فرماندار شهرستان گرمی گفت: سالانه بیش از 300 میلیون متر مکعب آب و منابع ارزشمند بخش کشاورزی از محدوده شهرستان گرمی خارج شده و به دریای خزر و رودخانه‌های مرزی سرازیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ محمود علایی  در جلسه توسعه آب و خاک در گرمی اظهار داشت: با مهار این آب از طریق سدها می‌توان بیش از 60 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه را به آبی تبدیل کرده و برای 20 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.

وی گفت: مطالعات سد سینه سر در همین زمینه سال‌هاست که آغاز شده و هنوز به مرحله نهایی نرسیده که اگر این سد به مرحله اجرا برسد بخش مهمی از منابع آب شهرستان مهار شده و با مدیریتی مناسب و پسندیده می‌توان هم به تولید بیشتر محصولات کشاورزی کمک کرد و هم از ظرفیت حاصلخیز بودن اراضی مستعد بهره برد.

علایی خاطر نشان کرد: بر روی این رودخانه‌ها در کنار احداث سد سینه سر قرار است سد توسانلو نیز اجرایی و عملیاتی شود که مطالعات ژئوتکنیکی آن انجام شده است.

فرماندار گرمی در ادامه با بیان اینکه منابع آب و خاک این شهرستان از ظرفیت خوبی برخوردار هستند، افزود: پیشرفت مطالعات سد سینه سر در گرمی 30 درصد است که حجم ذخیره این سد نیز 10 میلیون متر مکعب است که با عملیاتی شدن آن بخش مرکزی و موران گرمی احیا شده و بهتر می‌توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم/س

 

برچسب ها: گرمی ، خروج ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.