یکی از اهداف ما در برگزاری جشنواره مد و لباس خوش‌ پوشی و کیفیت لباس مردم است.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز نشست رسانه‌ای سومین جشنواره بین‌المللی مد و لباس با حضور حمید قبادی دبیر جشنواره و کار گروه مد و لباس، داور زنی نماینده اتحادیه سراسری پوشاک در تالار وحدت برگزار شد.  

"حمید قبادی"، دبیر جشنواره مد و لباس، ابتدا درخصوص اهداف برگزاری جشنواره عنوان کرد: این دوره از جشنواره اهداف خاصی را از جمله همکاری و مشارکت بخش‌های غیردولتی و جریان سازی مد را دنبال می‌کند.  

وی ادامه داد: سه ماه پیش برنامه‌ریزی‌های جشنواره شروع شده بود و با موافقت وزارتخانه کارهای اجرایی آن انجام گرفت. همچنین سعی کردیم ایرادهای فراخوان قبلی را به 25 مرکز متخصص بفرستیم و بعد از جمع‌بندی فراخوان نهایی شد.  

قبادی با اشاره به هفت بخش جشنواره مد و لباس تصریح کرد: از این هفت بخش مهم‌ترین آن طراحی لباس است که 5 هزار مدل لباس در بخش مسابقه و فروش به جشنواره ارسال شد و بعد از یک هفته کار داوری را آغاز کردیم.  

وی گفت: بخش دوم و سوم به ترتیب شامل لباس مردان، زنان و کودکان است. همچنین بخشی نیز برای فروش و حضور مؤسسات فرهنگی، هنری، کتاب و مجلات منتشر شده در خصوص مد و لباس خواهیم داشت.

قبادی طراحی لباس دانشجویی را جزء پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی خواند و گفت: بیش از 100 مقاله و پایان نامه به بخش دانشجویی راه پیدا کرده و طراحی لباس دانشجویی در بخش مسابقه قرار خواهد گرفت.  

وی درخصوص محل برگزاری جشنواره افزود: قرار بود جشنواره در مصلی برگزار شود اما به دلیل نماز جمعه منتفی شد البته نمایشگاه بین‌المللی هم به دلیل بخش فروش با برگزاری جشنواره مخالفت کردند و در نهایت در تالار وحدت با 2000 متر مربع فضا نمایشگاه مد و لباس را برگزار خواهیم کرد.  

قبادی گفت: مسیر مد و لباس در کشور آغاز شد و از دیگر اهداف جشنواره کمک به خوش‌پوشی و کیفیت لباس مردم است که نمونه آن را می توان پوشش لباس بازیگر جشنواره فیلم فجر مشاهده کرد.

وی با اشاره به بخش بین‌الملل اظهار داشت: حضور انجمن دوستی بین‌الملل در جشنواره قطعی شده و کشورهایی چون کره جنوبی، برزیل و قزاقستان حضور خواهند یافت.  

قبادی ادامه داد: صدا‌و‌سیما تلاش‌های خوبی در خصوص پوشش گویندگان و مجریان کرده و در تولید سریال‌ها نیز همکاری بسیاری با ما داشتند البته از خبرگزار‌ی‌ها هم خواستیم تا صفحه‌ای را برای مد و لباس راه اندازی کنند.  

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر برگزاری نمایشگاه دائمی مد و لباس بیان کرد: در نظر داریم موزه مد و لباس را احداث کنیم و در کنار موزه نمایشگاه دائمی مد و لباس را برپا کنیم. 
 
وی از حضور انجمن لباس سینما در کار گروه مد و لباس گفت: طراحی لباس‌های بازیگران و هنرمندان از اهداف مورد بررسی است که از انجمن لباس سینما نیز برای رسیدن به این هدف دعوت کردیم.  

قبادی در خصوص نمایش اجرای زنده لباس مردانه و زنانه عنوان کرد: چنانچه شرایط مکانی تالار وحدت به ما اجازه دهد به طور حتم  اجرای زنده لباس مردانه را خواهیم داشت. 

 
انتهای پیام/اق
برچسب ها: جشنواره ، لباس ، قبادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار