برای اقلامی همانند شیر که جنبه دارویی و غذایی دارد باید برای ایجاد مصرف همگانی بیشتر،‌ یارانه تعلق بگیرد و مالیات بر ارزش افزوده آن حذف شود.

ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت:‌ در آینده اصلاحات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده دوباره مطرح خواهد شد و در قانون مالیات بر ارزش افزوده شیر که در حال حاضر وجود دارد، اصلاحات صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در قانون آزمایش پنج ساله که زمان آن به اتمام رسیده و یک سال نیز تمدید شده است، در سال آینده بر اصلاح و اجرایی شدن آن اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

و همچنین در ادامه ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت:‌ موضوع ارزش افزوده در کشورهای مختلف مطرح است و دولت برای حمایت،‌ مالیات را حذف نمی‌کند، ‌بلکه با روش‌های دیگر،‌ کمک‌هایی نسبت به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان انجام می‌دهد.

وی ادامه داد:‌ در خصوص تولید مواد لبنی و غذایی از جهت دام و علوفه حمایت‌هایی صورت گرفته است و در رابطه به مالیات بر ارزش افزوده شیر در آینده اقدامات و اصلاحات صورت خواهد گرفت.

و  همچنین محمدحسن فاتحی کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت:‌ توزیع یارانه‌ها باید تغییر شکل بدهد و به کالاهایی بدهند که فایده عمومی دارد و پیامدهای مثبتی دارد و شیر از اقلامی است که سلامت شخص و هزینه‌های بهداشتی و درمانی و دندانپزشکی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: مالیات ، افزوده ، شیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار