سريال "پيشواز" با نگاهي به شجاعت و غيورمردي مردمان روستاهاي ايران زمين در دفاع از مرزهاي سرزمين مادري تصويري از بازگشت امام راحل به ميهن اسلامي و حماسه بهمن 57 را در قالب تصوير ماندگار مي كند.

سيدعليرضا سبط احمدي، تهيه كننده اين سريال به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت:"پيشواز" به تاثيرات حركت پرخروش انقلاب در سال 57 و شركت مردمي براي دستيابي به اهداف اسلامي،‌انقلابي در شهر و روستا مي پردازد.

وي افزود:"پيشواز" زندگي مردماني از روستاست كه با عشق كار و تلاش مي كنند و با گوش سپردن به فرمان پيشواز و رهبر ديني شان در سال 1357 در برابر ظلم و ستم خان و خان خواهي مقاومت كردند و همراه با فرياد عدالت خواهي رهبر در زير پرچم سرافراز اسلام و امام حسين(ع) به پا خواستند تا در تحقق اهداف عاليه انقلاب حضوري مستمر و پررنگ يابند.

وي با بيان اينكه" پيشواز" تاثير حركت هاي انقلابي شهر را بر مردم روستا نشان مي دهد،اظهار داشت:شخصيتهاي اصلي قصه"پيشواز" روستايي هستند و ماجراي اين سريال درباره يكي از مجريان تلويزيون است كه با ديدن عكس قديمي به ياد خاطراتش در جريان شكل گيري پيروزي انقلاب اسلامي و همراه شدن مردم يك روستا همگام با ساير ايرانيان در اين رويداد تاريخي مي افتد و همين يادآوري داستان هاي اين سريال مناسبي را تشكيل مي دهد.همچنين در اين رويداد تاريخي بخشي از اعتراض هاي مردمي در روزهاي پيش از انقلاب به تصوير كشيده شده است.

سبط احمدي بيان كرد:"پيشواز"،به كارگرداني سعيد ابراهيمي فر،نمادي از تعصب ملي مردم كشور است كه موضوع حركت هاي انقلابي مردم در راستاي سربلندي و آزادي كشور را به ميان اهالي روستا برده و با به تصوير كشيدن مبارزه و دفاع روستائيان اين مرزها بوم، از حريم مرزهاي اين آب و خاك سعي دارد پيروزي انقلاب را در قالب داستان روايت كند.

وي تصريح كرد:فيلمنامه اين سريال به قلم مهدوي محمد نژاديان به نگارش درآمده و جعفر دهقان،‌مهدي ميامي،‌مينا نوروزي فر، ساغر عزيزي،‌اسماعيل‌ سلطانيان،آزيتا لاچيني،مرتضي ضرابي،اسماعيل پوررضا،‌فرشيد زارعي فر،‌رزيتا غفاري، رامين راستاد ،‌نيلوفر محمودي،‌و محمدرضا رهبري، از بازيگراني هستند كه در اين سريال به ايفاي نقش مي پردازند.

اين تهيه كننده با بيان اينكه بيش از 95 درصد لوكيشن هاي پيشواز در محيط روستا قرار داد گفت:در فيلنامه ايجاد شده بسياري از بخش هاي شهر حذف شد و روستاي ابيانه را به اين خاطر انتخاب كرده ايم كه فضاي دست نخورده اي دارد و مي تواند به عنوان لوكيشن سريال تاريخي استفاده شود.

سبط احمدي اظهار داشت:"پيشواز" در كنار به تصويركشيدن ماجراي ورود امام خميني(ره) در بهمن 57 به خاك ميهن،نيم نگاهي به آداب ،‌رسوم،‌فرهنگ،گويش و جغرافياي مردم ابيانه خواهد داشت.

همچنين؛پرداختن به فرهنگ زيبايي قالي شويي مردم ابيانه و عزاداري آنان در تاسوعا و عاشوراي حسيني(ع) از ديگر بخش هاي اين سريال است كه در ايام دهه فجر از شبكه دو سيما روي آنتن مي رود.

وي خاطرنشان كرد:مصطفي احمديان-مديريت تصويربرداري،محمد هادي فدوي-طراح صحنه،محبوبه غفاري-طراح لباس،محمدرضانچفي -مديريت توليد،رسول سيدعربي-طراح گريم،محمدصالحي-صدابرداري،مجتبي طاهرخاني-مديربرنامه ريزي،سياوش درخشي-دستيار اول كارگردان و برنامه ريزي،شاعرتيتراژ-عبدالجباركاكايي،آهنگساز:محمد محمدعلي و عكاس :حيدرنجفي از عوامل اين سريال هستند./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار