وی با بیان اینکه کارت های ملی فعلی تا پایان سال ۹۴ اعتبار دارد تصریح کرد: افراد برای درخواست کارت ملی هوشمند می توانند به اداره ثبت احوال شهرستان، اداره پست و دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت: افراد به هنگام مراجعه اصل شناسنامه، فایل دیجیتالی عکس ، شماره شناسنامه پدر، مادر و برای افراد متاهل همسر و فرزندان را به همراه داشته باشند.
عسکری زاده افزود: وظیفه اصلی این کارت تصدیق هویت ایرانی در فضای مجازی و کلیدی برای ورود به دولت الکترونیک است و پس از صدور این کارت تمام خدمات فضای مجازی از طریق کارت ملی هوشمند انجام می شود.
وی تصریح کرد: در این کارت علاوه بر مشخصات شناسنامه مشخصات بیومتریک فرد هم ذخیره می شود و ضریب امنیت بالایی دارد.
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت: صدور کارت ملی هوشمند برای افراد دیگر طبق اولویت از طریق ثبت احوال اعلام می شود.
عسکری زاده افزود: کارت ملی هوشمند یکی از بزرگترین طرح های it به حساب می آید.
وی با بیان اینکه هزینه این کارت ها برای امسال ۱۰ هزار تومان است تصریح کرد: این هزینه در دو قسمت دریافت میشود در مرحله اول پیش پایلوت ۵ هزار تومان و مابقی هنگام دریافت کارت.
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت: برای دریافت کارت حضور شخص الزامی است.
انتهای پيام/