حجت الاسلام محمدیان گفت: در برخی از خوابگاه‌های خصوصی هیچ نظارتی وجود ندارد و کار فرهنگی نمی‌شود. دانشگاه‌ها برای پیشرفت خود باید به سند دانشگاه‌های اسلامی عمل کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدیان رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در اجلاس معاونین فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌های کشور گفت: ما یک منشور مشترک برای فعالیت فرهنگی به نام سند دانشگاه‌های اسلامی با مشارکت مجموعه دانشگاه عالی طراحی کردیم که به تصویب "شورای عالی انقلاب فرهنگی" نیز رسیده است.

وی گفت: تمام مواردی که برای پیشرفت دانشگاه‌ها نیاز است، در این سند دیده شده است و اصل سند برای برخی از دانشگاه‌ها فرستاده شده است و ما از معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها تقاضا داریم که برای اجرایی شدن این سند به ما کمک کنند.

محمدیان افزود: در دانشگاه‌ها یک شورای فرهنگی وجود دارد که پای اصلی آن معاون فرهنگی است و ما انتظار داریم که این شوراها به وسیله معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه‌ها تقویت، حضور صاحب نظران پر رنگ تر و بحث‌ها نیز عمیق تر شوند زیرا هرچه این شورا قوی تر شود، توان اداره دانشگاه بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: در آیین نامه تشکل‌ها نیز رکن اصلی، معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها هستند، از آن‌جایی که این آیین نامه، به خصوص در بحث‌های سیاسی، بسیار کارگشا است، انتظار داریم این آیین نامه بسیار دقیق خوانده شود و فراموش نکنیم که قانون را باید ملاک فعالیت‌ها قرار دهیم نه سلیقه شخصی را.

وی ادامه داد: در دانشگاه‌ها اوضاع بهتر از فضای عمومی جامعه است ولی بعضا سیاه نمایی می‌شود، به خصوص با این وضع موجود در خوابگاه‌ها که در بعضی از دانشگاه‌ها اصلا نظارتی وجود ندارد و کار فرهنگی نمی‌شود.

محمدیان تصریح کرد: امکانات برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها محدود است، اما همین امکانات کم را نیز باید عادلانه در کشور توزیع کنیم .

وی اشاره‌ای به بیانات "مقام معظم رهبری" خطاب به وزارت علوم و وزارت بهداشت داشت و گفت: ایشان تذکر دادند که نگذارید دانشگاه‌ها جولانگاه سیاسی شود. بحث سیاسی باید باشد اما نباید دانشگاه‌ها به باشگاه سیاسی احزاب تبدیل شوند.

وی در پایان پیشنهاد داد: با توجه به تعداد زیاد دانشگاه‌ها در کشور لازم است در هر استان شورای معاونین فرهنگی تاسیس شود، زیرا می‌تواند بسیار کارساز باشد.

نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها رقیب مجموعه‌ها نیست بلکه رفیق، دلسوز و خیرخواه همه‌ی تشکل‌ها و مجموعه‌های دانشگاهی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار