دوحمله انتحاري امروز به دادگاه محلي اسلام آباد 11 کشته و 30 زخمي برجا گذاشت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، دو عامل انتحاري درپي  ورود به محوطه دادگاه محلي اسلام آباد پاکستان،  دست به تيراندازي زده و پس از پرتاب نارنجک، خود را منفجر ساختند.

گفته مي شود  تعداد مهاجمان 6 نفر بوده و دو تن از آنها عمليات انتحاري انجام دادند.

منابع خبري پاکستان در گزارش‌هاي خود از کشته شدن رفاقت اعوان قاضی دادگاه محلی،  5 حقوقدان  و يک پليس در اين حمله خبر دادند. 

فيضان علي حقوقدان پاکستاني گفت: بنظر من هيچ مسلماني نمي تواند اينگونه حملات انجام دهد و عاملان آن با هدف ايجاد ناآرامي در پاکستان، اينکار کرده اند.

نعيم حسين مغول حقوقدان ديگر پاکستاني با انتقاد از ناتواني پليس در جلوگيري از حملات انتحاري امروز گفت: حملات امروز ظلم و توطئه عميق عليه مردم پاکستان است و آنرا محکوم مي کند. 

حقوقدان ديگر پاکستاني نيز گفت: مهاجمان حدود 5 نفر بوده و به راحتی در محوطه دادگاه، وکلا و قضات را هدف قرار داده اند.

وي افزود: عوامل جاسوسي آمريکا و تشکيلات بلک واتر آن کشور، حتما" در اين حمله دست داشته و هدف آن‌ها برهم زدن روند مذاکرات بين دولت و طالبان پاکستان، است.

در اينحال شاهد ا... شاهد سخنگوي طالبان اعلام کرد: اين گروه در حملات انتحاري امروز اسلام آباد دست ندارد.

حملات انتحاري امروز در اسلام آباد پس از 2008 ميلادي، حادثه بزرگ تروريستي در اين شهراست. اخيرا" مطبوعات پاکستان بنقل از منابع امنيتي از احتمال وقوع حملات تروريستي در شهرهاي اسلام آباد و راولپندي خبر داده بودند.

همچنین منابع رسمی در پاکستان اعلام کردند در پی انفجار بمب نزدیک خودروی ارتش در شمال غرب این کشور دست کم دو نیروی امنیتی کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

بنا بر اعلام این منابع ، انفجار امروز در منطقه قبیله نشین خیبر روی داد و مجروحان به بیمارستان انتقال داده شده اند. 

هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است. 

پلیس محل وقوع انفجار را محاصره کرده و تحقیقات آغاز شده است. 

این انفجار یک روز پس از آن روی داد که دولت پاکستان با توقف حملات هوایی به مخفیگاه شبه نظامیان به دنبال اعلام آتش بس یک ماهه از سوی گروه تحریک طالبان پاکستان موافقت کرد. 

اندکی پس از این انفجار ، سخنگوی گروه تحریک طالبان پاکستان اعلام کرد این گروه در حمله به این خودروی نظامی هیچ نقشی نداشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار