طرحی با ایجاد محیطی سالم و ایمن برای دانش آموزان در مدرسه و اطراف آن و بوجود آوردن روحیه انضباط فردی و اجتماعی در میان آنها اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ کامران اخباری معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه هفت از اجرای برنامه آموزش ترافیک در پنجاه مدرسه ابتدایی دخترانه  و پسرانه سطح منطقه با مشارکت پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد و گفت: در این طرح که از چهارم اسفندماه آغاز شده تا 26 این ماه ادامه دارد، آموزش های ترافیکی هر روز در سه مدرسه ابتدایی توسط پلیس راهور منطقه به دانش آموزان این مقطع ارائه و جوایزی نیز به آنها داده می شود.
 
وی با بیان اینکه این برنامه مورد استقبال مدیران و اولیای مدارس قرار گرفته است، افزود: این طرح با هدف ایجاد محیطی سالم و ایمن برای دانش آموزان و مدرسه و اطراف آن و به وجود آوردن روحیه انضباط فردی و اجتماعی در میان آنها اجرا می شود.
 
به گفته اخباری، بسیاری از کودکان دبستانی، علایم ترافیکی را به خوبی نمی شناسند و نمی توانند حرکت رانندگان را پیش بینی کنند، بنابراین معمولا کودکان و رانندگان هنگام روبرو شدن با یکدیگر در مورد جهت حرکت یکدیگر دچار اشتباه می شوند، همین مسئله وقتی منجر به بروز یک حادثه می شود که رانندگان با سرعت غیرمجاز در خیابان ها و کوچه ها تردد می کنند.
 
معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه تصریح کرد: برنامه ریزی صحیح تربیتی و آموزش برای دانش آموزان روحیه رعایت مقررات، احترام به قوانین و آماده شدن آنها برای زندگی در جامعه را تقویت می کند و اساسی ترین شیوه اجتماعی کردن فرهنگ ترافیک است.
 
اخباری ادامه داد: آموزش ترافیک از طریق مدارس رویکردی است که در بسیاری از کشورهای دنیا اجرا شده است و نتیجه آن کاهش خسارتها به ویژه تلفات جانی و مالی بوده است.

انتهای‌پیام/
برچسب ها: سالم ، ایمن ، مدرسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار