ساکنان منطقه "حسیاء" و روستاهای اطراف آن در حومه حمص در حمایت از ارتش سوریه راهپیمایی کردند همچنین در این میان یک دستگاه خودروی حامل اسلحه در حمص شناسایی و توقیف شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل ازشبکه تلویزیونی سوریه ، ساکنان منطقه حسیاء و روستاهای اطراف آن در حومه حمص در حمایت از ارتش سوریه راهپیمایی کردند و حدود 300 فرد مسلح در حاشیه این راهپیمایی سلاح های خود را کنار گذاشتند و به نیروهای دولتی تسلیم شدند.

 شماری از سخنرانان در این راهپیمایی بر وحدت ملی تأکید کردند.

یک زن گفت:« ما از سوریه حمایت می کنیم و سوریه هرگز تسلیم نخواهد شد به خواست  الهی پایداری می کنیم.»

یک جوان گفت:« این راهپیمایی برای حمایت از بشار اسد رئیس جمهور سوریه و ارتش این کشور است.»

یک دختر گفت:« این راهپیمایی برای حمایت از ارتش عربی سوریه برگزار شده است و ما به بشار  اسد رئیس جمهور سوریه دورود می فرستیم همه ما با بشار اسد هستیم و ارتش حمایت می‌کنیم. »

یک  مرد گفت :« ساکنان حسیا و روستاهای همجوار در این راهپیمایی کرده اند همه ما از رهبر کشور و ارتش حمایت می کنیم و پیروزی نیز نزدیک است.»

همچنین در حاشیه این راهپیمایی 291 نفر از افراد مسلحی که دستشان به خون آغشته شده است به نیروهای دولتی تسلیم شدند و سلاحهایشان را تحویل دادند و متعهد شدند دیگر دست به سلاح نبرند.

شماری از این افراد مسلح نیز گفتند سلاح را کنار گذاشته اند و به آغوش کشور و به زندگی عادی خود بازگشته اند.

عصام المصری مدیر اوقاف حمص گفت:« امیدوارم این مراسم ( آشتی و تحویل سلاح به دولت ) در هر همه جای سوریه 

باشد عاقلانه عمل کنیم و به سوریه بازگردیم. درگیری دیگر بس است. امیدوارم این حل وفصل روز به روز گسترش یابد تا همه جوانان به آغوش کشور بازگردند.»

طلال برازی استاندار حمص نیز گفت :« ما به این روستاها و شهرها در استان حمص به خاطر حل و فصل و کنار گذاشتن سلاح تبریک می گوییم. این کار با رهنمود رهبران و هدایت دولت و تلاشهای سوری ها صورت می گیرد.»

از سوی دیگر یک دستگاه خودروی حامل اسلحه در حمص شناسایی و توقیف شد.

 یک افسر زن در  گمرکات حمص در شرق منطقه صنعتی حسیاء این خودروی حامل اسلحه و مهمات را شناسایی کرد.

170 عدد گلوله خمپاره 82 میلی متر ، تعدادی گلوله خمپاره  120 میلی متر ، 69 قالب تی  ان تی ، بمبهایی با حجم های بزرگ ، تجهیزات ساخت بمب ، گلوله ضد زره ،  12 لوله ویژه ساخت بمبهای دست ساز ، پنج کیسه مواد منفجره و یک کیسه سی فور از موارد کشف شده در این خودرو است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار