رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در دیدار با رئیس کمیته قانون‌گذاری و قضایی مجلس کره جنوبی، گفت: با توجه به روابط تاریخی و مثبت میان ایران و کره جنوبی نسبت به توسعه و گسترش این روابط به ویژه در بعد پارلمانی باید تلاش کرد.

به گزارش حوزه پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "الهیار ملکشاهی" عصر امروز(13 اسفندماه) در دیدار با یاک یانگ سانگ رئیس کمیته قانون‌گذاری و قضایی مجلس کره جنوبی، گفت: روابط تاریخی و مثبت میان ایران و کره جنوبی باید بیش از پیش مدنظر باشد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط تاریخی و مثبت میان ایران و کره جنوبی نسبت به توسعه و گسترش این روابط به ویژه در بعد پارلمانی تأکید کرد.

ملکشاهی در ادامه با تشریح برخی مبانی نظام حقوقی جمهوری اسلامی گفت: در جمهوری اسلامی دموکراسی به نحو کامل برقرار است و هر کدام از سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه در حوزه اختیارات و وظایف خود به نحو مستقل عمل می‌کنند.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نهادی مهم و تأثیر گذار در جمهوری اسلامی قوانینی به سمت حمایت هرچه بیشتر از مردم حرکت می‌کند.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، در پایان از ایجاد کمیسیون مشترک حقوقی میان کمیسیون‌های مجالس دو کشور جهت تبادل تجارب حقوقی و قضایی استقبال کرد.

خانم پارک یان سانگ رئیس کمیته قانون‌گذاری و قضایی مجلس جمهوری کره در ادامه این دیدار با اشاره به علاقه‌مندی مجلس کره به تبادل تجربیات حقوقی و قانونگذاری و آشنایی هرچه بیشتر با پارلمان و نظام حقوقی جمهوری اسلامی گفت: کمیته قانونگذاری پارلمان کره جنوبی آمادگی بهره گیری از تجارب کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در زمینه‌های حقوقی و قانونگذاری را دارد.

رئیس کمیته قانون‌گذاری و قضایی مجلس جمهوری کره در پایان با تشریح برخی ویژگی‌های نظام حقوقی کره جنوبی و با اشاره به تشابهات میان مجالس دو کشور، استفاده از توانمندی دو کشور به ویژه در زمینه‌های حقوقی و ایجاد کمیسیون مشترک حقوقی را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار