3 هنگ توپخانه ضد هوایی نیروهای مسلح اوکراین امروز سه شنبه از پیروی از دولت محلی جمهوری خودمختار کریمه سرباز زدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، منابع نزدیک به دولت محلی کریمه اعلام کردند سه هنگ توپخانه ضد هوایی نیروهای مسلح اوکراین امروز سه شنبه از پیروی از دولت محلی جمهوری خودمختار کریمه سرباز زدند.

به گزارش ریانووستی از مسکو به نقل از منابع نزدیک به دولت کریمه، " در مجموع بیش از 700 سرباز و افسر پلیس اعلام کرده اند قصد دارند از مردم کریمه دفاع کنند." 

به موجب گزارش این منبع، این سه هنگ ارتش اوکراین در مناطق اوپاتوریا، تئودوزی و ساحل فیولنت فعالیت می کردند.

این منبع خاطر نشان کرد:" یگان های نیروهای ضد هوایی که از قدرت حاکم در جمهوری خودگردان کریمه رو برگردانده اند مجهز به حدود بیست سامانه موشکی زمین به هوای بوک و حدود سی سامانه از نوع اس -300 پی اس هستند."

مجلس علیای اوکراین 22 فوریه بی توجه به توافق سرکردگان گروه های مخالف و ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین و بدون آن که منتظر امضای اصلاح قانون اساسی اوکراین از سوی رئیس جمهور باقی بماند قانون اساسی را تغییر داد، برخی از وزرا را از کار برکنار کرد و تاریخ 25 ماه مه را برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری تعیین کرد.

یانوکوویچ کشور را ترک کرده است.

ساکنان شبه جزیره کریمه در اعتراض به افرادی که در کیف سر کار آمده اند در تاریخ 25 فوریه در مقابل مقر شورای عالی محلی کریمه( پارلمان محلی) تجمع کردند. شورای عالی تصمیم گرفت در تاریخ 25 مه همه پرسی را درباره افزایش اختیارات جمهوری خودمختار کریمه اوکراین برگزار کند. 
این تاریخ  سپس به 30 مارس تغییر پیدا کرد.

منطقه کریمه اوکراین که اکثر جمعیت آن را روس زبان ها تشکیل می دهند در سال 1954 میلادی به اوکراین که در آن زمان خود بخشی از اتحاد جماهیر شوروی بود ضمیمه شد. این تصمیم در آن زمان صد درصد قانونی بود چرا که انتقال این سرزمین به خاک اوکراین عملاً در تقسیم بندی های داخلی اتحاد جماهیر شوروی انجام می گرفت. بعد از فروپاشی شوروی در سال 1991 میلادی کریمه خاک اوکراین باقی ماند اما موقعیت جمهوری خودمختار را به دست آورد. 

در اول ماه مارس شورای فدراسیون ( سنای ) روسیه در اوکراین به زور متوسل شد و دلیل اقدام خود را وضعیت فوق العاده این کشور و تهدید زندگی شهروندان روس و کارکنان نظامی روسیه در کریمه اعلام کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: هنگ ، ارتش ، اوکراین ، پیروی ، دولت ، کریمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار