فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه روز یکشنبه در دیدار با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد درباره شرایط اوکراین گفتگو و در مورد خطرات رویارویی نظامی درپی تصمیم شورای فدراسیون روسیه مبنی بر اعطای مجوز اعزام نیروهای نظامی به اوکراین به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری شین هوا ، کاخ ریاست جمهوری فرانسه (الیزه) در بیانیه ای اعلام کرد: «رئیس جمهور امروز با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل درباره شرایط اوکراین گفتگو کرد.»

براساس این بیانیه ، فرانسوا اولاند در این گفتگو به شدت در مورد خطرات رویارویی نظامی در پی تصمیم شورای فدراسیون روسیه مبنی بر اعطای مجوز اعزام نیرو به اوکراین ابراز نگرانی کرد. وی در این گفتگو اصولی را که باید به راه حلی برای بحران کنونی بینجامد، مطرح کرد از جمله احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین، به رسمیت شناختن تنوع قومی ، زبانی و فرهنگی در جامعه اوکراین و سازماندهی انتخابات ریاست جمهوری به شیوه ای شفاف و بدون شک و شبهه.

فرانسوا اولاند همچنین از بان کی مون خواست تا تلاش های خود را در این زمینه ادامه دهد.

ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه در گفتگو با برخی از سران کشورهای جهان درباره شرایط اوکراین ، اقدام نظامی احتمالی کشورش را در اوکراین توجیه کرد.

پوتین در گفتگوی تلفنی با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در صورتی که خشونت ها در اوکراین به سمت شرق و شبه جزیره کریمه کشیده شود ، مسکو حق حفاظت از منافع خود و روس زبان هایی که در خاک اوکراین زندگی می کنند، حفظ می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار