حزب اسلامی «برای وحدت» که به تازگی به ریاست «آرنود ون دورن»، سیاستمدار تازه‌مسلمان هلندی تأسیس شده، در انتخابات شورای شهرهای هلند که روز 28 اسفند برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، آرنود ون دورن که پیش از مسلمان شدن، عضو حزب راست افراطی و اسلام‌ستیز «آزادی» هلند و از دست‌اندرکاران فیلم ضدقرآنی «فتنه» بود، در نتیجه اعتراض‌های گسترده مسلمانان به این فیلم شروع به مطالعه در مورد اسلام و حضرت محمد(ص) کرد.

پس از انجام تحقیقات گسترده، وی به دین مبین اسلام مشرف شد و سپس حزب اسلامی «برای وحدت» را در هلند راه‌اندازی کرد. این حزب در انتخابات آتی شورای شهرهای هلند حضور خواهد یافت.

ون دورن عنوان کرد: در شهری مانند لاهه که حدود 100 تا 150 هزار مسلمان دارد، منطق حکم می‌کند که مسلمانان نیز یک نمایندگی سیاسی داشته باشند. حزب اسلامی برای وحدت بر تصحیح سیمای مسلمانان در هلند تمرکز خواهد داشت.

وی با انتقاد از اسلام‌ستیزی‌های حزب آزادی و رسانه‌های هلند اعلام کرد: هراس از اسلام ساخته شده است و حزب آزادی مسئول آن است و رسانه‌ها نیز دیدگاه مثبتی در مورد مسلمانان ایجاد نمی‌کنند.

حزب اسلامی برای وحدت هلند درصدد آن است تا با پیروزی در این انتخابات ضمن تصحیح چهره ارائه شده از اسلام، به وضعیت مسلمانان رسیدگی کند.

مسلمانان یک میلیون نفر از جمعیت 16 میلیونی هلند را تشکیل می‌دهند وعمدتاً ترک و مراکشی‌تبار هستند.

تعداد تازه‌مسلمانان هلندی که حدود 15 هزار نفر تخمین زده می‌شود، در سال‌های اخیر رشد چشمگیری یافته است./NL Times
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار