"سرگئی اکسیونف" رئیس دولت منطقه خودمختار شبه جزیره کریمه گفت نظامیان اوکراینی موجود در این شبه جزیره بر حمایت خود از دولت محلی قانونی تاکید کردند و حاضر نیستند زیر نظر تندروها کار کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روسا الیوم، رئیس دولت منطقه خودمختار شبه جزیره کریمه گفت نظامیان اوکراینی موجود در این شبه جزیره بر حمایت خود از دولت محلی قانونی تاکید کردند و حاضر نیستند زیر نظر تندروها کار کنند. 

"اشرف الصباغ" گزارشگر شبکه تلویزیونی روسیا الیوم درباره اوضاع در کریمه گزارش داد: رسانه های آمریکایی و اروپایی در دوره بحران اوکراین اصطلاح «جدایی طلبان» را برای توصیف مشکوک ساکنان شرق و جنوب اوکراین که حداقل نیمی از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند به کار بردند. این رسانه‌ها برای نامیدن ساکنان غرب اوکراین از واژه «شهروندان» استفاده می کنند. این اقدام رسانه‌ها تعجب برانگیز است زیرا در تاریخ سابقه نداشته است که اکثر ساکنان یا حتی نیمی از ساکنان یک کشور «جدایی طلب» باشند در حالی که «اقلیت» یا نصف دیگر ساکنان ان کشور «شهروندان» تلقی شوند. 

یک شهروند اوکراینی به روسیا الیوم گفت: «ما با جدایی طلبی مخالف هستیم. ما بخشی از اوکراین هستیم و قصد نداریم از آن جدا شویم ولی با آنچه در میدان های شهرها روی می دهد و با حاکمیت غیرقانونی که بر کیف سیطره یافته است مخالف هستیم. این افراد قدرت را به دست گرفتند و اکنون با استفاده از ارتش تلاش می کنند مقاومت ساکنان محلی را که بخشی از مردم اوکراین هستند سرکوب کنند. غیرممکن است که نیمی از ساکنان یک کشور جدایی طلب باشند».

رسانه‌های غرب که مخاطبان آن‌ها در غرب و دیگر مناطق جهان هستند به پیوستن دسته جمعی سربازان در شبه جزیره کریمه به مقامات این شبه جزیره یا خارج شدن آن‌ها از پادگان هایشان و قرار دادن این پادگان‌ها در اختیار کمیته های دفاعی مردمی برای محافظت از تسلیحات و تاسیسات در برابر قوم گرایان، توجه نمی کنند. قوم گرایانی که قصد آنها خونریزی برای تکمیل سیطره بر کشور است. 

"سرگئی اکسیونف" رئیس دولت شبه جزیره کریمه گفت: «نظامیان اوکراینی مستقر در شبه جزیره کریمه حمایت خود را از حکومت قانونی این منطقه اعلام کردند. آنها به خوبی خطر عملیات نظامی را درک می کنند و من اطمینان دارم هرچه در توان دارند برای جلوگیری از خونریزی و آرام کردن کسانی که تحت تاثیر فاشیست ها در کیف به هیجان درآمده اند، به کار خواهند گرفت. نظامیان نمی خواهند تحت امر حاکمان تندرو باشند». 

ساکنان شبه جزیره کریمه بین سندان خشونت احتمالی تندروها که به دنبال سیطره بر ساختمان‌ها و مراکز دولتی هستند و چکش حاکمان جدید کیف قرار گرفته اند که آن را غیرقانونی و حامی غرب می دانند. به همین علت بود که از روسیه کمک خواستند و از روس ها استقبال کردند. 

گزارشگر روسیا الیوم در کریمه در پایان گفت: در کیف خونریزی شد ولی در کریمه هیچ کس به دنبال خشونت نیست. اما برخی در اوکراین مصمم هستند هواهای سیاسی خود را که معمولا نتایجی با پیامدهای نامعلوم دارد به اجرا بگذارند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار