وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد بیانیه ناتو درباره کریمه به برقراری ثبات در اوکراین کمکی نمی کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، وزارت امور خارجه روسیه دیروز دوشنبه اعلام کرد بیانیه شورای سازمان پیمان‌آتلانتیک شمالی،ناتو درباره کریمه به برقراری ثبات در  اوکراین کمکی نمی کند.

به گزارش ریانووستی از مسکو، وزارت خارجه روسیه طی بیانیه ای اعلام کرد: " مسکو به هیچ عنوان با بیانیه دوم مارس شورای ناتو که در آن فدراسیون روسیه به خاطر عملیات نظامی در کریمه و تخطی از حقوق بین الملل محکوم شناخته شده است موافق نیست."

به موجب این بیانیه،‌ " مسکو بر این باور است چنین موضع گیری به جای بازگرداندن ثبات به کشور اوکراین نیروهایی را که می کوشند از اوضاع کنونی برای رسیدن به اهداف غیر مسئولانه خود بهره بگیرند تشویق و دلگرم می کند. " 

وزارت امور خارجه روسیه بارها انگشت اتهام به سوی رهبران سیاسی کشورهای غربی بلند کرده است که به اعتقاد روسیه شورشیان اوکراینی را در تلاش برای سرنگونی دولت پشتیبانی کرده اند. 

هنگام اقدامات اعتراضی مردم در کیف  وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی و ناتو و دیپلمات های ارشد آمریکایی بارها در میدان استقلال کیف که کانون اعتراض های مردمی بود مشاهده شدند.

"گریگوری کاراسین" معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه ابراز امیدواری کرد جامعه بین الملل از نفوذ خود در کیف برای عادی سازی اوضاع در اوکراین بهره گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار