نخست وزیر روسیه گفت مقامات کنونی اوکراین قدرت در این کشور را به طور غیرقانونی به دست گرفتند و ما زوال حکومت آنان را با وقوع انقلاب جدیدی پیش بینی می کنیم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، این شبکه گزارش داد "دمیتری مدودف" نخست وزیر روسیه، گفت مقامات کنونی اوکراین قدرت در این کشور را به طور غیرقانونی به دست گرفتند و ما زوال حکومت آنان را با وقوع انقلاب جدیدی پیش بینی می کنیم.

مدودف در صفحه شخصی خود در پایگاه اینترنتی فیسبوک با اعلام این خبر افزود ویکتور یانوکوویچ بر اساس قانون اساسی همچنان رئیس جمهور قانونی اوکراین است اگرچه عملا هیچ قدرتی ندارد.  

وی افزود :« اگر یانوکوویچ برابر اوکراینی ها گناهکار باشد باید به صورت رسمی اقداماتی برای توجیه اتهام و محاکمه وی انجام شود.»  

وی اضافه کرد :« به دست گرفتن قدرت به این صورت غیرقانونی است و این یعنی این نظام همواره نگران خواهد بود و حکومتش با انقلابی جدید و خونریزی جدید به پایان خواهد رسید.»  

وی افزود روسیه آماده گسترش همکاری ها با اوکراین است اما نه با آن گروه از افراد که با نقض قانون اساسی و دیگر قوانین این کشور قدرت را در دست گرفتند.

وی در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت :«روسیه آماده توسعه روابط جامع و دوستانه خود با اوکراین است. اوکراین برای ما فقط گروهی از مردم نیست که دست به خشونت می زنند و با نقض قانون اساسی و دیگر قوانین این کشور قدرت را در دست می گیرند بلکه ما اوکراین را کشوری متشکل از اقوام مختلف می دانیم که در آن اوکراینی ها ، روس ها ، تاتارها ، یهودیان و مردم دیگر ملیت ها با هم زندگی می کنند.»




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار