سطح ‌بندي آزمايشگاه‌هاي کشور ، استانداردسازي آزمايشگاه‌هاي بخش خصوصي و تبيين نرم‌افزار شبکه ملی آزمایشگاهی از مهم ترین اولویت های مرکز آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و داروي کشور است .

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد ، رییس مرکز آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و داروي کشور با اشاره به این مطلب که بسیاری از محصولات به صورت قاچاق و غیر قانونی وارد کشور می شوند گفت : بررسي تقلبات با اجراي برنامه کشوري PMS يا بررسي نمونه از نظر کيفيت در سطح بازار و بررسي تقلبات احتمالي ضروری است .

وی افزود : محصولات دارویی در بازار و در مسیر کارخانه تا بازار ممکن است دچار مشکلاتی مانند گرما ديدگي و آلودگی ميکروبي شود بنا بر این وجود برنامه PMS که راه کنترل محصول در مسیری غير از مسير توليد به شمار می آید ، ضروری محسوب می شود .

دکتر رستگار همچنین از انجام يک بازرسي فشرده از آزمايشگاه‌هاي کشور تا پایان اسفند امسال خبر داد و افزود : براي اين که بتوانيم در سال نو ، pms فراگير انجام دهيم و تقلبات را بررسي کنيم بايد برآوردي از کل توانمندي آزمايشگاه‌هاي علوم‌ پزشکي و همکار سراسر کشور در اختيار داشته باشيم تا بر اساس نتايج به دست آمده ، برنامه کلان کشوري را تدوين و ابلاغ ‌کنيم.

رییس مرکز آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و داروي کشور در ادامه تصریح کرد : در این بررسی پروانه توليدکنندگان متخلف لغو می شود و در صورت قاچاق بودن محصول پس از اعلام بهستاد مبارزه با کالاي قاچاق از ورود محصولات تقلبي و بي‌کيفيت به کشور جلوگیری می شود .

وی سطح‌ بندي آزمايشگاه‌هاي کل کشور اعم از بخش خصوصي و دولتي را از اولویت های مهم این مرکز اعلام کرد .

دکتر رستگار استاندارد سازي و افزايش کيفيت آزمايشگاه‌ هاي بخش خصوصي را يکي ديگر از برنامه‌هاي سال 93 برشمرد و گفت : اگر بتوانيم برونسپاري که يکي از وظايف اصلي سيستم است را به طور صحيح و با کيفيت انجام داده و نظارت کامل روي آن صورت گيرد می توانيم حرکت‌هاي خوب آزمايشگاهي انجام دهيم و محصولات بازار را به بهترين شکل بررسي و کيفيت آزمايشگاهي را ارتقا دهيم .

رییس مرکز آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و داروي کشور همچنین از تبيين نرم ‌افزار کشوري که همه آزمايشگاه‌هاي کشور را در قالب يک شبکه ملي آزمايشگاهي به يک ديگر مرتبط مي‌کند ، خبر داد و گفت : با تکميل اين شبکه ، همه آزمايشگاه‌هاي کشور در کنترل کيفيت غذا به هم متصل مي‌شوند و به اين ترتيب اطلاعات يک‌ جا بررسي شدهو انتقالمی یابد ./س

برچسب ها: غذا ، دارو ، کنترل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.