دست دوزهای "بانوی برتر طراح مد ایران"، "مهلا زمانی" در تالار آبی کاخ نیاوران به نمایش گذاشته شد.

به گزارش حوزه میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در این نمایشگاه که با عنوان "لباس هر ملت، موزه متحرک آن ملت" بر پا شده است، دست دوزهای این بانوی هنرمند با هدف کاربردی نمودن لباس های ملی اسلامی با طرح های اصیل سنتی و ایرانی در جامعه امروز در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

 این لباس ها که دارای فلسفه ایرانی هستند با قطعاتی از پارچه های قدیمی ایرانی و الهام از دورهای مختلف تاریخ ایران همچون هخامنشی، صفویه، زندیه و قاجار، همچنین طرح های زیگوراتی کشورمان همچون هفت شهر عشق و چغازنبیل و المان های استخراج شده از تپه های سیلک کاشان و دیگر نمادهای مختلف ایران دوخته شده اند.

بانوی هنرمند مهلا زمانی، موفق به دریافت نشان افتخار از سازمان ملل و دریافت لوح از پارلمان ایتالیا به جهت توانایی اش در طراحی لباس های پوشیده به جای لباس های باز شده است. 

این هنرمند هم اکنون در حال دوخت لباسی با الهام از طرح گنبد شیخ لطف ا... است و اغلب چندین ماه زمان نیاز است تا وی با همکاری گروهش چنین دست دوزهایی خلق نماید. 

علاقه مندان جهت بازدید از نمایشگاه "لباس هر ملت، موزه متحرک آن ملت" می توانند تا 13 اسفند جاری همه روزه به جز دوشنبه از ساعت 9 تا 17 به تالار آبی کاخ اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، واقع در تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار