آیین "تجلیل از حبیب الله آیت اللهی" در قالب نشست "تولد ماه" و همزمان با تولد 79 سالگی ایشان، به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران آیین «تجلیل از حبیب الله آیت اللهی» در قالب نشست «تولد ماه»  و همزمان با تولد 79 سالگی ایشان، به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می شود.
 
این مراسم با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد. حبیب الله آیت اللهی در مقطع کارشناس رشته نقاشی دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران تحصیل کرده و پس از آن مدارجی از قبیل کارشناسی ارشد نقاشی، دوره تخصص در معماری داخلی، تخصص در پیکره سازی تزئینی و دکتری در تاریخ تطبیقی و تحلیلی هنر از دانشگاه سوربن پاریس را کسب کرده است.
 
دکتر آیت اللهی عضو پیوسته فرهنگستان هنر و رئیس کمیته واژه گزینی هنر فرهنگستان زبان و ادب فارسی است. وی در سال 83 به عنوان چهره ماندگار هنرهای تجسمی معرفی شد. از آثار و تألیفات او می توان به ترجمه بیش از ۲۰ عنوان کتاب در زمینه هنر، تألیف کتابهایی از قبیل مبانی نظری هنرهای تجسمی، مبانی رنگ و کاربرد آن در هنرها، تاریخ هنر ایران و مقاله های فراوانی در این زمینه اشاره کرد.
 
گفتنی‌است؛ این مراسم روز پنج شنبه 15 اسفند ساعت 17 در موزه هنرهای دینی امام علی(ع)  واقع در خیابان ولی عصر (عج)، روبروی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره 35 برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار