با شروع فصل بهار ، هوای شهرستان مرزی مهران و دشت‌های پست و کم ارتفاع لحظه به لحظه گرم و گرم تر می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  با آغاز فصل بهار آفتاب در این منطقه  هر روز داغ و داغ تر می‌شود تا تابش گرمای سوزان را بر تن رنجور دشت بتابد و در این میان جاده‌ای است که به دشتی فراخ و دالانی بزرگ پایان می‌یابد.

هوا در روزهای بهاری دشت به بالای 30 تا 35 درجه سانتی گراد می‌رسد و در نزدیکی این دالان تابلویی بزرگ خودنمایی می‌کند که مقدم مسافران و گردشگران را گرامی داشته است.

عکس در قاب تابلو صحنه ای از زیبایی را به تصویر کشیده است که گرما را از یادها می برد و طراوت و سرزندگی را به مخاطب هدیه می کند.

اینجا همان دشت‌های "صالح آباد" شهرستان مهران در 25 کیلومتری شهر ایلام است.

در دل این دشت‌های فراخ منطقه گرمسیری صالح آباد،‌ زیبایی‌های طبیعی در قالب قطعه‌ای از بهشت به اوج رسیده تا روح و جسم را به سرزمین شگفتی‌ها فرا خواند.

غار طبیعی "زینگان" شگفتی است که در دل دشت تفتیده بخش صالح‌آباد قرار گرفته و همه ساله بویژه در فصل بهار و تابستان گردشگران داخلی و خارجی و مهمانان زیادی را با پای پیاده به سمت خود فرار می‌خواند.

اگرچه غار طبیعی زینگان با هوا و فضایی سرد و خنک برای بیشتر مردم کشور ناشناخته مانده است اما زیبایی و نحوه شکل گیری آن در دل منطقه‌ای گرمسیری باعث شده تا هرسال بر شمار علاقه مندان به طبعیت گردی و جاذبه های طبیعی که برای دیدن این غار راهی صالح می‌شوند، افزوده شود.

در فصل تابستان که دمای هوای منطقه به 50 درجه نیز می رسد،‌ هوای مطبوع این غار طبیعی باعث خنکای دل گردشگران و رهگذاران می شود.

درون غار زینگان انگار باران بر زمین می‌بارد و بوی سبزه و گل ها در میان نیزارها با آبچک های طبیعی کنار دهلیزهای آبگیر و قندیل‌هایی که آب خنک را از زیرکف پای گردشگران جاری می سازد، صحنه ای شگفت و رویایی خلق می‌کند.

اختلاف هوای درون غار با بیرون بیش از 25 درجه سانتی گراد است و به همین سبب غار زینگان به غار بهشت معروف است.

این غار شگفت‌انگیز در ‎ 10 کیلومتری بخش صالح‌آباد شهرستان مهران قرار دارد و دارای شرایط مناسبی برای جلب گردشگر داخلی و خارجی است./س
 
 
برچسب ها: غار ، طبیعی ، زینگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.