در این همایش ۲ روزه استادان ، دبیران و پژوهشگران زبان و ادبیات فارسی کشور و استادان زبان فارسی کشورهای سوریه ، لبنان ،هند ،بنگلادش، تاجیکستان ،قرقیزستان ،ترکیه و فرانسه با آخرین دستاوردهای و نتایج ارزنده پژوهش های زبان و ادبیات فارسی آشنا می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس 

دبیربرگزاری همایش زبان و ادبیات فارسی گفت: بیش از ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که پس از داوری ۱۰۸ مقاله برگزیده شد.

خانم دری افزود: ۶۵ مقاله به صورت همزمان امروز ارائه می شود و مقالات ارائه شده به صورت پوستر سی دی و چکیده در اخیتار شرکت کنندگان قرار می گیرد.

رئیس انجمن زبان و ادبیات فارسی کشور نیز گفت: در حال حاضر زبان فارسی در بسیاری از کشورهای آسیا/ افریقا اروپا و آمریکا تدریس می شود.

غلامحسین زاده افزود: زبان فارسی از نظر سابقه در حوزه فرهنگ در مسائل معنوی /احساسی و فرهنگی بسیارقوی و غنی است و قابل مقایسه با کشورهای دیگر نیست.

وی گفت: زبان و ادبیات فارسی در زمینه واژه سازی و واژه آفرینی مفاهیم بسیار دقیقی را بیان کرده که در زبان های دیگر با این دقت و ظرافت بیان نشده است.

رئیس انجمن زبان و ادبیات فارسی کشور گفت: برگزاری دوره های دانش افزایی و همایش های مشترک و انتشار کتاب در دانشگاه های عراق /سوریه و مصر/انتشار کتاب برای دانشجویان خارجی مشغول تحصیل در دانشگاه های ایران/انتشار ۱۰ مجله علمی و پژوهشی مشترک با دانشگاه های مختلف جهان و نگارش سرفصل های درسی جدید زبان فارسی از جمله اقدامات صورت گرفته در توسعه و نشر زبان فارسی است.

در این همایش از محمد جعفر یاحقی به عنوان استاد برگزیده زبان و ادبیات فارسی و پیشکسوت زبان فارسی در دانشگاه فردوسی مشهد تجلیل شد.

همچنین در همایش بین المللی زبان و ادبیات فارسی گواهینامه دوره دانش افزایی زبان فارسی به ۵ استاد دانشگاه بغداد اهدا شد./س
 
برچسب ها: همایش ، زبان ، بندرعباس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.