وزير راه و شهرسازي اعلام کرد: اين وزارتخانه نوسازي ناوگان ريلي ، جاده اي و هوايي را در اولويت کاري خود دارد و معتقد است با اين اقدام علاوه بر کاهش چشمگير مصرف سوخت به بهبود محيط زيست نيز کمک مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي در همايش مديريت مالي و سرمايه گذاري گفت: براي رسيدن به هدف جابجايي مسافر و سهم 18 درصدي در بخش ريلي و  بهبود ناوگان ، 4 ميليارد دلار و براي زيرساخت هاي ريلي 40 هزار ميليارد تومان نياز است.

وي گفت: سياست ما اين است که با کاهش هزينه دسترسي به ريل رقابت حمل و نقل جاده اي و ريلي را به سود حمل و نقل ريلي تقويت کنيم.

آخوندي اظهار داشت: براي بهبود عمر ناوگان جاده اي به 10 ميليارد دلار اعتبار نياز داريم.

وي افزود: در بخش دريا هم اکنون ظرفيت بنادر ما 186 ميليون تن در سال است که با توسعه بنادر با تاکيد بر بنادر درياي عمان افزايش مي يابد.

وزير راه و شهرسازي گفت:  تقاضا براي مسکن با توجه به کاهش بعد خانوار در حال افزايش است و  در بازار مسکن 2 هدف را دنبال مي کنيم.
 
هدف نخست ، تقويت قدرت خريد طبقه متوسط و هدف دوم تأمين مسکن براي اقشار کم درآمد است ، البته به شکلي که دولت خود وارد ساخت نشود.

اخوندي گفت: در حوزه تأمين مالي براي ساخت و خريد مسکن بايد به گونه اي عمل شود که تأمين مالي خريدار تابعي از تأمين مالي سرمايه گذار نباشد و اين ارتباط اگر قطع شود هم موجب تقويت سرمايه گذاري در بخش مسکن مي شود و هم تقويت تقاضا در خريد مسکن.

انتهای پیام/

برچسب ها: راه ، جاده ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار