رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی با شعار" بی گدار به جاده نزنیم،ظریف برانیم "امسال با فعالیت‌ بیست هزار نفر از اعضای سازمان جوانان به صورت داوطلبانه و اعتبار یک میلیارد تومان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، وحید قبادی دانا در نشست خبری گفت: چهاردهمین دوره طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی با هدف احترام و کرامت اسلامی و تامین سلامت انسان‌ها  امسال نیز در حدود یک هزار پست در سراسر کشور برگزار می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به استراتژی 20 به20 یکی از وظایف اصلی هلال احمر را نجات جان انسان‌ها بر شمرد.
 
قبادی دانا از آمار تصادف جاده‌ای سخن گفت و افزود: از سال 68 نونزده هزار نفر  قربانی تصادفات جاده‌ای در کشور شدند که این تعداد دو برابر میزان شهدای دفاع مقدس  بوده است.
 
در سال 92 ،1227 نفر در سفر‌های نوروزی کشته شدند که 31 درصد این تلفات جاده‌ای مربوط به جوانان  زیر 29 سال بوده است که بیشتر این افراد راننده‌هایی بوده‌اندکه برای اولین بار در جاده تردد می‌کردند و عمده این تصادفات در فاصله نزدیک به شهر‌ها بوده است.
 
قبادی دانا هدف از اجرای این طرح را آگاهی بخشی به مردم برشمرد و بتواند سلامت خود را در سفر حفظ کنند.
 
وی در ادامه ابراز داشت: در همین زمینه سایتی با عنوان SAFAR SALM .IR  راه اندازی شده که در آن  نقاط حادثه خیز به تفکیک استان‌ها درج شده است پیچیده از بروز تصادفات، ایمنی سفر و توصیه‌های ایمنی در مورد بیماران رایج مثل بیماری های قلبی و عروقی و فشار خون در این سایت به مردم ارائه می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: این طرح از 25 اسفند تا 15 فروردین ادامه می‌یابد و در تمام پایگاه‌های سراسر کشور مردم می‌توانند با مراجعه آنها فشار خون و قند خون خود را اندازه گیری نمایند البته در این طرح کار درمانی صورت نمی‌گیرد و همکاران ما اکثرا دانشجویان داوطلبی هستند که مردم را راهنمایی می‌کنند.
 
قبادی دانا در ادامه از برپایی خیمه‌های نماز سخن گفت و افزود: باتوجه به  شرایط سرما و اقلیمی چادر‌های اقلیمی جمعیت هلال احمر مورد استفاده قرار می‌گیرد که امکان آسیب دیدگی آن ها کمتر است.
 
وی همچنین به برگزاری اولین جشنواره فیلم و عکس در این طرح اشاره کرد و تصریح کرد: این طرح با موضوعات جلوه‌های نیکوکاری ، گذشت، نو دوستی ، تکریم و حفاظت از کرامت انسانی ، صلح و حفاظت از محیط زیست به افراد صورت می‌گیرد که افراد  می‌توانند در رده‌های سنی 5 سال تا 29 در آن شرکت نمایند و به 80 نفر از برگزیدگان این طرح مبلغ پانصد هزار تومان هدیه اهدا خواهد شد.
 
رئیس سازمان جوانان هلال احمر همچنین از طرح تهاب سخن گفت و تصریح کرد:سامانه حرکت‌های اضطراری و بشر دوستانه که به تهاب معروف است به این شرح است که در محل‌هایی که امکان عبور اتومبیل نیست همکاران ما با دوچرخه به خدمت رسانی مشغول می‌شوند.
 
 قبادی دانا در پاسخ به سوالی در خصوص چینش پایگاه‌ها گفت: باتوجه به شرایطی که وجود دارد طبق استاندارد این پایگاه‌ها در نقاط مختلف قرار دارند  به این ترتیب که در استان‌های پر مسافر تعداد یگان‌ها بیشتر است.
 
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه یک میلیارد تومان برای این طرح در نظر گرفته شده است تاکید کرد:60 درصد همکاران ما خواهران و 40 درصد آن برادران هستند.
 
وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر چگونگی طرح پیشاهنگی گفت: این طرح مستند قانونی ندارد و اعضای پیشاهنگی در قالب کانون‌ها فعالیت خود را انجام می‌دهند.

رییس سازمان جوانان هلال احمر همچنین از وضعیت سینماهای هلال احمر سخن گفت و ابراز داشت: متولی سینماهای هلال احمر وزارت ارشاد است و ما در حال هماهنگی هستیم تا بتوانیم به همکاری خود ادامه دهیم.

قبادی دانا همچنین اظهار داشت: یکی از طرح‌هایی که در سازمان جوانان هلال احمر وجود دارد کانون‌های بشر دوستانه و زندان جوانان و زنان است یکی از وظایف پیش‌بینی شده برای ما پیشگیری از وقوع جرم است  که در قالب فعالیت در کانون‌های بشر دوستانه این هدف دنبال می‌شود و در حال حاضر 100کانون در این زمینه فعال است.

وی درخصوص اردوگاه‌های آموزش جوانان تصریح کرد: در حال حاضر یک اردوگاه کشوری در بندر انزلی داریم، 18اردوگاه دیگر نیز در حال احداث است که برخی از آنها فقط خوابگاهش‌ ساخته شده است. همچنین در گلستان در جنگل دلند یکی از خوابگاه‌ها به بهره‌برداری رسیده است اردوگاه‌هایی در اندیمشک و اصفهان نیز در مراحل اولیه ساخت است؛ شایان ذکر است دهه فجر امسال اردوگاهی در خراسان جنوبی با ظرفیت 120نفر به بهره‌برداری رسیده است هدف ما در سال 93تکمیل اردوگاه‌های جوانان منطقه‌ای و احداث یک اردوگاه کشوری خواهد بود.
قبادی دانا همچنین افزود: در حال حاضر ما اعلام آمادگی با جمیعیت هلال احمر عراق را در همین زمینه کرده‌ایم و اردوگاهی نیز در اطراف شهر دوشنبه در کشور تاجیکستان در حال انجام فعالیت‌های مشترک است.

وی همچنین از دیگر اقدامات سازمان جوانان هلال احمر را آموزش جوانان از راه دور خواند و افزود: ما همچنین با یونیسف و صندوق جمعیت سازمان ملل در قالب طرح پژوهشی همکاری داریم این طرح پژوهشی در جهت کاهش تلفات جاده‌ای جوانان با یونیسف از سال گذشته شروع شده است.

رییس سازمان هلال احمر جوانان در پایان از طرح دادرس سخن گفت و تصریح کرد: در این طرح دانش‌آموزان سال سوم راهنمایی تحت آموزش‌های مختلف جهت آماده‌سازی برای مقابله با شرایط سخت قرار می‌گیرند. آموزش‌هایی نظیر: روش صحیح پناه‌گیری و تخلیه اضطراری ارزیابی و کنترل حیاتی، تریاژ مقدماتی، حمل مصدوم  و اسکان اضطراری و چادرزنی از جمله آنهاست این دانش‌آموزان در قالب تیم‌های 14نفره آموزش می‌بینند.

قبادی دانا اعتبار این طرح را در سال گذشته 390میلیون اعلام کرد و گفت: در سال 92-93 این طرح با اعتبار 1میلیارد و 800میلیون تومان در 31استان کشور انجام می‌شود.

 
انتهای‌پیام/
برچسب ها: فعالیت ، هزار ، نفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار