با نزدیک‌ شدن به عید دغدغه خانواده‌ها برای خانه تکانی افزایش می‌ِیابد ودر نظر نگرفتن نکاتی لازم و رعایتنکردن نکات بهداشتی باعث می‌شود در کنار زیبایی و نو شدن منزلتان سلامتی بدنتان را از دست بدهید.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ رعایت اصول ایمنی و بهداشتی در خانه تکانی برای حفظ سلامت خانواده‌ها به ویژه خانم‌ها به علت آنکه بیشتر در خانه تکانی شرکت دارند ضروری است و رعایت نکردن اصول خانه تکانی منجر به آسیب‌های جسمی و روحی زیادی می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند کار کردن زیاد با مواد شوینده باعث ایجاد "مشکلات ریوی" و تنفسی می‌شود.

بد نیست بدانید به ازای هر 1 دقیقه کار کردن با موادشوینده نظیر وایتکس، جوهر لیمو و اسیدها حجم زیادی از گازهای سمی و شیمیایی وارد ریه‌های شما می‌شود که ورود این گازها سلول‌های بدن شما را نابود می‌کند.

گفتنی است؛ استفاده از دستکش‌های غنی‌ و یا پلاستیکی و استفاده از ماسک صورت و بستن سطح سر با روسری و یا پارچه‌ تا حدود زیادی از ایجاد آسیب‌های جبران ناپذیر در شما جلوگیری می‌کند و مطالعات اخیر نشان داده است گازهای آزاد شده هنگام کار با شوینده‌های بهداشتی سبب ریزش مو در زنان و مردان می‌شود و از بین رفتن شادابی و طراوت پوست از مشکلات عمده کار کردن زیاد با شوینده‌های بهداشتی است.

خانم‌هادر فرصت باقی مانده می‌توانند با دسته‌بندی کارهای روزانه کارهای محدود و مشخصی را انجام دهند و بهتر است خانه تکانی عید خود را به هفته‌های آخر اختصاص ندهند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار