رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دماوند گفت: بومی نگری و بومی سازی تسهیلات مربوط به اشتغال باعث انحراف کمتر در طرح های خود کفایی می شود.

وحید زمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: درصد بسیار بالایی از تسهیلات دریافت شده، در جای خود صرف می شوند.

وی ادامه داد: دو کارگاه آموزش قالی‏ بافی ویژه زنان بی سرپرست و سرپرست خانوار در دماوند و رودهن راه اندازی شده است.

زمان تصریح کرد: این کارگاه ها با هدف عمل به رویکرد بومی سازی تسهیلات اشتغال در شهرستان دماوند ایجاد شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دماوند یکی از مشاغل بومی و پول ساز در شهرستان دماوند را قالی بافی و صنعت فرش و تابلو فرش معرفی کرد.

وی ادامه داد: ایجاد این اشتغال در شهرستان و در میان زنان سرپرست خانوار، علاوه بر درآمد زایی در منزل آنان را از گرفتار شدن به آسیب های اجتماعی باز می دارد.

زمان مشاغل بومی را از مشاغل پایدار در شهرستان دماوند خواند و افزود: بسیاری از دامداران و کشاورزان موفق شهرستان با دریافت تسهیلات اندکی از کمیته امداد یا هر نهاد دیگر فعالیت خود را آغاز کرده اند و اکنون سهمی در تولید محصولات دامی و کشاورزی دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان دماوند افزود: به تمام ادارات ارائه ‏دهنده تسهیلات اشتغال نیز توصیه می شود تا با نگاه و رویکرد بومی به طرح های اشتغال، در امر ایجاد مشاغل پایدار، کار آفرینی و اشتغال زایی کمک کنند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.