رئيس اتحاديه باغداران خبر داد:

اطمینان در باره تنظیم پایدار و ساماندهی "قیمت مرکبات" شب عید

رئيس اتحاديه باغداران اطمينان داد توليد سيب و پرتقال امسال دو برابر پارسال و ميزان ذخاير در انبارها نيز چند برابر است که به راحتي به تنظيم پايدار بازار و ساماندهي قيمت مرکبات در دوره شب عيد کمک مي کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛مجتبي شادلو  گفت : سرمازدگي اخير هم تاثير جدي نداشته است و حدود 95 درصد محصولات باغي قبل از اين دوره سرما برداشت شده بود و تنها ميوه هاي باقيمانده در درخت ها که گاهي برداشت هم نمي شود ، تحت تاثير قرار گرفت.

وي با اشاره به مزيت هاي باغداري ايران با حداکثر تنوع اقليمي و کيفيت برتر گفت : هيچ نيازي براي واردات نداريم و در بهترين شرايط توليد و ذخيره سازي قرار داريم و بايد براي صادرات هم برنامه ريزي کنيم.
 
شادلو اظهار داشت : شهروندان بدون هيچ گونه نگراني در باره توزيع ميوه ، هر روز متناسب با نياز همان روز خريداري کنند چون نگهداري ميوه ها براي مدت زياد امکان پذير نيست و فاسد مي شود.
وي قيمت سيب را در دامنه 1500 تا 3500 تومان در انواع مختلف درجه بندي و کيفيت اعلام کرد و گفت : قيمت ميوه پرتقال هم خوب است.
 
وي درباره ميوه کيوي هم گفت : اشتهاي بازارهاي صادراتي براي اين محصول امسال خيلي زياد است و عمده ان به کشورهاي همسايه در حاشيه خليج فارس و پاکستان و ديگر کشورها صادر مي شود که در قيمت داخلي هم تاثير داشته  ، اما ديگر ميوه هاي سنتي بازار شب عيد هم به مقدار فراوان موجود است.
برچسب ها: میوه ، مرکبات ، سیب ، پرتقال ، عید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار