پس از پایان یافتن آخرین مسابقه جام جهانی یخ نوردی سال ۲۰۱۴ میلادی در روسیه ، نتایج رنکینگ جهانی یخ نوردان از طریق وب سایت رسمی فدراسیون جهانی کوهنوردی UIAA اعلام گردید.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران وبه نقل از سايت رسمي فدراسيون کوهنوردي؛ پس از پایان یافتن آخرین  مسابقه جام جهانی یخ نوردی سال ۲۰۱۴ میلادی در روسیه، نتایج رنکینگ جهانی یخ نوردان از طریق وب سایت رسمی فدراسیون جهانی کوهنوردی UIAA  اعلام گردید.
 
۱- در گرایش سرعت بانوان : مریام فلیپوا ، اکاترینا فوکتیستوا و ناتالیا کولیکوا ، هر سه از روسیه به ترتیب در جایگاه های اول تا سوم ایستادند.
 
در این گرایش، زهره عبد اله خانی( دارنده مدال برنز آسیا ) با شرکت در دو جام جهانی از مجموع پنج جام جهانی در جایگاه هفدهم جهان قرار گرفت.
 
۲- در گرایش سرعت مردان : نیکولای کوزولوف ، ولاد میر کارتاشف و الکسی واگین ، هر سه از کشور روسیه به ترتیب در جایگاه های اول تا سوم ایستادند.
 
در این گرایش ، مسعود زینالی (نایب قهرمان آسیا ) با شرکت در چهار جام جهانی از مجموع پنج جهانی در جایگاه شانزدهم جهان قرار گرفت.از پانزده نفری که بالاتر از مسعود زینالی در رده بندی مجموع اورال جهانی قرار گرفتند ، چهارده نفر از کشور روسیه بوند.
 
لازم به ذکر است رنکینگ ۱۶ جهان مسعود زینالی ، بهترین رنکینگ جهانی یخ نوردان ایرانی ، تا کنون میباشد.
 
مجتبی ثقفی (دارنده مدال برنز آسیا ) با شرکت در یک جام جهانی از مجموع پنج جهانی در جایگاه سی و دوم جهان قرار گرفت.
 
محمد رضا صفدریان نیز با شرکت در دو جام جهانی از مجموع پنج جهانی در جایگاه  چهل و هشتم  جهان قرار گرفت.
 
مهدی پهناور ، دیگر یخ نورد کشورمان  با شرکت در چهار جام جهانی از مجموع پنج جهانی در جایگاه مشترک پنجاه و هشتم جهان قرار گرفت.
 
سعید محمودی نیز با شرکت در دو جام جهانی از مجموع پنج جهانی در جایگاه مشترک پنجاه و هشتم جهان قرار گرفت.
 
۳- در گرایش سختی مسیر بانوان : ماریا تولوکنیا از روسیه ، آنجلیکا رینر از ایتالیا و شین وون سون از کرهجنوبی به ترتیب اول تا سوم شدند.
 
در این گرایش زهره عبد اله خانی جایگاه سی و یکم جهان قرار گرفت.
 
۴- در گرایش سختی مسیر آقایان : ماکسیم تومیلوف  از روسیه ، پارک هی  یون از کره جنوبی و الکسی تومیلوف از روسیه به ترتیب در جایگاه های  اول تا سوم جهان ایستادند.
 
در این گرایش محمد رضا صفدریان و مسعود زینالی به ترتیب در جایگاه های چهل و هفت ،  و پنجاه و دوم رده بندی اورال جهانی قرار گرفتند.
 
سایر یخ نوردان ایرانی ، به دلیل عدم کسب رتبه پایین تر از سی در مسابقات در گرایش سختی مسیر موفق به دریافت رنکینگ جهانی نشدند. رنکینگ اورالجهانی ، تنها به مسابقه دهندگانی تعلق میگیرد که در رقابت های جام جهانی مصوب UIAA (فدراسیون جهانی کوهنوردی ) موفق به کسب رتیه ۱ الی ۳۰ شده باشند . رتبه اورالجهانی ، از امتیاز مجموع مسابقه دهندگان در تمامی مراحل جام های جهانی در طی تقویم ارائه شده برای هر سال میلادی اعلام میگردد.
برچسب ها: رنکینگ ، مسابقات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار