده‌اند، "گروه تحقیقاتی آکسفورد"، مستقر در لندن، از این یازده هزار کودک و نوجوان، ۳۸۹ نفر با گلوله تک تیراندازها جان سپرده‌اند.

به گزارش تابناک، بیش از ۷۰۰ کودک و نوجوان اعدام نیز شده‌اند و شکنجه و تجاوز جنسی نیز بخشی از خشونت‌های اعمال شده علیه آنان بوده است، اغلب کودکان قربانی ترکش‌های گلوله‌های توپ و بمب و فروریختن آوار ناشی از انفجار در خانه و محله خود شده‌اند و کودکان حلب بیش از هر شهر و منطقه دیگری آماج گلوله و بمب بوده‌اند.

آدامس خرسی عراقچی همه چیز را به هم ریخت!

قانون در مطلبی طنز نوشت: جالب است بدانید یکی از خبرگزاری‌های معتبر کشور با تیتر لحظه به لحظه با ژنو کوچک‌ترین اخبار مربوط به این سفر را هم پوشش می‌داد، خبرنگار طنزانه ما هم بیکار ننشسته و یک روز با خبرنگار آن خبرگزاری به محل نشست رفته که اخبار فوق را به ایران مخابره کرده:

6  و 25 دقیقه: عراقچی با اینکه ناشتا به نظر می‌رسید، یک آدامس خرسی در دهان گذاشت و جالب اینکه پوست آن را هم روی زمین نینداخت. ایرانی‌ها معتقد بودند همین کار برای اعتماد به ایران برای استفاده از انرژی هسته‌ای کافیست ولی جان کری گفت: اگر قصد عراقچی خیر بود، یک تعارفی هم به ما می‌کرد.

6  و 59 دقیقه: اخضر ابراهیمی ‌که اصالتا یک مازندرانی است با لاوروف دیدار کرد ولی دیدارشان در حد یک ثانیه بود. به گونه‌ای که اخضر داشت می‌آمد داخل جلسه، لاوروف هم داشت می‌آمد داخل جلسه، نگو داشت می‌رفت بیرون جلسه و چون شلوارش را برعکس پوشیده بود ما را گیج کرد.

8  و 22 دقیقه: خبرنگارمان در گفت و گو با ما چیزی نگفت اما ناگهان افزود: نمی‌توانم نتیجه مذاکرات را پیش‌بینی کنم. خبرنگار طنزانه هم در جواب او گفت: پس بی‌جا می‌کنی زنگ می‌زنی.

12  و 45 دقیقه: سخنگوی اشتون حاضر نشد جزئیات جلسه ظریف و اشتون را لو دهد. انگار ما غریبه‌ایم. اصلا در اعتراض به این حرکت سخنگوی کاترین خانم، ما هم از ارسال خبر از این نشست خودداری می‌کنیم.

12  و 50 دقیقه: ما قهر خود را شکسته و خبر می‌فرستیم. ما خیلی دمدمی‌ مزاجیم.

14  و 20 دقیقه: کری دو دستش را بالا گرفته و از جلسه بیرون می‌آید. تحقیقات خبرنگار طنزانه مشخص کرد کری با دستش زیر میز را لمس می‌کرده تا شنودی در اتاق نگذاشته باشند ولی آدامس خرسی جویده شده عراقچی که زیر میز چسبانده بود می‌چسبد به دست کری و جلسه به هم می‌ریزد.

15: طرف آمریکایی به دلیل حرکت زشت عراقچی در ادامه نشست حاضر نشده و اعلام کرد: اینها با آدامس چنین بلایی سر ما آوردند، وای به روزی که انرژی هسته‌ای داشته باشند.

16: عراقچی لپ کری را بوس کرد تا از خر شیطان بیاید پایین و جلسه را ادامه دهد ولی کری به خاطر برد والیبال ایران مقابل آمریکا و درخشش فرهاد ظریف که احتمال می‌داد آشنای جواد ظریف باشد زیر بار نرفت.

17: جلسه تمام شد و ظریف، عراقچی و دوستان که الان چون صمیمی ‌شدیم بچه‌ها صدایشان می‌کنیم رفتند خرید.

22 و 40 دقیقه: جلسات شبانه شروع شد ولی خبرنگار طنزانه چون فردا باید برود سر کار جلسات را ترک کرد. اخضر همان اصغر است که در زبان مازندرانی این‌گونه تلفظ می‌شود.

بازتاب توافق هسته‌ای در روزنامه‌های جهان

رسانه‌های جهان خبر توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی را بازتاب دادند.

به گزارش عصرایران، این خبر که در نخستین ساعات بامداد روز یکشنبه 24 نوامبر به وقت سوییس نهایی شد به روزنامه‌های روز یکشنبه ایران و بسیاری از کشورهای دیگر نرسید، اما روزنامه‌هایی که دیروز یا امروز این خبر را در صفحه نخست خود بازتاب دادند، کم نبودند.

در میان رسانه‌های کشورهای غربی روزنامه‌های بریتانیا بیشترین توجه را به این مساله نشان دادند و خبر توافق هسته‌ای تیتر یک صفحه نخست برخی از پر تیراژترین روزنامه‌های انگلیسی قرار گرفت.

روزنامه الریاض عربستان سعودی
ابراز نگرانی تحلیلگران جنوب خلیج فارس از افزایش نقش ایران
توافق تاریخی، برنامه هسته‌ای ایران را به طور موقت متوقف می‌کند ... و آینده سخت‌تر است



هاآرتص: آخرین تلاش‌های اسراییل برای تاثیر بر توافق هسته‌ای ایران
نیویورک تایمز: توافق با ایران برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای



واشنگتن پست : توافق بخش‌های کلیدی برنامه هسته‌ای ایران را "فریز" می‌کند




گاردین : گفتگوهای محرمانه ایران و آمریکا مسیر توافق تاریخی هسته‌ای را هموار کرد



تایمز مالی: توافق تاریخی هسته‌ای تحریم‌های ایران را کاهش می‌دهد




ایندپندنت: دست دادن تاریخی، اما حالا بخش سخت کار آغاز می‌شود



لس‌آنجلس تایمز: ایران محدودیت‌های هسته‌ای را پذیرفت
توافق ژنو برخی تحریم‌ها را به عنوان قدمی برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای کاهش می‌دهد



روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن
استقبال محتاطانه بین‌المللی و نتانیاهو آن را خطای تاریخی دانست / فاش شدن ملاقات‌های محرمانه میان واشنگتن و تهران پیش از انتخاب روحانی
توافق کشورهای بزرگ از فعالیت‌های هسته‌ای ایران جلوگیری می‌کند و به این کشور 7 میلیارد دلار می‌دهد



روزنامه السفیر لبنان
توافق چند مرحله‌ای که برای تهران حق غنی‌سازی را تضمین می‌کند ... و تعهدات متقابل با غرب
برچیدن جنگ آمریکا و ایران



روزنامه القدس العربی چاپ لندن
رئیس پارلمان مشورتی عربستان سعودی: توافق ژنو دست ایران را در منطقه باز می‌گذارد ... نتانیاهو محکوم کرد و جهان استقبال
"توافق تاریخی" درباره برنامه هسته‌ای تهران زمینه‌ساز تغییرات بزرگ منطقه‌ای



روزنامه سعودی الوطن چاپ لندن
واشنگتن دفاع کرد و تهران آن را آغاز پایان پرونده‌اش می‌داند و اسرائیل از پیروزی دشمن‌اش ناامید است
مذکرات سری آمریکا - ایران زمینه‌ساز توافق هسته‌ای شد

چرا خانواده شهید احمدی روشن در مراسم خبری روحانی شرکت نکرد؟

غیبت خانواده شهید مصطفی احمدی روشن در مراسم نشست خبری رئیس‌جمهوری پس از توافق هسته‌ای ژنو که موجب ابهام و سئوالاتی شده بود با اظهارات مادر این شهید علت آن مشخص شد.



به گزارش پارسینه؛ یکی از خبرنگاران خبرگزاری فارس در صفحه شخصی خود در این رابطه نوشت: امروز با مادر شهید احمدی روشن تلفنی مصاحبه کردم ولی کار نشد. ایشون درباره غیبتشون تو نشست خبری امروز روحانی گفت: حاج آقا تهران نبود مادر علیرضا معلمه و کلاس داشت من هم مهمون داشتم و چون ساعت 10 بهمون خبر دادن ما نتونستیم بیاییم" خانم سالاریان در عین حال تاکید کرد که برای دولت آرزوی موفقیت داریم و آگر آقا سر هم بخواهد ما دریغ نمی‌کنیم...

زيبايي همسر اوباما در دستان اين مرد

" جانی رایت" مرد جوان سیاهپوستی است که از سال 2007 تا‌کنون آرایشگر اختصاصی بانوی اول آمریکاست. او همراه "میشل اوباما" به همه جا سفر میکند و دسترسی به کاخ ریاست‌جمهوری، رابطه نزدیک با همسر رئیس‌جمهور و استفاده از جت اختصاصی اوباما نیز از دیگر امکانات زدندگی این مرد در سایه هنرمندی‌اش است.



به گزارش جام، در سال 2007 این مرد جوان در منطقه "ویکر پارک" شیکاگو به دلیل مهارت در شغل آرایشگری به شهرت رسید و در نشستی که به همین بهانه با یک روزنامه مهم داشت با میشل اوباما از نزدیک ملاقات کرد و دو ماه بعد کارش را به عنوان آرایشگر مخصوص بانوی اول کاخ سفید آغاز کرد. او در مصاحبه‌ای با یک رسانه اعلام کرده است: میشل اوباما همواره به دنبال بهترین‌هاست و بسیار علاقمند است که از نظر مدل مو و آرایش با دیگران متفاوت باشد و به دنبال سبک متعلق به خود است.



کار کردن با او برای من بسیار لذت‌بخش است. او سلیقه مرا قبول دارد و اکثر مواقع انتخاب مدل مو و آرایش را به من واگذار می‌کند و از نتیجه کار راضی به نظر می‌رسد.

ادعای اردوغان درباره آیت‌الله سیستانی!

روزنامه عراقی "المدی"، "رجب‌طیب اردوغان" نخست‌وزیر ترکیه دیروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونیATV  مدعی شد که آیت‌الله "سید علی سیستانی" مرجع عالی شیعیان در عراق به احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده که زمان کنار رفتن "نوری المالکی" نخست‌وزیر عراق و "بشار اسد" رئیس‌جمهور سوریه از قدرت فرا رسیده است.

به گزارش فارس، وی در ادامه با پیشنهاد طرح‌های مشترک برای تضمین ثبات منطقه اظهار داشت که کشورش برای ایجاد یک توافقنامه همکاری میان ایران و عراق برای کمک به حل بحران سوریه آماده است.

واکنش اوباما به یک معترض

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا روز گذشته هنگام سخنرانی خود در یکی از مراکز چینی‌ها در شهر سانفراسیسکو با اعتراض جمع گسترده‌ای از جوانان مهاجر آسیایی مواجه شد، سخنرانی اوباما درباره لایحه جنجال‌برانگیز اصلاح قوانین مهاجرتی آمریکا بود و معترضان سخنرانی او را در اعتراض به ادامه روند اخراج مهاجران غیر قانونی از آمریکا در دوره ریاست جمهوری او با شعار " اخراج را متوقف کنید" قطع کردند.

به گزارش عصرایران، در این تصویر " جو هانگ" جوان 24 ساله اهل کره جنوبی که پشت تریبون سخنرانی اوباما ایستاده است، هنگام سخنرانی او همصدا با جمع دیگری از جوانان مهاجر آسیایی در حال شعار دادن علیه قوانین مهاجرتی آمریکا هستند به نحوی که اوباما هنگام سخنرانی لحظاتی برای دیدن چهره فرد معترض سخنرانی خود را قطع کرد تا چهره معترض پشت سر خود را ببیند.

احمدی‌نژاد ساختمان وزارت کشاورزی را به سپاه هم فروخت  

این اقدام دولت سابق که قطعا بدون جلب نظر و موافقت قوه‌قضائیه انجام شده، ضمن آنکه کار را برای تفاهم هر دو نهاد انقلابی کشور یعنی قوه‌قضائیه و سپاه پاسداران برای تملک این ساختمان سخت خواهد کرد.

صبحانه در مطلبی نوشت: ساختمان 20 طبقه‌ای وزارت جهاد کشاورزی واقع در بلوار کشاورز معروف به ساختمان شیشه‌ای در اواخر سال 90 به قیمت 240 میلیارد تومان به قوه قضائیه فروخته شد و فروش آن، آنطور که گفته شد با انگیزه سرمایه‌گذاری پول این ساختمان در صندوق سرمایه‌گذاری محصولات کشاورزی و افزایش نقدینگی کشاورزان انجام شد، اما هنوز بعد از گذشت نزدیک به دو سال ریالی از این بابت گرفته نشده است و همین موضوع باعث اعتراض مسئولان دولت سابق هم شده بود و اما قوهقضائیه نیز استدلالهای مختلفی داشت از جمله اینکه دولت، تعهدات مالی خود را به این قوه انجام نمیدهد تا پولی در اختیارشان باشد.



جدای از این اختلاف موجود، اسناد نشان می‌دهد مسئولان دولت سابق در آخرین ماه‌های حضور خود در مسند اجرایی، زمین این ساختمان به شماره پلاک ثبتی 3748 را بی‌سر و صدا به قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) سپاه پاسداران واگذار کرده‌اند، بدون آنکه اطلاع دقیقی به قوه‌قضائیه بدهند یا اینکه قرارداد قبلی را باطل کرده باشند. بر اساس این سند مقرر شده مبلغ مذکور در ساخت مصلی امام خمینی (ره) تهران هزینه شود.

مرگ پسر ژنرال ارشد سعودی در سوریه

منابع خبری گزارش دادند که فرزند یکی از ژنرال‌های بلندپایه سعودی که در کنار داعش می‌جنگیده است، توسط ارتش سوریه کشته شده است. شبکه العالم، سایت‌های اینترنتی متعلق به جریان وهابیت اعلام کردند: بیش از 40 تبعه عربستانی دیروز در درگیری با ارتش سوریه در ریف دمشق و حلب کشته شدند.

به گزارش تابناک، 13 نفر از این اتباع عربستانی در منطقه شیخ سعید در حلب کشته شدند. در گزارش سایت‌ها و صفحات تکفیری‌ها ادعا شده است که یک تبعه عربستانی به نام "مطلق المطلق" که یکی از مسئولان ارشد گروه مسلح دولت اسلامی عراق و شام (داعش) و پسر عبدالله المطلق عضو مجمع علمای مسلمین و کمیته دائم فتوای عربستان است، در درگیری‌های مناطق اعزاز و اطمه مشارکت کرد و در این درگیری‌ها کشته شد.

در همین حال سایت خبری الحقیقه سوریه اعلام کرد که پس از بحث و بررسی در سایت‌های اینترنتی مربوط به آل‌المطلق به این نتیجه قطعی رسیده است که مطلق‌المطلقِ تروریست، پسر عبدالله المطلق عضو مجمع علمای مسلمین نیست بلکه پسر سرلشکر عبدالله المطلق مسئول امور افسران گارد پادشاهی عربستان است.

مامور پلیس افغان در یک ایست بازرسی حومه شهر کابل



سفر پوتین رییس‌جمهور روسیه به واتیکان و دیدار او با پاپ فرانسیس



تظاهرات به مناسبت روز جهانی منع خشونت علیه زنان در شهر گواتمالا



انتشار کلیپ "نوسفر" برای حسن روحانی


در آستانه صد روزگی دولت، در سایت شخصی حسن روحانی موزیک ویدیویی با نام نوسفر منتشر شده است. این ویدیو که بخشی از سخنان رییس‌جمهوری در مراسم تنفیذ است به همراه موسیقی تلفیق شده است.

به گزارش پارسینه، در این کلیپ ویدیویی امپرحسین مدرس مجری و خواننده تلویزیونی نیز حضور دارد. نویسنده و کارگردان این کلیپ حسین دهباشی سازنده مستند انتخاباتی دکتر روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری می‌باشد.

تیرباران دختر و پسر افغان به اتهام داشتن رابطه

خدیجه یقین، رییس امور زنان ولایت بغلان گفت: " یک دختر و پسر جوان به نام‌های نعیمه و صفی‌الله، به اتهام داشتن روابط نامشروع با حکم بزرگان قوم تیرباران شدند" و در ادامه خبرداد که این دختر و پسر در منطقه موسوم به احمدزی از مربوطات شهر پلخمری مرکز ولایت بغلان تیر باران شدند.

به گزارش پارسینه، خدیجه یقین، می‌گوید که نعیمه و صفی‌الله، به قصد ازدواج بایکدیگر ارتباط داشتند که از سوی پلیس محلی دستگیر شدند، اما  بزرگان قوم بعد از دستگیری این دختر و پسر مانع اقدام پلیس محلی در این زمینه شدند و خود وعده حل و فصل مسالمت‌آمیز قضیه را به پلیس محلی داده بودند اما به گفته رییس امور زنان بغلان، این بزرگان به وعده‌شان عمل نکرده و حکم تیرباران این دو جوان را صادر کردند.

بغلان درشمال افغانستان از ولایت‌های نسبتا ناامن به شمار می‌رود، در همین حال محمدعمر داوودزی وزیر کشور افغانستان به پلیس بغلان دستور داده که عاملان "تیرباران" این دختر و پسر را هر چه زودتر بازداشت کنند.

بازداشت مبلغ وهابی در مکانی با فعل حرام

هیأت امر به معروف و نهی از منکر عربستان، گزارشی دریافت کرد مبنی بر این که یکی از مبلغان در آپارتمانی در ریاض، با دختری خلوت کرده است؛ هیأت امر به معروف و نهی از منکر، پس از پاره‌ای تحقیقات متوجه صحت گزارش شد به همین سبب اقدام به ورود به آپارتمان کرده و شیخ را در خلوتی حرام با دختر یافتند.

به گزارش جام، این مبلغ وهابی که خطیبی 40 ساله است، اعتراف کرد که در جریان نظارت بر جلسات مسجد این دختر را شناخته و با او طرح رابطه ریخته است. وی از مسئولان هیأت امر به معروف و نهی از منکر خواست، از افشای راز او خودداری کنند.

واكنش‌ها به عكس كري و اشتون در ژنو!

رجا در مطلبی طنز نوشت: اگر جزو عكس نديده‌ها هستيد (يعني عكس مذكور را نديده‌ايد!) ابتدا عكس را ببنيد و بعد برويد بقيه مطلب را بخوانيد. البته ما براي جلوگيري از تاثيرات مخرب اين عكس سعي كرده‌ايم كمي آن را مغشوش كنيم! به هر حال با توجه به اين اتفاق ما خبرنگار خودمون رو فرستاديم سراغ چند تن از زنان مشهور تا نظرشان را درباره اين رفتار مذكور جويا شود.



 شيرين عبادي: چي بگم؟ زبونم قاصره! از وقتي عكس رو ديدم دارم يه سره اشك مي‌ريزم. نمي‌دونم آنقدر آزادي، آنقدر فرهيختگي، آنقدر پيشرفت و آنقدر تمدن چطوري تو يه آدم ميتونه جمع بشه؟! دمت گرم كاترين جون!

تزيپي ليوني (وزير خارجه سابق رژيم صهيونيستي كه افشا كرده بود براي كسب اطلاعات با چند مقام عربي رابطه نامشروع برقرار كرده است): راستش اين كارهاي كاترين جلوي كارهايي كه من مي‌كردم يه جور امل بازيه! اين راهي كه اون داره ميره ما خيلي ساله برگشتيم!

وندي شرمن(عضو تيم مذاكره‌كننده آمريكا در ژنو): خدا بگم چي كارت كنه مرد! هي ميگم اين جان كري چرا تو اين چند دوره مذاكرات اصرار داره بياد ژنو! بهش ميگم من هستم، كارها رو پيش مي‌برم، ميگه نه خودم بايد از نزديك حضور داشته باشم؛ پدر سوخته‌ هيز!

مونيكا لوينسكي (كارمند كاخ سفيد در زمان رياست‌جمهوري بيل كلينتون كه افشاي رابطه‌اش با بيل كلينتون رسوايي به بار آورد): درد و بلاي زن جان‌ كري بخوره تو سر هيلاري كلينتون! يادتونه ورپريده سر ماجراي من و بيل چه الم‌شنگه‌اي به پا كرد؟ اما اين زن جان كري، مادر مرده، يه كلمه هم حرف نزد؛ خدا شانس بده!

زهرا رهنورد: وقتي مردم ميشيگان داماد و فرزند خود را رها مي‌كنند و بجاي رامني، به اوباما راي مي‌دهند، طبيعي است كه او هم آنقدر گستاخ شود كه چنين آدم بي‌حيايي را به عنوان وزير امور خارجه انتخاب كند ديگر!

روئیت شئ‌ نورانی برفراز پتروشیمی عسلویه!

طی چند شب گذشته شئ نورانی بر فراز برخی از شهرها و روستاهای جنوب کشور از جمله استان بوشهر دیده شده است که یکی از آن‌ها بر فراز پتروشیمی بوشهر تا مدتی ثابت بوده است.

به گزارش شبستان، شب گذشته یک شئ نورانی در ارتفاع پائین که گفته می‌شود حدود 1000 متر از سطح دریا است، بر فراز پتروشیمی عسلویه دیده شده است و این شئ نورانی پس از جابه‌جا شدن طی دقایقی، در نقطه‌ای در بالای پتروشیمی عسلویه ثابت شده است و گفته می‌شود این شئ نورانی در شب‌های گذشته نیز دیده شده است.

همچنین در چند شب گذشته یک شئ نورانی پررنگ با مسیر حرکت غرب به شرق در شهر گناوه دیده شده است که البته این شئ حدود یک ساعت ثابت بوده است و هنوز ماهیت این اشیاء نورانی مشخص نیست؛ اما ظاهر شدن این شیء بر فراز پتروشیمی عسلویه قابل تأمل است.

حبس‌ابد برای معترضان به رقص در کشور اسلامی!

دادگاهی در جمهوری آذربایجان 29 نفر از معترضین برگزاری مسابقات آوازخوانی یورو ویژن در این کشور مسلمان را به زندان‌های ابد و طولانی مدت محکوم کرد، این دادگاه 3 نفر را به زندان ابد و 26 نفر دیگر را به زندان های طولانی مدت محکوم کرد.

به گزارش صراط، وزارت امنیت این کشور این افراد را به اتهام تلاش برای حمله به این مسابقات در سال 2012 بازدداشت کرده بود، مسابقات آواز خوانی اروپا که در سال 2012 در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد با اعتراض گسترده مردم مسلمان این کشور که برگزاری این مسابقات را در تضاد با باورهای مذهبی خود می‌دیدند مواجه شد.





 
مصافحه دنیا با ظریف!

تلاش دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مذاکرات ژنو و رسیدن به توافق هسته‌ای با کشورهای 5+1 افکار عمومی دنیا را به سمت ایران و حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای بازگرداند.



گوشه‌هایی از جعلیات هولوکاست

تصاویر زیر تنها گوشه‌هایی بسیار کوچک از بزرگنمایی کشتار یهودیان به دست نیروهای نازی را نشان می‌دهد. به گزارش مشرق، بتازگی در فرانسه مهد تمدن و آزادی قانونی تصویب شده است که علاوه بر انکار هولوکاست "شک در هولوکاست" نیز موجب زندانی شدن است. اکنون با تصویب چنین قانون متوحشانه‌ای "آزادی اندیشه" را نیز به مسلخ صهیونیسم برده است.

دقت کنید: نقش عاطفی کودکی که مادرش را به دار آویخته‌اند (در تصویر جعلی)



یک یهودی نحیف را که از گرسنگی در اردوگاه‌های نازی مرده است در کوره می‌سوزانند




تصویر حقیقی : اینجا یک اردوگاه کار در شوروی سابق است و ربطی به یهودیان و نازی‌ها ندارد




نازی‌های خونخوار یک مادر یهودی روستایی را به دار آویخته و بی‌توجه به زجه‌های کودکش، ماکیان او را به سرقت می‌برند.




انتهای پیام/
برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، نمودار ، مذاکره ، محمد شاه ، امیر کبیر ، عزت الدوله ، سناتور ، کری دیدز ، ایالت ویرجینیای ، ملکه جهان ، بندر اودسای ، روسیه ، کارولین کندی ، سفیر ، امپراطور ژاپن ، توکیو ، جیمی کارتر ، دمیتری مدودف ، لحه سازی ، نخست وزیر ، تحریر قاهره ، اندونزی ، پلیس زن ، کشف حجاب ، آنترا ، ژنرال سوتارمان ، رئیس پلیس ، دای بچتیار ، موسوی ، آیت الله ، منتظری ، نتانیاهو ، پوتین ، رژیم صهیونیستی ، روسیا الیوم ، کاخ کرملین ، سعید مرتضوی ، احمدی مقدم ، بازداشتگاه ، کهریزک ، علی جعفری ، سپاه پاسداران ، طهرانی مقدم ، صنایع موشکی ، بیروت ، سفارت ایران ، لبنان ، بمب گذاری ، ایرانیان یهودی ، سازمان ملل ، فارسی ، انگلیسی ، عبری ، فارس ، تسنیم ، عصر ایران ، مهر ، ایسنا ، ایرنا ، نامه نیوز ، نیمروز ، مشرق ، عراق القانون ، علی سیستانی ، طیب اردوغان ، داوود اوغلو ، حمید رسایی ، سیلویو ، برلوسکونی ، بهار ، ایلنا ، شبستان ، تابناک ، یورو ویژن ، جمهوری ، آذربایجان ، دولت دهم ، زهرا رهنورد ، حزب الله ، پتروشیمی ، عسلویه ، تزیپی لیونی ، وندی شرمن ، مونیکا لوینسکی ، کاخ سفید ، جان کری ، اشتون ، شیرین عبادی ، مبلغ وهابی ، عمر داوودزی ، وزیر کشور ، احمدزی ، شهر پلخمری ، ولایت بغلان ، نعیمه ، صفی الله ، آلن ایر ، خاتمی ، وزیر دفاع ، خدیجه یقین ، گواتمالا ، مدرس ، حسین دهباشی ، افغان ، کابل ، واتیکان ، پاپ فرانسیس ، گارد پادشاهی ، اورلاندو ، هرناندز ، هندوراس ، المطلق ، اعزاز ، اطمه ، داعش ، شبکه العالم ، وهابیت ، ریف ، دمشق ، حلب ، عربستان ، شیخ سعید ، مطلق المطلق ، تکفیری ، لوران فابیوس ، فرانسه ، وزیر خارجه ، کوچک زاده ، سعید جلیلی ، جواد ظریف ، ولادیمیر پوتین ، مصلی ، ملک عبد الله ، امام خمینی ، بلوار کشاورز ، قرارگاه ، خاتم الانبیاء ، قوه قضائیه ، ساختمان شیشه ای ، اسرائیلی ، احمدی نژاد ، وزارت کشاورزی ، سپاه ، قالیباف ، بزرگراه صدر ، حسن روحانی ، مازیار حسینی ، ژنو ، خاورمیانه ، مهاجران ، جو هانگ ، کره جنوبی ، روزنامه گاردین ، غیر قانونی ، رئیس جمهور ، باراک اوباما ، سانفراسیسکو ، نوری المالکی ، عراق ، بشار اسد ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار