مديرعامل شرکت ملي صادرات گاز ايران از تعيين اولويتهاي صادرات گاز ايران و انجام مذاکره با کشورهاي مختلف براي افزايش فروش اين حامل انرژي خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل  شبکه اطلاع رساني نفت وانرژي (شانا) عليرضا کاملي گفت: مذاکرات فروش گاز ايران هيچ گاه متوقف نشده بود و اکنون با کشورهاي زيادي در حال مذاکره هستيم.

وي درباره اولويتهاي جديد صادرات گاز تاکيد کرد: از جمله کشورهايي که در حال حاضر طرف مذاکره ايران هستند مي توان به ارمنستان، آذربايجان، عمان و عراق اشاره کرد. همچنين با هنديها مذاکراتي براي صادرات گاز داشته ايم.

کاملي با اشاره به اين که حجم توليد گاز ايران در دو سال آينده با راه اندازي فازهاي جديد پارس جنوبي افزايش بسياري خواهد داشت، گفت: با توجه به اشباع بودن بازار مصرف داخلي، براي افزايش ميزان صادرات کشور مذاکرات عمده اي خواهيم داشت تا همزمان با بهره برداري از فازهاي جديد، بازار فروش و کانالهاي انتقال آن نيز آماده باشد.

ايران پس از روسيه، دومين کشور دارنده ذخاير گازي است و از نظر موقعيت ژئوپلتيک مي تواند نقشي مهم در تامين امنيت انرژي منطقه و اروپا داشته باشد.

هم‌اکنون ايران روزانه بيش از 700 ميليون متر مکعب گاز ترش توليد مي کند که براي تامين خوراک واحدهاي پتروشيمي، مصرف در نيروگاهها، صنايع داخلي، تزريق به چاههاي نفت، مصارف خانگي و صادرات استفاده مي شود.

پيش بيني مي شود با بهره برداري از فازهاي 12 و 15 تا 18، روزانه 200 ميليون متر مکعب گاز به ميزان توليد کشور افزوده شود که براي صادرات بخش زيادي از آن برنامه ريزي شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: گاز ، صادرات ، فروش ، ذخایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار