مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه به مناسبت روز جهانی حیات وحش، گفت: بیش از 300 گونه جانوری در استان کرمانشاه زندگی می کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

تورج همتی با اشاره به تنوع گونه های گیاهی و جانوری موجود در استان کرمانشاه و زیست گاه های استان، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 1200 گونه گیاهی و 300 گونه جانوری در استان شناسایی شده است.

به گفته این مسئول گونه های جانوری استان شامل 180 گونه پرنده، 45 گونه پستاندار، 33 گونه آبزی و 35 گونه خزنده می باشد.

وی افزود:کل و بز، قوچ، گوزن ایرانی و ... از مهمترین گونه های جانوری کرمانشاه هستند که میتوان از آنها نام برد.

 

همتی در ادامه با بیان اینکه امسال روزجهانی حیات وحش برای اولین بار در کشور ما گرامی داشته شد، گفت: از همین رو اداره کل حفاظت از محیط زیست استان نیز برنامه هایی به مناسبت این روز داشت.

وی پاکسازی منطقه بیستون با همکاری 400 دانش آموز را از جمله این برنامه ها عنوان کرد و ادامه داد: انتخاب بیستون از این رو صورت گرفت که این منطقه سابقه قدیمی به عنوان زیستگاه در کشور دارد، رکورد شاخ کل(بز کوهی) ایران با طول 153 سانتیمتر در این منطقه به ثبت رسیده  و به علاوه گونه های منحصر به فردی نیز در این منطقه زندگی می کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان کرمانشاه همچنین از رهاسازی تعدادی کبک در جوانرود به همین مناسبت خبر داد و یادآور شد: قرار است عده ای از شکارچیان نیز در برنامه ای از شکار کردن انصراف دهند./س

برچسب ها: تنوع ، گونه ، کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.