برخی از کارشناسان عقیده دارند که باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو در مورد میزان خطر ایران اختلاف نظر دارند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از اسکای نیوز عربی، برخی از کارشناسان عقیده دارند که باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو در مورد میزان خطر ایران اختلاف نظر دارند. 

"حسن منیمنی" کارشناس ارشد موسسه مارشال جرمن در گفتگو با شبکه اسکای نیوز عربی در خصوص سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به آمریکا و مذاکرات صورت گرفته میان دو طرف اظهار داشت: آمریکا باید بر اسراییل فشار وارد کند چرا که آن‌ها با یکدیگر اختلاف اساسی دارند. وزیر امورخارجه آمریکا مدتی است برای احیاء مذاکرات صلح تلاش می کند اما هنوز فاصله زیادی تا به نتیجه رسیدن وجود دارد. اوباما همه مسایل مربوط به فلسطین را به جان کری سپرده است و خود دخالتی در آن نمی کند.

منیمنی در مورد اینکه آیا اوباما در مورد پرونده هسته ای ایران هم چنین سیاستی دارد، گفت: به نظر می رسد اوباما به ایران فرصت بیشتری خواهد داد و حتی اگر مدت شش ماهه توافق تمام شود، این زمان تمدید خواهد شد تا مشخص شود که مسیر دیپلماسی سودمند است یا خیر؟ هرچند ایران اقداماتی را انجام داده اما بسیاری از مسایل هم همچنان وجود دارد که ایران در مورد آنها هیچ اقدامی نکرده است. اختلافی که در مورد ایران بین اوباما و نتانیاهو وجود دارد مربوط به میزان خطر ایران است و اینکه حسن روحانی ،رییس جمهور ایران، تا  چه حد می تواند از این خطر بکاهد. اوباما در این مورد خوشبین است اما نتانیاهو بصورت طبیعی و همیشگی بدبین است. 

منیمنی در ادامه درخصوص تاثیر آیپک گفت: در آمریکا اجماع سیاسی در مورد "زیر پرچم آیپک بودن" وجود دارد و به همین دلیل است که هر سال همه سیاستمداران آمریکایی در جلسه آن حضور می یابند، به ایراد سخن می پردازند و از اسراییل حمایت می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار