مقاله تحقیقاتی نانولایه های سیلیکاتی ضد میکروب محقق بیرجندی دریکی از ژورنالهای معتبر آمریکا به چاپ رسید

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند گفت : این طرح با عنوان اصلاح سطحي نانو لايه­هاي سيليکاتي خاک­رس با نمک آمونيم نوع چهارم کيتوسان برای مصارف مهندسي بافت.

این مقاله در خصوص تشریح اختراع نانولایه های سیلیکاتی ضد میکروب و زیست سازگار خاک رس است که برای مصارف مهندسی بافت ، توسط دکتر علی آبادی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی و مخترع این اختراع نوشته شده است

(Surface Modification of Nanoclay with HTCC for Tissue Engineering Applications)در ژورنال آمریکایی با نام BioMedResearchInternationalکه یکی از معتبرترین مجلات علمی دنیاست چاپ شده است .

دکتر هاشمی افزود : نانولایه های سیلیکاتی ضد میکروب و زیست سازگار خاک رس در ساخت اعضای مصنوعی بدن انسان به کار می رود که با این اختراع اعضای مصنوعی تولید شده علاوه بر کیفیت بالاتر و استحکام بیشتر در مقایسه با سیمانهای استخوانی موجود ، سازگاری بالاتری در پیوند با بافتهای بدن نشان می دهد و سبب می شود عضو مصنوعی پیوندی ، توسط بدن بیمار پس زده نشود .

دکتر علی آبادی مخترع این نانولایه ها نیز گفت : سیمانهای استخوانی موجودبه دليل سمي بودن از ميزان سازگاري زيستي سازه­هاي مورد استفاده در مهندسي پزشکي مي­کاهد که این مشکل با توليد نمک نوع چهارم کيتوسان به عنوان نوعي آمينو ساكاريد طبيعيو اصلاح لایه های سطحی خاک رسدر نانولایه های سیلیکاتی ضد میکروب و زیست سازگار مرتفع شده است .

اختراع نانولایه های سیلیکاتی ضد میکروب و زیست سازگار خاک رس با شماره 71319 در اداره ثبت اختراعات ایران به ثبت رسیده است/س .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.