در چند مدت اخیر با هماهنگیهای صورت گرفته 800 نهال بلوط جدید توسط تیمهای متخصص در منطقه دشت برم کازرون فارس کاشته شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ کاظم بردبار مدیر کل منابع طبیعی استان فارس گفت: در این راستا اقدامات زیادی برای برون رفت جنگلهای دشت برم از این وضعیت نامناسب خود صورت گرفته است که از جمله می توان به کشت بلوط جدید به جای بلوط های آفت زده اشاره کرد.

وی افزود: در این خصوص با کاشت بلوط های جدید آزمایشهای لازم پیرامون سازگاری آن با منطقه انجام شده و پس از اطمینان از سازگاری آن نسبت به کشت نهالی های جدید اقدام شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: در این مدت درختان خشک شده که به دلیل آفت سوسک چوبخوار از بین رفته بودند، از سطح جنگل قطع و خارج شده و سپس به زغال تبدیل شده اند.

بردبار بیان کرد: درختان آفت زده در دو هزار و 550 هکتار از جنگل از محل خارج شدند تا از گسترش آن جلوگیری شود.

وی گفت: این آفت در 80 هزار هکتار از جنلگها دیده شد که از این میزان حدود چهار هزار تا هفت هزار هکتار از جنگلهای دشت برم به این آفت سوسک چوبخوار آلوده شدند .

مدیر کل منابع طبیعی استان فارس افزود: در این مدت با اقدامات صورت گرفته تا حدودی از گسترش این آفت در منطقه پیشگیری شد و در حال حاضر تلاش بر این است که هر چه سریعتر منطقه به حالت گذشته بازگردد.

منطقه دشت برم در 20 کیلومتری شمال شرقی شهرستان کازرون قرار دارد.

این منطقه جنگلی با ارتفاع متوسط از یک هزار و 500 متر تا دو هزار و 400 متر قسمتی از رشته کوه های زاگرس جنوب غربی بوده و یکی از بخشهای متراکم جنگلهای بلوط زاگرس را در خود جای داده است./س

انتهای پیام/

برچسب ها: کاشت ، نهال ، دشت برم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.