دبیر شورای مرکزی امر به معروف و نهی از منکر شهرداری تهران گفت: نتایج طرح پژوهشی " آسیب شناسی امر به معروف ونهی از منکر در شهرداری تهران " در 4 جلد تحت عنوان مطالعات جامعه شناختی منتشر شد.

به گزارش خبر نگار اجتماعي باشگاه خبر نگاران مصطفی خورسندی ضمن بیان این مطلب گفت: در این طرح پژوهشی که به همت اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی اجرا شده و نقش نظام مدیریت شهری در خصوص ترویج واشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی ازمنکر را از دیدگاه علمی و حقوق شهروندی مورد بررسی قرار داده است.
وی بااشاره به اینکه نتایج این طرح در 4 مجلد به انتشار رسیده است، گفت: مخاطبان با مطالعه جلد اول تحت عنوان مطالعات جامعه شناختی با مفاهیمی نظیر جامعه پذیری، شکاف های اجتماعی، نظارت و کنترل اجتماعی، نسبت و رابطه امر به معروف و نهی از منکر با ساختار اجتماعی و سیاسی آشنا می شود.

خورسندی ادامه داد: فصل سوم از جلد دوم این  طرح پژوهشی به موضوع امر به معروف و نهی از منکر درمدیریت شهری اختصاص یافته است و ضمن بیان تاریخ مدیریت شهری به تفکیک ماموریت های شهرداری را بیان و نحوه مشارکت شهروندان در اجرای صحیح آنها را بیان می کند. الگوی رفتار شهروند دینی، توجه به میراث فرهنگی، سازمان های نظارتی و عدالت در عرضه خدمات اجتماعی و فرهنگی از دیگرمباحث مطرح شده در این جلد است.

دبیرشورای مرکزی امر به معروف و نهی از منکر شهرداری تهران تصریح کرد: پویش مفهومی و گستره ای مدیریت شهری و امر به معروف و نهی از منکر، تبیین جایگاه مدیریت شهری در قوانین و امر به معروف و نهی از منکر، رویکرد قوانین امر به معروف و نهی از منکر اهم فصول جلد سوم را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: پژوهشگران در جلد چهارم به بیان راهکارها و راهبردهای اجرای صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر در شهرداری پرداخته اند و نهادینه سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش های اسلامی و کرامت انسانی، عدالت محوری، دانش گرایی و شایسته سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی، توجه به استحکام خانواده و توسعه نظام اداری الکترونیکی را به عنوان راهکارهای اساسی تحقق این مهم دانسته اند.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: دبیر ، مرکزی ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار