با توجه به سابقه طولانی رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه هرمزگان، این رشته در سه مقطع تحصیلی راه اندازی شده است.

احمد نوحه گر رییس دانشگاه هرمزگان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: رشته زبان و ادبیات فارسی از اولین رشته‌هایی است که در این دانشگاه راه اندازی شده است و درحال حاضر در سه مقطع تحصیلی در این رشته پذیرش دانشجو صورت می‌گیرد که مقطع دکتری این رشته طی دو سال گذشته راه اندازی شده است.

وی افزود: رشته ادبیات کودک و نوجوان رشته جدیدی است که دانشگاه هرمزگان در راه اندازی و تاسیس این رشته در مقطع کار‌شناسی ارشد جزء دانشگاه‌های پیشتاز کشور بوده است.

نوحه گر با اشاره به روند رو به رشد کشور در حوزه تولید علم اظهار داشت: تولید علمی یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای کشور طی سال‌های اخیر است و توجه به این حوزه موجب افزایش قدرت و تولید ثروت در کشور می‌شود. چنانچه ایران سرشار از مباحث فرهنگی است که خمیرمایه این تمدن بی‌شک ادبیات فارسی بشمار می‌رود.

وی با بیان اینکه زبان فارسی یک مولفه و الگو است، تصریح کرد: زبان و ادبیات فارسی بسیاری از اقوام و گروه‌ها را به خود جذب کرده است و موجب ملت شدن ایران اسلامی شده است.

نوحه گر در ادامه گفت: فرهنگ غنی ایران توام با فرهنگ اسلام است و این امر موجب افزایش غنای فرهنگی شده است و بسیاری از تهاجمات را دفع کرده است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از عوامل وحدت در کشور وجود زبان و ادبیات فارسی است براین اساس باید زبان و ادبیات فارسی از جایگاه والایی میان برنامه نویسان و صاحب نظران برخوردار باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.