فرستاده دولت اوکراین در منطقه کریمه روز دوشنبه از اتحادیه اروپا خواست رویکردی سختگیرانه تر علیه روسیه در مورد بحران اوکراین اتخاذ کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه؛ بوریس تاراسیوک در اظهاراتی در کمیسیون امور خارجه پارلمان اروپا گفت : «اوضاع به گونه ای است که واکنش های عادی پاسخگوی این بحران نیست، اتحادیه اروپا باید رویکردی سختگیرانه تر اتخاذ کند.»
 تاراسیوک که در گذشته وزیر امور خارجه اوکراین بود، ابراز امیدواری کرد اتحادیه اروپا هر چه زودتر در مورد امضای قرارداد همکاری با کشورش تصمیم بگیرد زیرا دولت اوکراین آماده این همکاری است.
این مقام اوکراینی تصریح کرد تحریم های اقتصادی اتحادیه اروپا علیه مقامات روسی که در حوادث کریمه دست دارند، پیامی محکم به مسکو و در واقع آب سردی است که بر سر روسها ریخته شده است.
وی حضور نظامیان روس را در کریمه «عملیات سیاسی - نظامی» و «تهاجم» خواند و گفت «روسیه برای اشغال کریمه بهانه به دست آورد در حالیکه ادعاهای این کشور ابدا پایه و اساسی ندارد؛ مقامات اوکراین از خود صبر زیادی نشان داده اند چون در کریمه هیچکس قربانی نشده است و کسی نمی تواند بگوید روس زبان ها در کریمه وادار می شوند به زبان دیگری سخن بگویند.»


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار