مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: آمـوزش عالی بستری اصلی و اساسی برای بخش‌های اقتصادی، صنعتی، فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان .، محسن ضرغام اظهار کرد: توسعه ایران اسلامی در منطقه و جهان مرهوم دانشگاههای آن بوده است و حمایت از این بستر اصلی می‌تواند بسیاری از تهدیدات و تحریم‌ها را به فرصتهای طلایی در راستای سازندگی و خودکفایی تبدیل کند

وی با اشاره به فعالیت 35 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در این استان ادامه داد: این استان امروز یکی از پیشتازان عرصه آموزش عالی در ایران اسلامی است.

مدیرکل دبیرخانه هیئت مرکزی گزینش کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در بازدید از دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به ویژگی‌های خاص آن اشاره کرد و گفت: این دانشگاه باید به سمت توسعه کیفی پیش برود و با تربیت نیروهای متعهد خلاهای موجود را در تامین نیروی متخصص حوزه دریا برطرف کنند.

وی همچنین به معضل مدرک گرایی و مقالههای غیر کاربردی در دانشگاهها اشاره کرد و افزود: باید مراکز علمی و دانشگاهی به سمت آموزش همراه با عملگرایی گام بردارند تا هدف افراد از ورود به دانشگاهها تنها کسب مدرک نباشد./ش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.