معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: میزان برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه های استان افزایش چشمگیری یافته به نحوی که از رودخانه های استان سه برابر حد مجاز است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛ نادر مختاری افزود: در حال حاضر 70 معدن شن و ماسه ثابت موقت در استان لرستان وجود دارد که این معادن دارای مجوز برداشت سالانه دو میلیون متر مکعب شن و ماسه هستند.
وی اظهار داشت: به دلیل برداشت بی رویه شن و ماسه از بستر رودخانه های استان، ارائه طرح پیشنهادی عدم بهره برداری از بستر رودخانه های خرگوشاب الشتر، کاکا شرف خرم آباد و تیره رود دورود در دستور کار قرار گرفته است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای لرستان با اشاره به اینکه حدود هفت تا هشت پرونده در خصوص برداشت بی رویه از بستر رودخانه ها در محاکم قضایی استان تشکیل شده، گفت: دراین رابطه و به منظور حفاظت از بستر رودخانه های استان، 102 هکتار از حد بستر و حریم رودخانه های استان لرستان آزادسازی شده است.

مختاری تصریح کرد: از مجموع دو هزار و 300 کیلومتر شبکه رودخانه های اصلی و فرعی لرستان، کار مطالعات توانمندی های 140 کیلومتر از این رودخانه ها در خصوص برداشت شن و ماسه انجام شده است.

به گفته وی ،همچنین از مجموع 188 کیلومتر لایروبی انجام شده در بستر رودخانه های استان، 60 کیلومتر آن در روخانه های درون شهری و مابقی در رودخانه های برون شهری بوده است.
انتهای پیام/
برچسب ها: برداشت ، رودخانه ، بستر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.