باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه به صورت ضمنی به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص شکست گفتگوهای صلح خاور میانه هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از خبرگـزاری رویترز ، اوباما طی گفتگوی خود با نشریه «بلومبرگ ویو» در این باره گفت در صورتی که گفتگوهای صلح خاور میانه شکست بخورد، حمایت واشنگتن از اسرائیل علیه تلاش جامعه بین المللی برای انزوای آن دشوار خواهد بود.

  رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت پنجره موافقتنامه صلح میان اسرائیل و فلسطین در حال بسته شدن است. وی همچنین از نتانیاهو درخواست کرد تا از فرصت استفاده و کمک کند توافق در خصوص یک چارچوب همکاری حاصل شود. 

اوباما افزود پیام وی خطاب به نتانیاهو در نشست کاخ سفید که روز دوشنبه برگزار خواهد شد، از این قرار است: «اگر الان نه، پس چه زمانی؟ و اگر شما آقای نخست وزیر نه، پس چه کسی؟»

رئیس جمهور آمریکا گفت در صورتی که گفتگوهای صلح با شکست روبرو شود و اسرائیل به گسترش شهرک سازی های خود در سرزمین های اشغالی در کرانه باختری ادامه دهد، آنگاه واشنگتن توانایی محدودی در حفاظت از اسرائیل در مقابله با اقدامات جامعه بین المللی خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار